Zprávy z Bety: Dungeon Fungal Grotto

| 12.1.2014 │ Beta| Článek

A směle pokračujeme naší spanilou jízdou skrze content, který byl dostupný v současné fázi Beta testingu Elder Scrolls Online. Tentokrát se podíváme blíže na PvE aspekt hry, konkrétně na dungeon Fungal Grotto. Fungal Grotto je dungeon dostupný pro hráče Ebonheart Pactu v rozmezí od levelu 10 do levelu 15. Nachází se v lokaci Stonefalls. A co uvnitř na hráče čeká? To se dozvíte po přečtení našich dojmů.


Fungal Grotto je nepříliš velký dungeon pro partu čtyř hráčů. Během jeho procházení je vám vyprávěn příběh o boji mezi Temnými elfy a Dreughy, kteří se v Grottu usídlili a teď jej používají jako základnu pro jejich akce ve Stonefalls. Vaším úkolem je samozřejmě Dreughy porazit a zbavit Stonefalls jejich krále – Kra´gha the Dreugh Kinga.

DC

Na úvod se sluší říct, že partu do dungeonu v Elder Scrolls Online můžete hledat jak přes klasický global „LFG spam“, tak přes nástroj zvaný Group Finder. Group Finder Vám sice najde partu lidí, ale už se nestará o to, jak se dopravíte do dungeonu a dokonce ho ani nezajímá, že mezi lidmi, které Vám našel není žádný tank ani healer – že jste v podstatě 4 damage dealeři.

Ano, to se stalo i nám. Dungeon Finder nás vhodil do skupinky, ve které nebyl tank. Protože jsme ale předem měli zprávy o tom, že trinity Tank-Healer-Damage Dealer je v Elder Scrolls Online trochu „volnější“ než v konkurenčních hrách, nezalekli jsme se a vběhli do dungeonu s hlavou vztyčenou. Prošli jsme táborem Temných elfů, kteří hlídali vchod do jeskyně a vrhli se na první skupinku nepřátel..

Po chvíli nám bylo jasné, že tohle není World of Warcraft, ani Rift, nebo Star Wars: The Old Republic. Souboje s moby byly úplně jiné, než ve všech hrách, které jsme doposud hráli a připomínali spíše bitvu, než organizovaný souboj, ve kterém všichni útočí na tanka a healer léčí tanka. Byla to chaotická bitva, ve které se vylíval na zem olej a následně podpaloval, ve které lítaly vzduchem světelné oštěpy a těla hráčů i nepřátel pod náporem knockbacků a kterou jsme nakonec i bez tanka těsně vyhráli. Takových skupinek před prvním bossem následovalo ještě několik.

DC

První boss – goblin Tazkad the Packmaster – na nás čekal poměrně nedaleko od vstupu do dungeonu. Měl kolem sebe pár pomocníků a v boji se oháněl jakýmsi kladivem. Myslel jsem si, že jde o poměrně lehký mechanizmus souboje, zabili jsme jeho pomocníky a pak jsme se začali koncentrovat na něj. V tom ovšem jeden z našich neopatrných společníků otevřel klec, ve které vězel uvězněný Dreugh, ten se na nás místo vděku za záchranu vrhl a zvrátil výsledek boje na bossovu stranu. Tak jsme wipli. Napodruhé už jsme ale Packmastera porazit dokázali (odměnou mi byl soul gem zelené kvality) a pokračovali jsme do hloubky Fungal Grotta.

Po pár dalších skupinkách trashe, který je mimochodem na poměry MMORPG trashe velmi inteligentní, čile kooperuje, chystá Vám pasti a když prohrává, obratně ustupuje a volá si posily, jsme dorazili k druhému bossovi – vůdci Gobliních žoldáků, které si Dreughové najali – Warchiefovi Ozozalovi. Stál majestátně na vyvýšená skalce uprostřed jeskyně a spolu s jeho poskoky na nás povýšeně shlížel. Nastal čas ukončit jeho trápení. Vrhli jsme se na něj, a v dalších pár minutách jsme naplno pocítili ten nejlepší aspekt PvE v Elder Scrolls Online – je obtížné. Dokonce velmi obtížné, na poměry dnešních MMORPG.

Ozozal nás několikrát pobil tak rychle, že jsme ani pořádně nestačili zjistit, jakže proti jeho schopnostem máme bojovat. Skákal, při dopadu působil neuvěřitelné zranění a občas z meče začal střílet jakýsi červený laser, pod jehož vlivem cílový hráč explodoval a zabil doslova vše kolem sebe. Následovalo asi desetiminutové probírání taktiky a pak další wipe, po kterém se stala věc, která nám – ač je to ostudné – nejspíše zachránila kůži. Encounter se bugnul a Ozozalovi noshledi, které jsme při posledním neúspěšném pokusu zabili se nerespawnuli. Warchief tak přišel o svoji osobní gardu a bez té byl v boji nepoměrně slabší. S pomocí této drobné výhody, kterou nám vývojáři poskytli jsme Ozozala nakonec porazili. Za odměnu jsem dostal další soul gem zelené kvality. Odměny tedy zatím nic moc – a to se mi velmi líbilo.

Smrtí Warchiefa goblinů jsme na svoji stranu naklonili gobliní obyvatele Grotta, kteří odteď stáli na naší straně proti Dreughům. Třetím bossem, který na nás čekal hlouběji v jeskynním systému byl Broodbirther – vůbec první Dreughský boss, kterého jsme v Grottu potkali. Po střetu s Ozozalem jsme byli připraveni na tuhý boj a opravdu přišel: Broodbirther střílel blesky na všechny strany a díky jakémusi elektrickému náboji, který čas od času prošel jeho tělem se pohyboval neuvěřitelně rychle. Ozozalovi se ale rovnat nemohl a brzy padl tlamou přímo do bláta, které pokrývalo zem v celém dungeonu.

Po celkem snadném vítězství se nám vrátila morálka, o kterou nás několik wipů na Ozozalovi připravilo a spěchali jsme k čtvrtému bossovi. Tím byl obří krabí mazlíček samotného krále Dreughů zvaný Clatterclaw. Clatterclaw byl určitě nejslabším bossem v Grottu – jediné, co dělal, bylo vyvolávání maličkých krabíků, kteří mu pomáhali, nebo se o to spíše jen snažili. Clatterclaw padl na první pokus a my měli opět pocit, že jsme hrdinové. Sebral jsem zelený soul gem, který z bosse vypadl – a vzhůru ke králi!

Kra´gh the Dreugh King, král Stonefallských Dreughů a pán Fungal Grotta se majestátně tyčil téměř na konci jeskyně. Byl to obří dreugh s odpornými elektrizujícími tykadly na zádech. Posíleni předchozími celkem snadnými vítězstvími jsme zapomněli na všechna možná nebezpečí a vrhli jsme se střemhlav do akce. Král ovšem dostál svému titulu – ovládal jakési plošné kouzlo, které způsobovalo tak silné elektrické plošné zranění, že Sorcerer zaměřený na Storm Calling, který byl u nás ve skupině, proti němu působil jako vybitá baterka. Navíc ovládal schopnost svého mazlíčka Clatterclawa – přivolával si na pomoc armády maličkých krabíků. Wipe na sebe nenechal dlouho čekat a my jsme opět ochutnali příchuť hlíny Fungal Grotta. Na druhý pokus jsme už byli o něco úspěšnější – zastavil nás ovšem třetí králův útok, totiž jakýsi výboj vystřelený z jeho tykadel, který vraždil vše, co mu přišlo do cesty. Naše trpělivost a zarputilost ale i tentokrát přinesla ovoce a král po několika neúspěšných pokusech přeci jen padl. A odměna? Opět zelený soul gem. Jestli jsem čekal něco víc? Určitě. Jestli jsem byl zklamaný, že jsem více nedostal? Právě naopak! Systém minimálních odměn se mi velmi zamlouvá. Hlavní odměnou mi bylo, že jsem tento na poměry dnešních MMORPG těžký dungeon vůbec dokončil. I když to trvalo asi hodinu.

 

Fungal Grotto je skvělý, obtížný dungeon. Pokud se podle jednoho kousku dá soudit celé PvE v Elder Scrolls Online, jako hardcore PvE hráč se velmi, velmi těším, co nás v plné verzi hry čeká. Díky aktivnímu bojovému systému bylo Fungal Grotto zábavné a díky těžkým encounterům to byla nesmírná výzva. Víc od moderního PvE nečekám. Zpočátku jsem měl strach, co znamená mírné uvolnění tradiční holy trinity, ale teď když jsem to viděl v praxi už strach nemám. Zenimax odvedl skvělou práci, kterou kazí možná jen špatné vykreslování textur, které provází celou Betu. Ale o tom zase někdy jindy.

final

  1. Autor: gordias | Přidáno: 12.1.2014, 13:03

    Paráda. Že by konec lehkým dungům ve stylu Wow, kde jako healer jsem stíhal v poklidu kontrolovat novinky na facebooku a přes rameno sledovat televizi ?:)
    Vypada to pěkně. Sice z posledního bosse bych čekal lepší věc loot, ale není na škodu zůstat při zemi. Aspoň má člověk větší pocit výzvy vůči ostatnímu světu(někde jistě padne něco lepšího a nebude to zadarmo) a přijde na řadu i crafting.

  2. Autor: cotanapadne | Přidáno: 12.1.2014, 13:09

    🙂 v noci sme dali i dalsi dung (lvl 15-16) ten co bol i v predstavovani (jak sa napichla hlava na kol) 🙂 zlozenie:(Ventress, Yessie, NagBan, Prsatica Zrzava)

  3. Autor: Elder | Přidáno: 12.1.2014, 13:17

    zní to velmi pěkně 😀 Já mam level 9 a usilovně makám na tom, abych se dostal alespoň do pvp, jedu Khajiita za AD, bohužel v levlení trošku překáží pár bugů zrovna v hlavní guest linii, kdy čekáte 10 minut, jestli se NPC resspawne nebo ne (samozřejmě že ne :D), takže reportuju 😀 Pokud někdy příště dostanu inva, tak snad se někam do dungeonu podívám 😀 Hra opravdu není až tak easy, jak to vypadá, dolevlit na lvl 10 je poměrně zdlouhavé, ale zábavné. Překvapuje mě, že alespoň u AD není svět zamořen mobama, naopak, člověk je mimo questy musí hledat (pokud chce nějakýho zabít).

  4. Autor: Nahlot | Přidáno: 12.1.2014, 15:21

    To vypadá dobre. Už sa teším na plnú verziu. 🙂 Bohužiaľ som nemal tú česť zahrať si betu, ale musím sa cez to preniesť a zatiaľ na wot hľadám ľudí ktorí do toho so mnou pôjdu. 🙂

  5. Autor: Kairo | Přidáno: 12.1.2014, 16:09

    Naprosto souhlasím s tímto reviewem. Dungeony v ESO jsou magické a návykové.

  6. Autor: Semper Fidelis Forever | Přidáno: 12.1.2014, 17:56

    Ahoj, byla by tu nějaká hodná duše a půjčila by mi account k vyzkoušení ? Moc se na ESO těším jsem v betě zaregistrovaný rok a nic a moc rád bych si to vyzkoušel.

  7. Autor: cotanapadne | Přidáno: 12.1.2014, 18:15

    Dungeony uspesne guildovne zvladnute 🙂
    Fungall Ghotto (pri Iliath Temple)
    The Banished Cells (Auridon)
    Spindleclutch (Glenumbra)

    • Autor: gordias | Přidáno: 12.1.2014, 19:38

      Pěkná práce 🙂

  8. Autor: Shadow | Přidáno: 12.1.2014, 19:18

    Pěkný report – jsem rád že si přečtu o co tam jde, protože už se mi tam asi nepodaří do konce bety podívat, protože dostat se do dungu jako samotné DPS je nadlidský úkol. Btw. jednou jsem tam byl já jako Nightblade s jedním Dragonknightem a až po toho gobliního krále jsme to vyčistili ve dvou tím stylem že jsme pullovali moby na tu skupinu elfů na začátku a ti nám výrazně pomohli s vybíjením 🙂 … bohužel gobliní král byl první který skupinu NPC ignoroval a po našem rychlém úpadku se odporoučel zpět do výchozí pozice …
    A autorovo velké nadšení z mizerných odměn a vysoké obtížnosti tedy nesdílím – proti obtížnosti ani popel, mám rád když je to výzva a vyžaduje to nějakou inteligenci – ale bohužel v kombinaci s mizivou odměnou to skončí tak tak jako to dopadlo v LOTRO. Dungeony jsou naprosto pusté a nikdo je na nízkých levelech nechodí a nechce chodit. Tam to alespoň zachraňuje možnost level scalingu a můžete si je projít na max lvlu. Ale pokud taková možnost v TESO nebude, pak tyhle dungy po první vlně nadšenců upadnou v zapomnění a budou to jenom pomníky zbytečné práce, které si občas nějaký max lvl z nudy vysóluje 🙁

    • Autor: Sithard | Přidáno: 13.1.2014, 00:12

      Vsechny dungeony budou mit svou 50 lvl verzi

  9. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 13.1.2014, 01:06

    mě by spíš zajímalo co ten Cyrodiil. zatím je podezřele ticho po pěšině, jen na Tamriel foundry sem se dočetl že CC jsou overpowered a hru tím ničí …..

  10. Autor: Raven | Přidáno: 13.1.2014, 01:33

    Článek o Cyrodiilu již zítra. Problém je, že jediný, kdo se tam dostal, jsem zřejmě já, takže nečekej nějaké edukované shrnutí, spíš noobův pohled na věc. ((:

  11. Autor: Kairo | Přidáno: 13.1.2014, 04:53

    Alespoň něco.

  12. Autor: bulljoker | Přidáno: 13.1.2014, 10:38

    PvE je obtížný jenom protože jste neměli tanka.. my jsme prošli celý tři dungy, já byl sorcerer tank, neměli jsme heal a jako celá parta jsme umřeli jen jednou a těžký bez heala nám to teda nepřišlo,stačí tam prostě nechodit jenom s dpskama 😀 jinak odměna je tam nulová když už máte splněný quest a moc se nevyplatí tam chodit víckrát než jednou,z bossů padá prd a mnohem lepší loot přináší lootování beden kolem 😀

  13. Autor: Raven | Přidáno: 13.1.2014, 11:26

    Já zaslechl zvěsti o tom, že jistá parta jistých lidí ze Semper Fidelis dungeony bugovala tím stylem, že vyskočili někam, kam za mini boss nemohl a ustříleli ho. Doufám, že jsi nebyl jedním z nich.

    Neobyčejně se za takové exploitery stydím.

  14. Autor: Amth | Přidáno: 13.1.2014, 13:00

    K tomu bojovému systému… Z popisu mi to zní jako Guild Wars 2. Je to tomu podobné? Ono, mi nejdřív v GW2 ten systém zněl skvěle, ale nakonec mě to nekonečné válení po zemi a zvedání se z ní spíš začalo nudit. Nikdo pak neví, co má dělat, každý dělá jaksi všechno a je to takové moc chaotické. Já vím, jako skutečná bitva, ale ztrácí se pocit taktiky.

  15. Autor: Raven | Přidáno: 13.1.2014, 13:26

    Je to docela podobné, nicméně né stejné. Mně osobně bojový systém v ESO díky omezenému hotbaru a finesse bavil více.

  16. Autor: bulljoker | Přidáno: 13.1.2014, 14:36

    ne já nebyl jedním z nich, ale slyšel jsem o tý partě 😀 lamky 😀

  17. Autor: Tholfend | Přidáno: 13.1.2014, 15:30

    Nádherný článek…za takovouhle slohovku bys dostal za 1+ 😀 Uz se sakra nemuzu dockat az to budu taky prochazet s moji bosmerkou 🙂

  18. Autor: Sweet | Přidáno: 16.1.2014, 00:13

    Ohledně lootu, my jsme šli trochu koordinovaně a chtěli jsme vyzkoušet sílu „modifikovaného dropu“ za dobrý výkon (dobrý výkon je možná přehnané,ale za hromadu synergii určitě) a slavily jsme velký úspěch. padaly nám i itemy modré kvality téměř všem něco padlo za ten synergy run, mám zkušenost ještě s jedním dunegonem u Aldmerů kde dokonce padl fialový předmětale tam to bylo asi velké štestí

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0