Zprávy z Bety: ESO není Skyrim Online

| 16.1.2014 │ Beta| Článek

Po Beta testu byli mnozí lidé zklamaní – očekávali totiž, že Elder Scrolls Online bude Skyrimem Online. Skyrimem, kde budou moci hrát s přáteli. Takové očekávání samozřejmě nebylo naplněno, ani nemohlo být. Pojďme si tedy shrnout hlavní rozdíly mezi Elder Scrolls Online a The Elder Scrolls V: Skyrimem, abychom do budoucna předešli všem nejasnostem.


 

Někdo nazývá ESO jako „Skyrim Online“, ale to je zavádějící. Tyto dvě hry mají spoustu společného, ale přes to jsou velice rozdílné. Tento článek vám pomůže ve srovnání The Elder Scroll V Skyrim a Elder Scroll Online.

Největší rozdíl je ten, že Elder Scroll Online je MMO a skyrim je single-player RPG. Ve Skyrimu se můžete procházet bez připojení k internetu. Prostě vytvoříte postavu a prozkoumáváte svět jako jediný hráč. Na druhou stranu, Elder Scroll Online (jak už jméno napovídá) je online hra a vyžaduje neustálé připojení k internetu. Po vytvoření postavy se octnete ve světě, kde je spoustu jiných hráčů kromě vás. Můžete s nimi hrát, psát si, obchodovat a tvořit skupiny prozkoumávat svět společně, plnit úkoly a bojovat podobně jako ve Skyrimu.

Medium Nord armor
Prostředí

Obě hry jsou zasazeny do jiného času. Všechno v ESO se děje ve Druhé éře, což je přibližně o 1000 let dříve než události Skyrimu. Obecná politická situace je rovněž odlišná.

Ačkoliv je Skyrim v ESO, je to jen jedna provincie z 9, které můžete prozkoumat. K dalším patří napr. Morrowind, Cyrodiil, Daggerfall a jiné. Ze začátku také nebudou všechny provincie přístupné celé, obsah se bude postupně přidávat.

Draci

Hlavní věcí ve Skyrimu jsou draci. Vy jste dragonborn a můžete absorbovat duše draků a učit se thu’um. Ale bohužel, v ESO draky nepotkáte. Hra je zasazena 1000 let před dění Skyrimu a draci nejsou v tu dobu v Nirnu. Ale kdo ví, to se možná změní s přidaným obsahem.

Tvorba postavy

Skyrim má skvělé možnosti při vytváření postavy. To samé dovoluje i ESO, systémy vytváření postavy jsou velice podobné. Pokud si hodně vyhrajete, budete mít skutečně unikátní postavu.

Prozkoumávání

Všechny TES hry se vyznačují konceptem otevřeného světa. Můžete jít kam chcete a dělat co chcete. ESO vám dá dostatek svobody s tím rozdílem, že můžete prozkoumávat se svými přáteli.

Ekonomika

Skyrim má velice tradiční ekonomiku, podobnou jiným RPG. Vezmete předměty od padlých nepřátel a prodáte různým obchodníkům. Řemesla nejsou moc výhodné ve smyslu vydělávání peněz. Ekonomika je založena na interakci s NPC.
Ekonomika v ESO je hodně postavená na interakci hráče s hráčem. Můžete prodat zboží, které najdete na svých výpravách jinému hráči a nakupovat z cechovního obchodu nebo veřejných obchodech v Cyrodiilu. Crafting také hraje důležitou roli v ekonomice, stejně jako dovoluje vytvářet předměty nejvyšší kvality těm, kdo se rozhodnout se na nějakou profesi specializovat. Určitě můžeme očekávat ty nejmocnější předměty od mistrů všech profesí.

Levelování a postup hrou

Obě dvě hry jsou založeny na poměrně jasném systému. Levelujete skilly, brnění, zbraně atd. tím, jak je používáte. Pokud vaše primární zbraň je obouruční meč, bude se vám zlepšovat tato linie. Stejně tak se vám zvýší samotné skilly, pokud je budete často používat.

Bojový systém

Přes to, že Skyrim je single-player RPG a ESO MMO je bojový systém téměř shodný, jediné rozdíly najdeme v tom, že ESO potřebuje jisté změny kvůli odezvě (zamknutí cíle, jisté navádění). Ale ten největší rozdíl je, že v ESO můžeme použít jakýkoliv skill kdykoliv chceme, nic nemusí být v ruce. Můžeme skilly kombinovat dle libosti, omezeni jsme jen hotbarem se 6 skilly. To je proto, že ve Skyrimu můžeme kdykoliv pausnout hru, vybrat skill, vypít potiony a použít jedy.

Vývojáři

Obě hry jsou vyvíjeny jinými společnostmi. Autorem všech TES her je Bethesda Softworks, ale ESO vyvíjí ZeniMax Online Studios. Někteří TES fanoušci jsou zklamaní, ale ti zřejmě neví, že obě společnosti patří pod jednoho vlastníka: ZeniMax Media Inc.
Co je důvodem pro zakládání nové společnosti? Elder Scroll Online je MMO hra a vyžaduje jiné odborníky a jiný přístup. Okolo poloviny vývojářů je úzce spojeno s vytvářením a udržováním technické stránky věci. Tým vytvořil Megaserver, který poskytne hráčům úplně novou zkušenost. MMO hry také vyžadují obrovské oddělení podpory a tým, který bude pracovat na dalším obsahu. Elder Scroll Online je daleko větší projekt než jakákoliv TES hra a proto na tom pracuje celá nová společnost.

Závěrem

Dřív než nastoupíme na hype nebo hate train tak by bylo dobré si uvědomit, že ESO není a nemá být Skyrim Online. Je to MMO ze světa Elder Scroll. Pokud si tedy při běhání připomenete volnost a atmosféru tak příznačnou pro TES hry a zároveň kolem sebe budete mít partu spoluhráčů, pak je to přesně to, co ve hře má být. Žádný WoW killer ani Skyrim Online.

 

final

  1. Autor: sinitar | Přidáno: 16.1.2014, 10:41

    S týmto absolútny súhlas 🙂

  2. Autor: lordrek | Přidáno: 16.1.2014, 13:18

    Svätá pravda!

  3. Autor: Jeimy | Přidáno: 16.1.2014, 13:38

    Zdravim, diky za zhrnutie. Ja som invite do bety zatial nedostal, takze mam podobne obavy. Z clanku su zrejme zakladne „technicke“ rozdiely, mna – a myslim, ze aj niektorych dalsich TES fans – by zaujimalo ako je to pri porovnani „feelingu“ single a MMO TES. Viem, ze to sa tazsie uchopuje a moze to byt znacne subjektivne, ale skuste pls k tomu dat par slov. Co teda aspon trochu konkretnejsie myslim „feelingom“: charakteristicka hudba a jej motivy, grafika – hlavne animacie, dizajn prostredia, clenitost terenu napr. (je tam clenity teren, do ktoreho sa da realne ist – vid. napr. Markart v Skyrime alebo okrajove casti mapy v Oblivione, pohoria… alebo je to zvlnena „placka“ typicka hlavne pre beckove mmo tituly), charakteristicke prvky – typy brneni a ich vizual, ako ich pozname z TES hier, krabice, lampy, architetura budov, struktura miest, tvare NPC, tiez vnimanie priestoru v pohlade 1st a 3rd person; da sa ist skutocne vsade tam, kde hrac vidi zaujimavy obzor, krajinu? (hranice oblasti, ktore ich zvonka ohranicuju samozrejme respektujem). Asi tolko len, myslim, ze z toho je zrejme, na co sa pytam. Tak ked vas napadnu aj ine veci, budem rad. Z toho popisu v clanku totiz nie je zrejme, to pre mna hlavne – ci sa tam budem citit ako v TES hre a jeho dedicstvo tvorcovia hry beru s uctou, ktoru si zasluzi alebo je to v style TES otexturovane „vase bezne mmo“.

    • Autor: lordrek | Přidáno: 16.1.2014, 14:28

      Ako to najjednoduchšie zhrnúť: oblasti sú celkom voľné aj rozľahlé, krajiny majú na MMO pekné spracovanie, architektúra domov a miest sa im podarila. Prejsť pohoria a zákutia oblasti išlo, nebola to lineárna placka, rôzne previsy, pod ktorými boli truhlice. Nebolo dobre rozoznať NPC od hráčov, takže postavy mi prišli normálne. Animácie behu so zbraňou a plávanie trošku mimo, ale nič čo by sa nedalo prekusnuť. Celkový dojem na MMO veľmi kladný. Mne zaujali lietajúce motýle svetlušky. Tráva, kry a iné ….. to všetko obsahovalo. Nie je to Skyrim, ale je to MMO, ktoré je naozaj pekne spracované a dobre optimalizované 3 roky starý comp a všetko čo sa dalo na ultra.

      • Autor: sinitar | Přidáno: 16.1.2014, 17:34

        Súhlasím z lordekom. Podľa mna to „feeling“ elder scrolls určite má – ale ako si sám povedal Jeimy, môže to byť veľmi subjektívne 🙂 takže by som asi počkal na šancu než si ohmatáš sám a potom si utvoril vlastný názor.

  4. Autor: Jeimy | Přidáno: 16.1.2014, 15:51

    Diky za odpoved, potesila. Uz aby prisla pozvanka do bety, nech si to „omakam“ na vlastne oci.

  5. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 16.1.2014, 21:12

    vypadá to graficky hodně podobně, ale grafického feelingu tam podle mě jinak feeling není. hra ma uplně jiné tempo, dynamiku soubojů, nižší možnosti objevování a výběr postavy je omezem classou. podle mě pokud si doted nehrál žádnej online, tak si budeš hodně obtížně zvykat. v tom případě doporučuju než to vyjde rozehrát nějakou onlinovku a zvykat si, já to tak dělám.

  6. Autor: Jeimy | Přidáno: 16.1.2014, 23:48

    Tak som si stiahol (viem, ze sa to nema, ale co uz…) par videi, nech to vidim v akcii. Videa zachytavaju stav aj par mesiacov dozadu, tak to berte s rezervou. Z toho co som videl:
    1. Grafika fajn, tam nie je co vytknut, na to, ze to je MMO tak fakt super.
    2. Animacie – maju na com makat. Ze sa postava aj kon otoci na mieste v zlomku sekundy posobi divne. Plus ine veci, pohyby mi pridu prehnane rychle a malo „ladne“, v mnohých pripadoch ale tieto problemy nie su. Dufam, ze na tom intenzivne robia, keby to vydali v tomto stave, maju minus 10 bodov v kazdej recenzii.
    3. Dizajn krajiny – z toho co som videl, je krajina pekna a rozlahla, na moj vkus malo rozmanita, cele obrovske plochy maju jednotny charakter a chybaju mi tam jedinecne niky ako hustejsie haje alebo lesiky, nieco, co krajinu vzdy po dlhsej dobe obohati, da jej vacsiu rozmanitost a jedinecnost. Vertikalna clenitost terenu je ok, ziadna placka zjavne nehrozi. 🙂
    4. Hudba – novy soundtrack, aspon tie kusky, co som pocul, obcas maju nadych TES, ale dost casto mi to viac pripominalo Age of Conan alebo hudbu v Northrende vo WoW. Absolutne nepochopitelne pre mna je, ze som za celu dobu nepocul ani naznak starych známych hudobných motivov z Morrowindu, Oblivionu a Skyrimu (starsie TES hry priznavam, som nehral). Ked sa clovek pohybuje po Morrowinde, mal by ho zakladny hudobny motiv cakat s celym orchestrom, toto nevyuzit je uplne mimo moj rozsah chapania, 30%-40% celkového dojmu ide dole, co sa tyka atmosfery a autentického pocitu. A to pre miliony ludi, ktori si tie hry kupovali a stravili v nich desiatky a stovky hodin. Ked to tam fakt nie je, urcite to bombardujte ako chybu hry pls.
    5. Dabing a frazy – super, pridu mi autenticke.
    5. Boj – graficke zvyraznenie „locknuteho“ ciela sa da vypnut? Mna osobne to rusi. Pohlad z prvej osoby fajn, z tretej to kazia niektore tie animacie, zatial.
    6. Celkovy dojem je super. Zo vsetkeho najviac mi to pripomina spomenute Age of Conan mixnute z TES, ked hovorim o „feelingu“. A to nie je zle, naopak. 🙂 Tesim sa na stretnutie v hre.

  7. Autor: NagBan | Přidáno: 17.1.2014, 00:39

    Byl bych hodně opatrnej pri hodnoceni hry z videi. Kdyz jsem hral betu kterou pustili o nekolik hodin drive musel jsem cekat nekonecnych 4 a pul hodiny nez jsem si vymenil klic do bety a mohl jsem hrat.. tech par hodin jsem stravil tim ze jsem koukal na live streamy od hracu a z videa jsem nabyl spousty negativnich dojmu. A kritizoval jsem kde co. Pak jsem zapnul hru a nalepen na monitoru a slintajic do klavesnice jsem si uzil dva dny plny paření misto páření… i kdyz pravda prvni den hrani me neskutecne nudil.. druhej jsem pomalu plakal ze konci stress test…

  8. Autor: NagBan | Přidáno: 17.1.2014, 00:41

    A ano cervena silueta okolo targetu se da vypnout

  9. Autor: amth | Přidáno: 18.1.2014, 21:47

    Mám čím dál větší pocit, že je to prostě GW2 v Tamrielu. 😀

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0