Vytváření Hudby do The Elder Scrolls Online

| 27.2.2014 │ Článek

Dnes se podíváme na to, jak se vytvářela hudba do The Elder Scrolls Online. Zenimax přizval spoustu skvělých umělců, nejen všem známého Jeremyho Soula a další profesionály typu Rika Shaffera, ale například i Malukah, která se proslavila svými covery písni z The Elder Scrolls her, ale i z mnoha dalších titulů. Výsledek je magický. Zajímá Vás tvorba hudby do hry? Líbí se Vám hudba v ESO? Pak si nenechte ujít dnešní obsáhlý článek.


 

Vytváření Hudby

Když Zenimax poprvé začal uvažovat o soundtracku k The Elder Scrolls Online, vytyčili si několik cílů, kterých chtěli dosáhnout. Prvním z těchto cílů bylo, že musí znít tak, jako v předchozích TES hrách. Chtěli, abychom se my, hráči, cítili při poslechu hudby jako doma. abychom mezi náznaky nových melodií slyšeli prvky starých. Zenimax doufá, že během hraní pocítíme to samé emoní spojení se světem, jako v předchozích TES hrách – i díky hudbě.

Dalším z cílů bylo udělat hudbu nedílnou součástí krajiny a prostředí. Chtěji, abychom při hraní bez hudby cosi postrádali. Například soundtrack ke Skyrimu je v tomhle aspektu excelentní. Funguje jako běžné pozadí světa, na které si hráč velmi rychle zvykne. Vývojáři chtějí ESO soundtrackem dosáhnout stejného cíle. Do samotné hudby pak zakomponovávají jiné zvuky tak, aby do ní seděly a výsledný produkt pak vytvořil přesně tu Skyrimovskou strhující atmosféru. Zenimax obdržel mnoho a mnoho komentářů od hráčů, kteří píší, že jen tak stáli ve světě a nechali hrát hudbu a kochali se krásným prostředím. Tohle je přesně cílem vývojářů. Takové pocity.

Aby toho docílili, začali dělat soundtrack s pomocí klasikých TES pravidel se zaměřením na to, aby části soundtracku perfektně seděly do daných situací, ve kterých hrají. Vývojáři dosáhli dvou věcí: Měli soundtrack, který se plně přizpůsoboval tomu, co hráč právě dělá, ale ten se prokázal jako špatně kontrolovatelný a bylo s ním velmi těžké pracovat. V druhém případě vývojáři měli verzi soundtracku, ve které kladli důraz na muzikálnost spíše než na možnost adaptace hudby. Tím získali spousty překrásných písní, které ignorovaly to, co se děje na obrazovce.

Vývojáři nakonec našli kompromis mezi těmito dvěma směry. Hudba v ESO rozhodně není náhodně generovaná, nicméně může v jistých situacích změnit svůj obraz. V oblastech jsou rozesety body, které hudbu změní ať už na adrenalinovější, nebo na klidnější verzi. Dalším důležitým aspektem je fakt, že hudba dokonale sedí k ostatním zvukům ve kře. Tracky přicházejí a odcházejí, některé zachytí hráčovu pozornost, jiné plní pouze roli vyplnění tichých momentů. Tracků je velmi mnoho, proto se nikdy nestaneme obětí neustálého opakování.

Vývojáři také samozřejmě přepracovali některé hudby z předchozích The Elder Scrolls her. A proč? Protože dle jejich slov dává smysl, aby se v ESO objevily. Některé z melodií ze starších her jsou „poschovávny“ na různých místech ve hře a čekají na to, až námi budou objeveny. VE hře je například objevitelý remake úvodní hudby z Morrowindu.

Hudba ve hře je zkomponována převážně BRadem Derrickem a Rikem Shafferem, muži s dlouholetými zkušenostmi s MMO soundtracky, kteří vědí, jak udělat nelieární zajímavý soundtrack. Vzhledem k faktům uvedeným výše pánové měli mnoho práce: Vytváření hudby se táhlo měsíce, protože se naše požadavky vyvíjely. Jeden měsíc vývojáři chtěli 30-ti minutové ambienty, pak zase 30-ti vteřinové, a tak dále.

Jeremy Soule pracoval na hudbě z menu a na hudbě pro videa, ale ve skutečnosti přispěl k soundttracku mohem více, protože hra obsahuje mnohé předělávky jeho děl z přechozích The Elder Scrolls her. TES série mu má za co děkovat.

Dalším ze skvělých tvůrců hudby je Malukah, kterou jistě všichni známe, protože se proslavila jejími krásnými covery in-game písní. Nechali jsme si zkomponovat a následně nazpívat několik lore písní a použili jsme je pro bardy, které můžete v Tamrielu potkat. Proces byl jednoduchý: Vývojáři sepsali spoustu básní, které bylo možné najít v TES hrách a požádali jsme ji, ať si vybere a složí podle nich písně. Výsledek je úžasný a já myslím, že budete souhlasit, když si poslechnete následující ukázku.

Když byly písně dokončeny, najal Zenimax další spoustu pěvců, kteří je budou zpívat, aby všichni bardi neměli hlas Malukah (hlavně ti mužští). Prosté poslouchání bardů ve hře by tedy měl být hodně příjemně strávený čas, protože se Zenimax soustředil na to, aby je udělal pořádně. Najali dokonce ii flétnistu a loutnistu, aby pěvecké výkony podtrhli.

 

Nahrávání Hudby

Protože se neustále vyvíjely představy o tom, jak má hudba vypadat a protože byla neustále zdokonalována, muselo nahrávání počkat, než se všechny tyto výzvy podařilo naplnit. Pak konečně nastal čas převést to, co bylo na papíře do skutečného světa v nahrávacím studiu. KKonečně se dostal ke slovu orhcestr, který měl za úkol všechnu tu krásu, kterou Zenimax chtěl dostat do ESO přivést k životu.

Během měsíce tým procestoval Evropu, aby spolupracoval s orchestrem, sborem a různými sólisty. Byly to velmi dlouhé dny a noci, během kterých se ze stránek not stávala překrásná realita. Neustále říkali „Pojďme to zkusit jinak“ .. a „Tady trochu hlasitěji..“.. nebo „Znovu..!“.. Velmi se soustředili na maličkosti, protože klíčem k úspěchu soundtracku jsou právě maličkosti, jako je hlasitost sekvencí, atp. Nejjemnější detaily dělí hudbu na úspěšnou a neúspěšnou, a tento fakt platí i pro ESO hudbu. Proto se tým Zenimaxu zaměřil na to, aby z umělců dostal přesně to, co chtěl.

Na začátku nahrávání hudby vývojáři předpokládali, že máme dostatek času na to, abychom vše stihli. Jak by mohlo nahrávání několika melodií trvat tak dlouho?! Nakonec to dopadlo tak, že využili každičkou minutu, která pro nahrávání byla vytyčena. Podívejme se nyní na krátký videoklip, ve kterém se dozvíme o nahrávání hudby pro ESO maličko více:

Soundtrack ESO se teď nachází v konečné fázi, ve které tým Zenimaxu dává všechny prvky dohromady a piluje drobné nedokonalosti. Tým je velmi spokojen s prací, kterou se jim a umělcům podařilo odvést a doufají, že my, hráči, budeme také spokojeni. Kvalitní soundtrack je totiž nezbytnou součástí The Elder Scrolls her.

 

Další zajímavé kousky ze soundtracku

final

  1. Autor: Torulopsis | Přidáno: 27.2.2014, 06:28

    Nejhezčí bardský song ve hře co jsem zažil byl Lelianin song v Dragon Age, ale už jen tímhle videem vidím, že v TESO si bardy opravdu poslechnu a myslím, že soundtrack bude k práci na komplu supr…

  2. Autor: sovrahzun | Přidáno: 27.2.2014, 07:05

    wooooow, skúste si tie dva soundrtacky pustiť naraz!

  3. Autor: Malek | Přidáno: 27.2.2014, 07:29

    Ta hudba je proste styl.
    FOR THE QUEEN!

  4. Autor: Oraver | Přidáno: 27.2.2014, 08:28

    Všechny TES soundtracky jsou excelentní.

  5. Autor: Deniel | Přidáno: 27.2.2014, 09:37

    To druhe video je mega, jak to v pulce vyeskaluje 🙂

  6. Autor: Bloodwyn | Přidáno: 27.2.2014, 12:51

    Ten druhý song je opravdu good. Obával jsem se, že když se do toho nezapojil naplno Jeremy, že to může dopadnout špatně. Zase jsem se jednou šeredně zmejlil 😀

  7. Autor: Orinoco | Přidáno: 27.2.2014, 19:33

    Šikla by se nějaké hot key na ztišení hudby, aby člověk mohl vychutnávat hudbu, ale mohl ji ztišit, když na něj budou mluvit spoluhráči.

    • Autor: Muminnek | Přidáno: 27.2.2014, 20:32

      No, jestli máš na mysli Team Speak, tak tam lze nastavit automatické ztišování hry.

  8. Autor: Jedinaobjektivnipravda | Přidáno: 10.3.2014, 12:44

    To že do hry tahají rádoby umělce a hvězdičky, které na značce TES jen parazitovali a přihřívali si polívčičku, mě převelice jako fanouška série mrzí. :((

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0