Tvrze v Cyrodiilu

| 21.12.2013 │ Novinky

 

Raven dnes pro vás připravil překlad článku o tvrzích v Cyrodiilu, který vyšel na oficiálních stránkách Elder scrolls online. 

battle keep

Překlad z anglického originálu:

Střet tří aliancí v Cyrodiilu. Divoké bitvy budou zuřit kolem opevněných tvrzí napříč celým regionem, jak se Ebonheart Pact, Aldmeri Dominion, a Daggerfall Covenant budou stažit dobýt a kontrolovat větší území. Tyto tvrze jsou naprosto nezbytné při válečném úsilí každé ze stran a je pravděpodobné, že když budete cestovat po Cyrodiilu, snadno se ocitnete uprostřed útoku nebo obrany některé z tvrzí. V dnešním článku se podíváme na tyto tvrze maličko blíže.

Nemohli jsme začít s budováním tvrzí okamžitě. I když jsme měli plány, jak bychom chtěli, aby fungovali, museli jsme se ujistit, že budeme splňovat technické požadavky, abychom mohli naše nápady naplnit. Naši designéři pracovali s inženýry na tvorbě frameworku, který by byl schopen naplnit naše očekávání: Zničitelné zdi, obléhací zbraně, a velký počet hráčů na jednom místě – na vaší obrazovce!

Po naplnění těchto základních požadavků jsme začali pracovat na rozvržení tvrzí. Chtěli jsme, aby se bitva skládala z několika fází, což by umožňovalo jak útočníkům tak obráncům mít několik možností, jak v příhodný okamžik zvrátit průběh boje. Museli jsme také vzít v poraz soubojový systém, protože i ten mohl ovlivnit zábavnost útočení a bránění tvrze, ať už jde o to, že ve hře nemáme kolize, až po efekty některých abilit – sražení k zemi, odhození, are of effect schopnosti – ty všechny mají velký dopad na to, jak se bitva vyvine. A každý z těchto faktorů nám v navrhování tvrzí pomohl.

 

keep

(pro zvětšení rozklikněte)

Nejdříve jsme zkoušeli tradiční víceúrovňové budovy, ale zjistili jsme, že klíčová místa, která tvořila schodiště a úzké průchody nefungovaly tak, jak bychom si přáli. Chtěli jsme vytvořit vnější a vnitřní tvrz (toliko k vícefázovému boji), a líbil se nám nápad, že by byl boj složitější a složitější s tím, jak by útočníci postupovali tvrzí blíže a blíže hlavní budově. Zvolili jsme proto koncept jednoho podlaží, ale s více místy, odkud hráči mohou sesílat kouzla, střílet, a která jsou ve všech aspektech výhodná pro obranu.

Naši designéři procházeli mnoho knih o středověkém opevnění, aby získali inspiraci – ne každá tvrz je stejná, a příklady z reálného světa nám pomohly při tvorbě různých variant budov, které v prostředí, ve kterém stojí opravdu dávají smysl. Například, velké pevnosti jsou velmi odlišné od malých, a krajina kolem některých tvrzí poskytuje přirozenou obranu. Abyste mohli úspěšně zaútočit, budete potřebovat vědět, proti jakému typu opevnění stojíte a pořádně si naplánovat bitvu.

 

shema2schema3schema

 

Také jsme museli rozhodnout jak útočníci zaberou tvrz. Zvažovali jsme, že v každé tvrzi bude mocná NPC, kterou bude nutno porazit, abyste ukončili bitvu, ale to by snížilo zaměření na souboj hráčů. Hráči by utíkali do pevnosti a bojovali by s NPC. Po nějaké době jsme přišli s naším současným systémem, ve kterém útočníci musí vtrhnout do tvrze, obsadit dvě vlajkou označené lokality, a nějaký čas je kontrolovat.

Plánování Vašeho útoku bude moc důležité, hlavně pro organizované skupiny hráčů. Můžete zaútočit na hlavní bránu, nebo se probít skrze zdi. Dokonce i vnitřní zeď tvrze může být zničena, ale budete zároveň muset kontrolovat, abyste tvrz neponičili až moc – oprava by vás potom stála balík. Pokud budete chtít, můžete zničit všechny zdi, všechny dveře, ale jakmile se tvrze zmocníte, budete ji muset opravit. Takže tento ekonomický faktor bude mít také velký dopad na bitevní plán.

Dostali jsme se do bodu, kdy jsme měli hodně prostředků, jak uskutečnit skvělé multifázové obléhání. Útočníci se budou obvykle snažit odříznout tvrze od zásobování tím, že ji odříznou od mlýnu a jiných vnějších struktur. Potom se přesunou do fáze dobývání, ve které prolomí zeď, aby se mohli zmocnit vlajek a vyhnat zbývající obránce. Víme tedy, jak bude nejklasičtější způsob dobývání vypadat, ale jeden z nejzábavnějších faktorů na designování PvP bitev je vidět, se kterými novými strategiemi přijdou sami hráči postupem času, až si osvojí systém hry. Nové strategie se budou objevovat, a my na ně potřebujeme být připraveni. Myslíme, že víme, co můžeme očekávat, a těšíme se na to až uvidíme další bitevní plány a strategie.

Během raného stádia vývoje měly všechny naše tvrze podobu jakýchsi šedých kvádrů, protože nebyly dokončeny textury. Nechtěli jsme vytvářet příliš mnoho textur, dokud jsme přesně nevěděli, jak by měly budovy vypadat. Naši degisnéři strávili hodiny hraním Oblivionu, aby získali inspiraci. Coloviánská architektura nám posloužila jako skvělá předloha. Pravděpodobně vám některé lokace a jména přijdou povědomá, pokud jste hráli Oblivion – většina míst, která dobře znáte jsou v ESO taky.

 

typy opevněni

(pro zvětšení rozklikněte)

 Nyní se soustředíme na balancování. Válka v Cyrodiilu probíhá nepřetržitě, můžete tam jít kdykoliv a dělat cokoliv. Musíme nastavit především sílu obrany a vymyslet,, kolik hráčů by mělo být schopno úspěšně prorazit obranou tvrzí. Nesmíme také zapomínat, že budou jistě existovat týmy plížilů, kteří se budou snažit zabrat území bez zbytečných ztrát a hluku.

Rozhodli jsme se proto, že uděláme NPC stráže, které budou poskytovat základní obranu. Nejsou nijak silné, ale dokáží odradit malé skupinky od snadného převzení tvrze. Stráže se objeví, jakmile zaberete tvrz. Balancování jejich života a poškození, stejně jako síly zdí, bran, a tak podobně v současné době pokračuje.

 

ADDCEP

Jak vidíte, tvrze nejsou tak jednoduchým konceptem, jak se může zdát, a jejich vývoji se věnuje obrovský tým lidí. Doufáme, že si užijete ovoce naší tvrdé práce, až se budete radovat z nově získaného území, nebo se budete snažit získat tvrz, o kterou vás připravili.

  1. Autor: Jouvik | Přidáno: 21.12.2013, 17:34

    Tak na toto se moc a moc teším od doby kdy jsem přestal hrat L2 🙂 ale doufám že tam bude i nějaký porádný Hrad at to má štávu 🙂

    • Autor: hadas | Přidáno: 21.12.2013, 19:34

      cyrodil mam projity cely a zadny hrat aspon urvne dionu tam neni v co jeste doufam ze na ty pevnosti pujde utocit jen v urcity cas napr kazdy den ve 16,20,22 hodin protze kdyz by to takhle bylo tak by se dali delat i klamne utoky aby sli vschni bratnit nejakou pevnoust na kterou by se provedl klamny utok a cast by sla na tu nechranenou. Kdyby se dalo utoci kdykoliv tak by to bylo pekne naprt to by jsme se vecer odlogli s dobitym uzemim a rano by jsme meli kulove

  2. Autor: sheogorath | Přidáno: 21.12.2013, 19:25

    ja len dúfam že budem môcť raz za čas takltiku útoku navrhnúť aj ja 😀

  3. Autor: raven | Přidáno: 21.12.2013, 19:28

    Když budeš mít dobrou gildu, proč ne. (:

  4. Autor: elmino | Přidáno: 21.12.2013, 19:29

    tak toto bude naozaj zaujímavé už sa moc moc teším.

  5. Autor: vincentblanquin | Přidáno: 21.12.2013, 19:34

    http://www.youtube.com/watch?v=hu1ImXiwwcM

    takže takhle nějak to teda bude 🙂

  6. Autor: Elder | Přidáno: 21.12.2013, 20:00

    Tak já jsem zvědavej, kolik čeho bude stát obnova poničení tvrze – možná se nebude vyplácet to dobývat v nějakym pugu, protože ten to pak neudrží, jestli bude potřebovat hodně surovin, peníze na najmutí NPc apod. Protože dobít pevnost a pak ji hned ztratit jen kvůli tomu, že nejsou surky, to by bylo k ničemu. Osobně jsem v Cyrodiilu byl na Ophelii, jsou tam i větší tvrze s obvodním opevněním, ale pokud si dobře vzpomínám, nikde jsem neviděl žádnou megalomanskou pevnost. Hodně bude záležet na držbě vesnic a dolů apod. těch je tam dost.

  7. Autor: sheogorath | Přidáno: 21.12.2013, 21:31

    z kadial máš betu?

  8. Autor: Chooze | Přidáno: 22.12.2013, 00:20

    Naši designéři procházeli mnoho knih o středověkém opevnění a proto sme udělali cimbuří na hradbách jen tak pro okrasu 😀

    • Autor: fortrens | Přidáno: 22.12.2013, 06:25

      Oni nepsali nic o tom, že dělají přesnou repliku 🙂

  9. Autor: duko | Přidáno: 22.12.2013, 08:46

    vypadá to dobře, ale bude to chtít pořádnou souhru

  10. Autor: loki | Přidáno: 22.12.2013, 10:16

    proste Leeeeeeeeeroy 😀

  11. Autor: chalid | Přidáno: 24.12.2013, 15:55

    Takže si to můžu představit jako WvWvW v guild wars 2?

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0