PvE v ESO: Co zatím víme?

| 22.1.2014 │ Článek| PvE

Player versus Environment neboli PvE je bezpochyby jedním z hlavních aspektů snad všech známých MMORPG. Jedná se o souboje hráče, nebo skupinky hráčů proti umělé inteligenci a nástrahám, které jim vývojáři připraví. PvE pochopitelně nebude chybět ani v ESO, i když některé jeho stránky jsou pojaty poněkud novátorsky. Zenimax slíbil, že se již brzy dozvíme o PvE více. Pojďme si utřídit, co zatím víme..

 
PvE pro jednoho hráče

Začněme úplně od začátku. Celý levelovací proces v Elder Scrolls Online je protkaný PvE. Samotné plnění úkolů a pohybování se po světě je PvE doslova přeplněný. Plníte úkoly, které dostáváte ve městech, ve vesnicích i různě v přírodě, některé z nich zvládnete úplně sami, jiné vyžadují kooperaci s jinými hráči. Plnění questů je typickou součástí všech MMORPG her.
Odměnou za questy jsou především předměty nižší kvality.

Altmer heavy armor

Dalším aspektem, který definuje PvE pro jednoho hráče v ESO jsou cechy. Cechy jsou unikátní featurou Elder Scrolls Online, který se vyskytuje napříč celou Elder Scrolls sérií. Cechy jsou jakýmisi HUBy, kde hráči dostávají specifické úkoly týkající se příběhových linií cechů. V Elder Scrolls Online jsou zatím 3 cechy: Cech Bojovníků, Cech Mágů a Cech Neohrožených.
Odměnou za plnění požadavků cechů jsou vám většinou předměty nižší kvality.

Dalším aspektem, který už tak běžný není, jsou dungeony pro jednoho hráče. Ano, i ty v Elder Scrolls Online jsou a je jich mnoho. Takové dungeony jsou většinou součástí nějakého úkolu, jsou naplněny nepřáteli, které dokážete porazit sami a na konci je boss, něco jako velitel daného dungeonu, který proti Vám používá nějaký mechanizmus. Tento boss je mnohem těžší, než zbytek nepřátel v dungeonu a pro jeho poražení je bezpodmínečně nutné odhalit jeho slabou stránku. Jako příklad uvedu velkého ohnivého golema, který se nachází v lokaci Stonefalls: Dával velké rány, a tak jsme byli nuceni čas od času ustoupit z přímého boje. Golem se také čas od času rozhodl jít se zregenerovat o blízkého lávového jezírka, a vy jste mu v tom museli použitím speciálního amuletu zabránit. Encountery s bossy v dungeonech pro jednoho hráče jsou komplexní a musíte zapojit hlavu, aby se Vám je podařilo dokončit.
Odměnou za dungeony pro jednoho hráče jsou většinou předměty nižší kvality.

Do PvE pro jednoho hráče bych zařadil i world bossy. Ano, world bossové jsou také nedílnou součástí Elder Scrolls Online a je jich mnoho. World bossové jsou velmi silná monstra potulující se ve volném otevřeném světě. Na mapě jsou místa, kde se nacházejí, označena speciální značkou. World bossové jsou různě obtížní zabít a povětšinou se k útoku na ně doporučuje mít skupinku hráčů, nicméně dají se – po pochopení mechanizmu encounteru – porazit i v boji jeden na jednoho.
Odměnou za zabití world bosse bývá většinou předmět střední kvality.

 

PvE pro malou skupinku hráčů (4)

Malou skupinkou hráčů se v Elder Scrolls Online ve většině případů myslí 4 hráči, což je maximální velikost základní skupiny. Začneme zde zase úplně od toho nejzákladnějšího – od dungeonů. Dungeony jsou designovány tak, aby je mohla projít skupina 4 hráčů, primárně ve složení Tank – Léčitel – Dva Damage Dealeři. Když ovšem přesně toto složení skupinky dohromady nedáte, nezoufejte – dungeony můžete dokončit i bez tanka či léčitele, je to ale nepoměrně těžší. Dungeonů je ve hře celkem 16 a mají různé obtížnosti. V dungeonu pro 4 hráče to vypadá podobně, jako v dungeonu pro jednoho hráče s tím rozdílem, že je všechno o něco těžší – Ano, i zde máte skupinky slabších nepřátel, a i zde máte „bosse“, kteří jsou těžší, než obyčejní nepřátelé a ovládají nějaký mechanizmus, kterému je třeba přijít na kloub.
Odměnou za dokončení dungeonu pro 4 hráče bývají předměty střední a někdy i vyšší kvality.

Další PvE aktivitou pro menší skupinky jsou Dark Anchory neboli Temné Kotvy. Dark Anchory jsou public eventy Elder Scrolls Online – jedná se o brány do říše Molag Bala, které se otevírají jednou za čas na specifických místech všude po světě. Jakmile se otevřou, začnou chrlit Daedry a hráči je musí zabíjet. S tím, jak Daedry umírají hráči postupně Dark Anchoru uzavřou. Rozdíl mezi Dark Acnhorami a dungeony je jasný: Zatímco v dungeonu Vaše skupinka postupuje dopředu a zabíjí téměř statické nepřátele, u Dark Anchor jste statisté vy a nepřátelé jsou těmi, kteří útočí.
Odměnou za uzavření Dark Anchory bývá většinou předmět nižší kvality.

Pro menší skupinky jsou mínění i již zmiňovaní World bossové. Protože jsem o nich psal výše, nebudu je už nijak více rozvádět.
Jen zopakuji, že za jejich poražení obdržíte předmět střední kvality.

 

PvE pro velké skupiny hráčů (12)

Velkou skupinou hráčů se v Elder Scrolls Online se myslí skupina 12 lidí, tedy tři spojené party o 4 lidech. Zatím jedinou známou PvE aktiviou pro takto velkou skupinou jsou Adventure zóny. Jedná se o raidy Elder Scrolls Online. Protože Elder Scrolls Online nemá žádné obrovské bosse jako jiná fantasy univerza (WoW, WAR, Rift), Adventure zóny budou lokace, do kterých se VAše skupina vypraví bojovat s větším množstvím nepřátel spíše, než proti jednomu extra silnému přerostlému nepříteli. Encountery v těchto Adventure zónách budou tedy spíše připomínat menší bitvy, a né píchání obra mečem do palce tak, jak jsme zvyklí z ostatních MMORPG.
Odměnou za úspěšné dokončení encounteru v Adventure zóně budou předměty vysoké kvality.

 

Spekulace (24?)

Spekuluje se o tom, že v Elder Scrolls Online budou i aktivity pro 24 lidí, tedy 6 skupinek o 4 hráčích. Tyto spekulace jsou zatím nepotvrzené a doufáme, že se o tomto tématu dozvíme více konkrétních informací co nejdříve.

 
 
Jste spokojeni s tím, jak bude PvE v ESO vypadat? Pokud ne, co byste změnili? Podělte se o Váš názor v komentářích pod článkem.
 

final

  1. Autor: Jeimy | Přidáno: 22.1.2014, 11:52

    Díky moc za pekné zhrnutie, chcem sa ešte opýtať: je nejaký limit na počet dungeonov, ktoré môže hráč prejsť v nejakom čase? Napríklad max. 5 dungeonov za deň a podobné obmedzenia. Dúfam, že nie. A 5×4=24? 🙂 Je tam preklep.

  2. Autor: Raven | Přidáno: 22.1.2014, 11:54

    Nemyslím si, že by byl limit za den. Možná u některých heroic dungeonů bude třeba lock 1 den, u adventure zón týden tak, jak jsme zvyklí z WoW.

    Nemyslím si ale, že by byl třeba cap na to, kolikrát za hodinu vkročíš do instance.

    Nicméně přesné info zatím nemáme, jen spekulace.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0