Tři ingredience pro trávení dlouhých nocí v ESO

| 3.1.2014 │ Článek

Raven pro Vás dnes přeložil článek Garreta Fullera napsaný pro web mmorpg.com. Článek je zamyšlením nad tím, co by v Elder scrolls online nemělo chybět, aby se hráč více vcítil do prostředí a děje.

Garret Fuller:

Elder Scrolls série je synonymem pro trávení dlouhých nocí nad šálky kávy. První den, kdy jsem si koupil Skyrim jsem byl vzhůru do čtyř do rána. Díky bohu, že byl pátek, ale stejně jsem musel den na to hlídat dvě malé děti. Téměř každý hráč Elder Scrolls po zakoupení hry zavře dveře od domu a křikne „Nashledanou za týden.“ Nicméně v posledních letech spousta MMO postrádala hloubku singleplayer her. Samozřejmě jsou zde tisíce možných nápadů, které Elder Scrolls Online může zahrnout do svého světa. Pojďme si rozebrat tři, o kterých si myslím, že jsou nejdůležitější a že mohou hře extrémně napomoci k tomu, aby nad ní hráči seděli do dvou do rána.

Začátek je v každé hře kritický. I když ve většině MMO začínáte s dýkou a čistíte nějaký sklep od krys, ve skutečnosti byste neměli. Příběh hraje totiž na prvních levelech hlavní roli, a dobrý strhující příběh na začátku nic neporazí. Dám vám jednoduchý příklad, jeden z MMO a druhý z RPG: 1.:První levely ve WoW za povolání Death Knight jsou příklad skvělého mechanizmu a příběhu. 2.: Skyrim. „Útěk z vězení“ na začátku po tom, co drak napadne vesnici během Vaší popravy Vás prostě vtáhne do světa, do příběhu, do celého mechanizmu hry. Z toho vyplývá, že otevírací příběh v ESO bude muset být velmi silný.

Dalším důležitým aspektem jsou mapy. Nikdy je nepodceňujte. Mapy si každý hráč opravdu užvá. Od doby, co mi bylo 8 a dostal jsem Hobita od svého bratrance, mě pokaždé mapy dokázaly nejvíce vtáhnout do příběhu. Minulý měsíc ESO zveřejnilo jejich interaktivní mapu. Nyní si každý z nás může představit, jak bude Tamriel ve hře vypadat. Hráči samozřejmě pořád budou muset prozkoumávat. Každá frakce má v Tamrielu svoji vlastní porci území a Cyrodiil – PvP lokace – se nachází uprostřed. Jak se videohry vyvíjejí, mapy jsou stále jednodušší a jednodušší, aby jim hráči rozuměli. To je dle méhonázoru v pořádku, pokud je ovšem zachována hloubka mapy, která nutí hráče opravdu prozkoumávat. Když se na Vašem kompasu objeví ikona, víte, že tam něco je a měli byste tam jít. Ale co tam je? Jaké stopy můžete najít cestou? Jak se situace vyvine, až na místo dorazíte? Můj oblíbený koncept jsou starodávné ruiny. Je za nimi vždy nějaký příběh, který by mapa neměla odkrývat, než hráč dorazí na místo. Mapy prostě musí být brány velmi vážně.

tamrielmap1

Posledním mechanizmem, o které se budeme bavit je něco, čemu říkám „efekt horizontu“. Ve Skyrimu opravdu miluji, když se mohu jen tak koukat přes velký lán herního světa z nějakého vyvýšeného místa. Tento efekt může být správně vytvořen v každé hře, a byl skvěle vytvořen například v GW2 pomocí Vista Pointů. Tyto místa jsou skvělým prostředkem, jak v hráči vytvořit pocit, že se nachází ve velkém světě, vyvolat v něm pocit vzrušení. Prozkoumávání krajiny musí být uděláno i vizuálně.

Když se nad tím zamyslíte, Elder Scrolls Online musí udělat mnohem více věcí, než jen vývoj charakteru a crafting. Musí vytvořit svět. Většina MMO je jen honbou za levely, během které minete všechny ty zajímavosti, které jejich světy nabízejí. Pokud ESO použije tyto mechanizmy, myslím, že donutí hráče zastavit a nadechnout se toho krásného prostředíí, ve kterém se hra bude odehrávat.

Jaký máte názor vy? Myslíte si, že důležitější než honění se za levlem a gearem, je hru si pořádně užít, prolézat neprobádaná území, kochat se výhledem a prožívat příběh?

transparent logo

  1. Autor: Sithis | Přidáno: 3.1.2014, 16:06

    A keď ešte vo Valenwoode vyleziem na ten najvyžší strom čo tam je, tak nevydržím a dám si to ako pozadie 🙂

  2. Autor: Fortrens | Přidáno: 3.1.2014, 16:51

    Já jen doufám, že levelování v TESo překoná to z GW2, kde levelování bylo zatím nejzábavnější ze všech MMO, co jsem hrál 🙂
    Prostě ten pocit, když míříte přes lávová pole a najednou vám poblíž vyskočí obří world event, který se, jak se nakonec ukáže, odehrává v sopce, to je k nezaplacení 🙂
    Samozřejmě důležitým faktorem je hrát s dobrým kolektivem. A v expení a exploringu je to opravdu důležité, aspoň pro mě.
    Takže jsem zvědavý jak to dopadne 😉

  3. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 3.1.2014, 18:52

    mě děsí představa že v teso bude málo dungeonů. prostě že se člověk vydá nějakým směrem mapou a narazí na nějaký menší dung například. a ten si solo projde. bez toho aby slyšel od dalších že už tam byli a loot nic moc

  4. Autor: Fortrens | Přidáno: 3.1.2014, 19:05

    A ? V tomto nevidím problém, exploring je nedílnou součástí hry. Pokud jsi ale další z řad odpůrců PvE, tak se nedivím tomu, co jsi napsal 🙂

  5. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 3.1.2014, 19:49

    tzn že tam bude bude mizerný exploring znamenal můj post

  6. Autor: Fortrens | Přidáno: 3.1.2014, 20:17

    Exploring neznamená jenom dungeony, takže stále nechápu tvůj post 🙂

  7. Autor: gany | Přidáno: 4.1.2014, 00:56

    pokud jsem to pochopil správně tak vincent naznačil příklad určitého prvku, u kterého se bojí, že bude omezený. Zároveň bych ale podotknul, že se podle mě pořád vývojářské studio drží tradicí série a že bude pořád něco k objevování stejně jako v každém díle. Toho bych se zrovna nebál!

  8. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 4.1.2014, 11:23

    ovšemže si to správně pochopil Gany

  9. Autor: Heav/Paspartu | Přidáno: 5.1.2014, 00:03

    jedno je jisté, exploring nikdy žádné MMO nepotáhne… jako doplněk a spestření hry fajne… dvojnásob u TES, které si vždy zakládalo na propracovanosti světa. Ale exploring etc. jako táhlo určitě ne. Je to faktor a „prožitek“, který omrzí a není „nekonečný/opakovatelný“. Opravdu důležitý bude propracovaný celkový caplvl a možnosti pro hráče tak aby si každý našel ve hře to svoje a tam zapadl, dvojnásob platí v PvP. Očekávám velký vývoj ve hře obdobný, kterým prošlo WoW. A věřím že se dočkáme vysněných aren a toho „trošku vybalancovanějšího PvP“ ať už v průběhu datadisků. Hlavně PvP, které by patřilo do té lepší půlky, které spatřilo světlo světa.

    Pak už jen tisíckrát omýlaná věta, aby nebylo pozdě. Protože hráči nečekají až to „někdy“ bude, jelikož vše musí být ještě než to bude. Tak by to mělo být správně.

  10. Autor: throx | Přidáno: 5.1.2014, 14:00

    no dufam ze na max lvl bude naky ten content pac kdyz to vydaju ako swotor ze na max lvlu sa nebude dat nic delat tak pojde Tes ale opravdu rychle do sracek

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0