Stealth/Sneak mechanika

| 27.12.2013 │ Novinky

Pokud máte rádi plíživé charaktery a plánujete tento styl boje rozjet i v Elder Scroll Online, pak je dnešní článek přesně pro vás. A pokud dáváte spíše přednost přímému boji než schovávání ve stínech, tak jistě oceníte možnosti jak se proti těmto assassínům bránit.

theif2

Pro ty z vás, kteří hráli TES hry, nebo alespoň poslední Skyrim, nebude plížení neznámé. Po zapnutí plížení se postava stane neviditelnou (ne hned, chvilku to trvá) a objeví se nám už známé oko. Dokud je zavřené, nikdo o vás neví. Pootevřené znamená, že po vás pátrají a otevřené znamená, že nastal čas vzít nohy na ramena nebo něco vykuchat.

Co je ale odlišné od TES her je způsob, jakým nás nepřátelé mohou objevit. Ve Skyrimu hrálo roli světlo, zvuk, hodnota skillu a to, jestli je nepřítel otočený zády nebo se dívá naším směrem. V ESO to ale funguje trochu jinak. Představte si malý kruh okolo nepřítele. Jakmile vstoupíte do tohoto kruhu, nepřítel vás může objevit. Jak velký tento kruh bude není jisté, ale určitě to bude rozhodovat o tom, jestli většina assassínů bude střílet z luku nebo podřezávat krky. Pokud se budete plížit zezadu, bude pro nepřítele těžší odhalit vás. Další rozdíl oproti Skyrimu je ten, že plížení spotřebovává staminu. Není tedy radno plížit se dlouho, protože by mohla dojít stamina pro boj. Pokud se vám ale povede útok ze skrytu, nepřítel obdrží dodatečné poškození, které se dá ještě navýšit pokud mu střelíte do hlavy nebo bodnete do zad.

Odhalení

A jak se bránit proti útokům ze stínů? Cech mágů poskytuje kouzlo Magelight, které zvyšuje okruh, kde můžete odhalit útočníka. Dalším způsobem jak ho odhalit, je zranit ho. Pokud obdrží jakékoliv poškození, plížení se zruší. Pokud útočník zaútočí, plížení se zruší.

Bows 1

Teď už ale přejděme k tomu, jak udělat nejlepšího assassina. Ze zbrojí poskytuje rozhodně nejlepší možnou volbu Medium armor. Skill Improved Sneak vylepší plížení, Windwalker vám zvýší regeneraci staminy, což bude určitě potřeba. Další skilly, které zvyšují rychlost pohybu, útoku nebo šanci na critical už nejsou tak důležité a bude třeba si jejich volbu promyslet podle toho, jakou zbraň preferujete. Mi osobně se zamlouvá koncept co nejsilnější první rány, takže rychlost pohybu a critical, 2 dýky a počkat si na DPS se slabou obranou. Z povolání má jednoznačně nejlepší skilly pro assassina Nightblade, konkrétně linie Shadow. Shadow Cloak vytvoří na krátkou dobu neviditelnost, což je skvělé podpoření strategie „udeř a zmiz“. Ultimátka Consuming Darkness vám navíc dovolí být neviditelní po celé oblasti působení a pravděpodobně nejen vám, ale i dalším spojencům, kteří při aktivaci syneregie získají neviditelnost taky. Ta se stejně jako efekt plížení zruší po útoku, ale vypadá to, že se do ní zase půjde po chvíli dostat. Je to tedy idelání schopnost pro party Nightbladů, které by takto mohly porazit i silnější nepřátele. Pasivka Shadow Barrier, díky které obdržíte po vystoupení ze stealthu menší poškození, je už takovou třešničkou na dortu. Další možností jak zvýšit své šance coby assassin, je volba rasy. Khajiit i Wood Elf mají pasivku pro zvýšení efektivnosti plížení. Což znamená, že je nepřítel uvidí o něco později než ostatní.

TESOSneaky

Další formou skrývání se je novinka – maskování. Pokud si vezmete přestrojení, můžete proniknout do nepřátelského tábora bez zbytečného krveprolití. Místo Oka a nápisu „Hidden“ uvidíte „Disguised“ a značky vás upozorní, pokud by snad někdo mohl vaše přestrojení prokouknout. Tohle ovšem funguje jen v PvE, v Cyrodiilu nebude mít přestrojení žádný efekt. I tak si ale myslím, že jde o povedenou mechaniku, jak dodat stealth misím to správné kouzlo.

 

Doufám že se vám článek líbil a trochu vám přiblížil mechaniku plížení. Teď už nezbývá nic jiného, než čekat na přístup do bety a vyzkoušet si vše na živo.

  1. Autor: LorDrek | Přidáno: 27.12.2013, 14:53

    No pekne, takže asici budú otravovať, to poriešime plošákom :-), článok super

  2. Autor: sherlock161 | Přidáno: 27.12.2013, 15:42

    Pěknej článek, stealth je jasná volba, škoda, že Ebonheart pack nemá žádnou rasu s výhodami do stealthu.

  3. Autor: Cotanapadne | Přidáno: 27.12.2013, 16:07

    Zaujimavy clanok, komecne trocha ozrejmenie tejto mechaniky (co mna osobne velice zaujima) i ked osobne by som mal iny nazor na naj assassina 🙂 … Mark target + Teleport strike z hidu …. a tam sa nemusim trapit radiusom kedy ma odhali moj ciel 🙂 … spominany build mi skor pripomina partizanov 🙂 udriet a zmiznut bez toho aby niekto o mne vedel 🙂 … co sa od shadowa ocakava 🙂 u assassina je to o najdeni spravneho momentu a zasadeni jednej/dvoch smrtelnych ran a opat sa ist schovat do tiena 🙂

    • Autor: Erendil | Přidáno: 27.12.2013, 17:13

      je to tak, teleport by vážně nebyl špatný 🙂
      Pokud máš build více rozpracovaný, klidně ho můžeš prezentovat na fóru a můžem o něm diskutovat tam

    • Autor: bulljoker | Přidáno: 27.12.2013, 17:19

      bohužel stímhle buildem 1/2 rany a pryč nemůžeš v pořádný mmorpg počítat.. stejně tak jako teleport ve stealthu a dát ránu je blbost, caster se od tebe nějak dostane pryč též teleportem dejme tomu a ty už budeš mít sežranou manu teleportu a zhatíš tím zbytek boje a budeš muset víc používat staminu aby ses k nepříteli dostal..

  4. Autor: amth | Přidáno: 27.12.2013, 17:11

    „Představte si malý kruh…“ Mohli prostě říct „jak ve WoWku a vlastně skoro všude jinde“. 😀

  5. Autor: bulljoker | Přidáno: 27.12.2013, 17:17

    stejný jak ve wow no,kromě toho že plížení bude brát staminu to je celkem příjemná změna,aspoň tam nebude schovanej do nekonečna 😀

  6. Autor: Cotanapadne | Přidáno: 27.12.2013, 20:58

    Ono sa tazko robia teoreticke buildy, pokial clovek nevidi presne ako dany skill funguje 🙁 zatial skor vychadzam z popisou skillov.

    to bulljoker: pokial viem tak teleport strike by mal davat i daky stun co zabrani nepriatelovy utiect aby sa stihlo dat dalsiu ranu. Dalej nikde som nepisal ze musis utocit na nepriatela co ma 100% HP. ako si pisal je to mmoprg tak nebudem jediiny rozdavat rany 🙂 a zas neverim ze tam budu suboje 100 vs 100 na dennom poriadku 🙂

    • Autor: lordrek | Přidáno: 27.12.2013, 23:31

      Stun sa dá zrušiť, a každý dobrý tank bude mať imunitu, nezabúdaj na reflect damage, ono nebude to také jednoduché 🙂

  7. Autor: Cotanapadne | Přidáno: 27.12.2013, 23:39

    otazka 🙂 ako sa dava reply?

    lordrek tak ako som pisal, je tazke len teoretizovat pokial clovek nevie ako to bude realne fungovat 🙂

    a blba otazka 🙂 uz si videl niekedy rogue charaktery utocit na tanky? co sa mojich vedomosti skor utocia na magov resp archerov a support celkovo 🙂

    ano stun sa bude dat zrusit, ale tiez ide o skill hraca/hracov 🙂 ak hodis tele a jeden uder ? to by mohlo stacit … ak budes mat manove veci mozno stihnes dalsi tele … vse zalezi od vela veci …
    mno ten reflect moze zaboliet 🙂

    tak ale v kazdom pripade snad nebudu ziadne OP classy ….

    • Autor: lordrek | Přidáno: 28.12.2013, 10:04

      Si predstav, že to je logická voľba ako sejmúť tanka keď ma naj armor a health, tanka sejme iba naj DPS a to boli roguny, samozrejme ide o taktiku skupiny, hru, ale nechce sa mi to tu rozoberať …..

  8. Autor: Cotanapadne | Přidáno: 28.12.2013, 13:46

    Lordrek suhlasim s tebou ze ide o taktiku skupiny. Osobne som odchovanec D&D pravidiel, a tam je roguna sustredena na support. o tanky sa staraju magovia pripadne iny tanci.

    Teraz vidim iba jediny dovod preco pouzit dps char na tank len pre skill marky co by mal dat dole armor, inac aj ked mas obrovske dps ktore ti tank zredukuje, tak to nema zmysel …. to skor vyuzit dps na rychle odstranenie maga co dava vela AoE a cim viac pomoze parte.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0