Měli by ESO zkusit i nefanoušci Elder Scrolls?

| 25.1.2014 │ Článek

Dnes Vám přinášíme názor jedné redaktorky portálu mmorpg.com, Suzie Fordové. Suzie je zkušenou hráčkou MMORPG her a pravidelně se vyjadřuje k dění na MMO scéně. V tomto sloupku se zaměřila na to, proč by hráči, kteří předtím žádnou Elder Scrolls hru nehráli měli dát ESO šanci a co musí Zenimax udělat, aby měl šanci udržet si jejich pozornost.


 

The Elder Scrolls Online je bezpochyby jednou z nejvějších a nejočekávanějších her roku 2014, něco, co je úžasné a děsivé zároveň. Přichází po velmi úspěšném Skyrimu, což může být jak velké plus, tak zároveň i handicap, protože to bylo jedno z nejoblíbenějších RPG této dekády. Zenimax musí uspět při přenosu toho podstatného ze Skyrimu do MMORPG světa. Naštěstí se zdá, že developeři zatím odvádějí dobrou práci. Je už téměř jisté, že The Elder Scrolls Online bude zpočátku obrovským hitem – hlavně vůli velké fanouškovské základně, se kteoru Zenimax aktivně pracuje.

Ale co si mají myslet Ti z nás, kteří vroucně milují jak RPG tak MMO žánr, ale nikdy nezkusili Skyrim ani jiné TES hry? Ti z nás, kteří o TES vesmírů nevědí zhola nic? Co nás má přimět k tomu, abychom si The Elder Scrolls Online užili stejně tak, jako fanoušci?

 

Ayleid statue1. Hloubka světa

Pořád slýcháváme o závodech o co nejrychlejší dosažení maximálního levelu, hráči se propálí obsahem během několika dnů a to způsobuje frustraci jak na straně developerů, tak na straně hráčů samotných. Hráči chtějí více contentu a developeři chtějí, aby hráči skrze to, co tak pracně tvořili, pospupovali pomalu a s rozvahou.

Kvůli tomuhle modernímu přístupu mnoha hráčů k MMORPG bude muset Zenimax zajistit, aby bylo ve hře dost obsahu jak pro veteránské MMO hráče, tak pro nováčky. Musíme samozřejmě počítat s tím, že Elder Scrolls Online nebude mít zpočátku tuny contentu, jako má například World of Warcraft po devíti letech vývoje, ale developeři musí vytvořit alespoň tolik obsahu, aby vyplnil mezeru mezi launchem a prvním velkým updatem.

Navíc, dle mého názoru Zenimax musí dělat komplexnější aktualizace, než jen pouhé přidávání endgame obsahu nebo prázdninových eventů. Obsah musí být přidáván horizontálně, developeři musejí přidávat nové části hry po celém jejím spektru.

 

2. Ponoření do hry

Ponoření do hry bude klíčem k úspěchu Elder Scrolls Online. Hráči chtějí mít pocit, že jsou součástí masivního, žijícího a dýchajícího světa, že jsou něčím větším, než pouhou další „postavičkou“. I Ti, kteří nehráli Skyrim vědí, že v RPG se hráč potřebuje sžít se svým charakterem. Pokud Zenimax zajistí, aby hráče hra pohltila, udělá veledůležitý krok k tomu, aby ve hře zůstali.

Jeden dobrý příklad toho, jak se Zenimax snaží o to, aby svět hráče pohltil je myslím možnost naprosté svobody v používání zbraně a zbroje. Zenimax tímto krokem umožnil hráčům, aby dělali rozhodnutí tak, jako by jej museli udělat v reálném světě a to je úžasná věc, kterou nenabízí téměř žádné MMO. Obyčejně Vám hra Váš herní styl diktuje. Tato featura určitě zajistí, že noví hráči budou vtaženi do hry a budou e rychleji cítit její součástí. A nejen Ti – i ostřílení Elder Scrolls hráči.

 

3. Sociální aspektyDunmer medium armor

V dnešní době je samozřejmé, že MMO, které neobsahuje robustní sociální systém je za opomenutí tohoto důležitého aspektu kritizováno. Nováčckům nestačí jen pocit, že jsou součástí velkého, žijícího světa, ale také potřebují mít možnosti, jak se spojit s ostatními hráči, se kterými se budou tím velkým světem prodírat. Funkce herních guild a propojení se sociálními sítěmi bude esenciální, pokud si chce Zenimax ve svém úkolníčku tento bod odškrnout jako splněný.

Tým Zenimaxu dělá v tomto ohledu dobrou práci. Skvělou zprávou je, že hra nebude rozdělena na servery a realmy, ale všichni bduou hrát na jediném megaserveru. Nebudete tedy separováni od svých přátel, za žádných okolností. Hra Vás automaticky umístí do instancí s Vašimi přáteli, s členy Vaší guildy a s hráči, kteří preferují podobný herní styl.

 

4. Featury

Samozřejmě můžeme tupě odcitovat celý seznam věcí, které všichni fanoušci Elder Scrolls Online ve hře chtějí: Dungeony, raidy, crafting, smysluplné PvP, mounty, tuny úkolů, objevování, achievement, a mnoho dalšího. Všichni samozřejmě očkeáváme, že všechny tyto věci v ESO budou.

Další důležitou „featurou“ bude samozřejmě také bezproblémový launch, na který se svém „To do“ listu hodně lidí zapomíná. Jak nám říkají nesčetné příkaldy z minulosti, špatný launch může zabít hru dříve, než začne (Age of Conan, Neverwinter) a většina nových hráčů prostě odmítne prodírat se přes nesčetné pády serverů a rollbacky.

 

5. Příběh

Poslední věcí, kterou zde zmíním, je samozřejmě silný příběh. příběh je esenciální k tomu, aby si noví hráči svět zamilovali a chtěli v něm zůstat. Silný příběh je hallmarkem Elder Scrolls série, je to věc, která ze série udělala takový trhák, kterým se postupem času stala. Svět Elder Scrolls má neuvěřitelně bohaté lore a vývojáři tohle musí využít ve prospěch ESO. Většina ostatních MMORPG se totiž s dějinami a historií Tamrielu prostě nemůže měřit. Pro mnoho hráčů bude síla příběhu rozhodujícím faktorem, tkterý jim řekne, jestli ve hře zůstat, nebo ne.

 
 

Podle všech dostupných zpráv se Zenimax uslovně snaží do ESO přinést všechno, co definovalo a lemovalo všechny ostatní Elder Scrolls hry – otevřený svět, nutnost prozkoumávat, aj. Všechny tyto věci jistě pomohou hře, aby si udržela hráče na delší dobu, než pár týdnů – stejně tak to fungovalo i u singhleplayer předchůdců The Elder Scrolls Online. A co myslíte Vy?

final

  1. Autor: Argus | Přidáno: 25.1.2014, 14:39

    Jde vidět, že paní, nebo slečna Fordová ví o čem mluví a není to jen nějaký pisálek který napíše co napíše a má po práci. Jestli se tohle všechno Zmaxu podaří a přidá ještě pár třešniček na dort, tak si myslím že tu máme novodobý wow (čti jako world of warcraft:-D), a to myslím oblíbeností a počtem hráčů..-D

  2. Autor: Raven | Přidáno: 25.1.2014, 14:42

    Ano, ta slečna má určitě pravdu. Doufám, že se Zenimaxu do hry podaří dostat ten „WoW efekt“ (čti jako World of Warcraft (((: ), který tolik lidí pohltil v roce 2004.

  3. Autor: Lehesil | Přidáno: 25.1.2014, 18:57

    Nevim prečo, ale WOW som prestal hrať pár mesiacov dozadu. Hneď ako sa ESO zviditeľnilo a ja som sa začal viac zaujímať. Myslím, že WOW dostane na frak.

  4. Autor: javorovej | Přidáno: 25.1.2014, 21:21

    Jak se WoW (čti jako World of Warcraft, né jako wau) začíná uchytávat 😀

  5. Autor: Krasty | Přidáno: 26.1.2014, 01:19

    Já jakožeto hráč L2 (čti jako Lineage 2) jsem žádný WoW efekt ani wow efekt nezažil takže se těším na novou hru a je mi fuk jestli bude mít ten wow nebo WoW efekt :-D, protože pokud dokáže člověka pohltit a nabízet mu stále nový kontent (dobrodružství)..taky si myslím že určitě vdrží déle jak pár týdnů, a pokud bude tak dobrá jak to zatím vypadá tak ani žádný WoW nabo wow efekt potřebovat nebude 😀

    a máte to 😛

  6. Autor: Argus | Přidáno: 26.1.2014, 14:40

    Mno jo, měl by natáhnout novou vlnu mmočkařů, už asi třetí když to beru chronologicky od Ultimy online přes WoW (čti jak chceš):-D, tohle by mohl, nebo spíš měl být třetí milník.

  7. Autor: hulka | Přidáno: 26.1.2014, 23:32

    No aby to nebylo dost tezky. Nedavno jsem zahlidnul nejaky veci na Wildstar a bylo to taky dost zajimavy. ESO to nebude mit jednoduchy.

  8. Autor: petr | Přidáno: 27.1.2014, 12:59

    To s tím sociálnem mám chápat tak, že postava zloděje, která logicky patří mezi solo hráče, bude nucená jít na lup v doprovodu několika plechů, mágů a healerů? Už s tím sociálnem jděte do háje! Nechte si to na Facebook a necpěte to idiotsky do RPG, kam to prostě nepatří!

  9. Autor: javorovej | Přidáno: 27.1.2014, 13:02

    Tak nemáš hrát MMORPG a pokud chceš vše dělat jen sám, tak jdi na onlajnovku. Navíc, nikdo tě nenutí si to do high levelu odehrát sám. Hra se snaží o to, aby jsi hrál s ostatníma, ale nemusíš.

  10. Autor: javorovej | Přidáno: 27.1.2014, 13:03

    oprava: singleplayerovku 🙂

  11. Autor: petr | Přidáno: 27.1.2014, 13:26

    Jak může někdo říct že nemám hrát RPG onlajnovku, když se mě nelíbí to vnucování sociálního aspektu do hry nevím. Neumím si jednoduše představit toho zloděje jak jde s malou armádou někomu vykrádat truhlu v pokoji. Kdyby si po loupeži ten zloděj šel sednout na pivo do hospody, to by bylo normální a klidně ať se tam třeba ze sociálna zcvokne. Ale k jeho práci patří logicky samota, plížení se tmavými kouty a využívání umění lámání zámků v pokud možno co nejvyšší tichosti. A pokud by nějaká parta maníků chtěla jít dung a potřebovala by na lámání zámků zkušeného zloděje, nikdo by jim nemohl mít za zlé když by našeho imaginárního zlodějíčka oslovil někdo z té bandy a najal by ho na práci s partou. Tam by pak mělo sociálno také své místo. Jinak ale musí hrát zloděj solovku. TZohle není panák do party.

  12. Autor: javorovej | Přidáno: 27.1.2014, 13:34

    Tak to hraj jako sólo, co ti v tom brání? Ale řvát, že ti hra vnucuje sociální apsekty hry, když jde o onlajnovku – to je jako řvát, že ti číšník v restauraci řekne své doporučení a ty na něj spustíš, že rady nechceš…
    V jiných MMO se brblalo, že se to celé dá projít totálně solo a nepociťovali v průběhu hraní snahu najít si partu.

    Když tě někdo osloví, zda-li by jsi mu nepomohl, tak můžeš odmítnout s tím, že hraješ zloděje a on je samotář. Nikde není psáno, že musíš přijmout partu i když nesouhlasíš a je ti to proti RP srsti.

  13. Autor: petr | Přidáno: 27.1.2014, 13:42

    Já řvu proto, že se píše o tom jak bude ve hře nutné hrát v partě. Když je to JENOM MOŽNÉ, nemám proti tomu nic. Jakmile je to ale NUTNOST, je to pro ty zloděje jednoduše poprava jinak skvělého povolání, které neodmyslitelně do her RPG patří. Kdo hrál někdy Ultimu na Morii než to tam domrvili, jistě mě dá za pravdu. Protože tam byl zloděj udělaný perfektně. Bohužel později zmršili zloděje a ještě víc healery a preferovali jenom warriory a mágy. Ale to je už minulost a uvádím to jen jako vzpomínku a jako varování, že jde hru zmršit maličkostmi tak, že ztrácí smysl.

  14. Autor: Demosthenes | Přidáno: 29.1.2014, 00:30

    No Skyrim byl super, ale problem byl že jsem ani hru nedohral protože jsem v té části už byl tak silný že co jsem potkal to jsem zabil s absolutním přehledem a už to byla jen ztráta času a né zábava. Aby jim lidi neproletěli na max lvl za par dni asi nezabrání. Jen doufám že svět postaví tak že budou lokace a dungy které pořád budou jako vyzva a né jen o mačkaní skillu pro to aby mě něco neotravovalo.

  15. Autor: oxymoon | Přidáno: 29.1.2014, 00:49

    to Demosthenes
    To si musíš hru dát na vyšší obtížnost či moding..tyhle argumenty mě vždy dostanou..

  16. Autor: Demosthenes | Přidáno: 29.1.2014, 00:55

    když tam vyšší obtížnost už není tak s tím moc neuděláš. A hlavně tady to bude MMO, tady si obtížnosti ani volit jako takové nebudeš. . Mě zase vždy dostane když se někdo ozvé a nezamyslí se nad tím o co jde v podstatě.

  17. Autor: oxymoon | Přidáno: 29.1.2014, 01:21

    Odpovídal jsem na tuto tvoji větu: „No Skyrim byl super, ale problem byl že jsem ani hru nedohral protože jsem v té části už byl tak silný že co jsem potkal to jsem zabil s absolutním přehledem a už to byla jen ztráta času a né zábava.“
    O ničem dalším jsem se nevyjadřoval..jinak děkuju za tvé poučení ohledně obtížností v MMO :D…ach jo, ale měl jsi pocit siláka chvilku, co?
    (jinak s tím zbytkem, co jsi psal, souhlasím)

  18. Autor: Erunteno | Přidáno: 30.1.2014, 11:33

    Ja si myslim, že tahle hra dlouho nevydrží a stane se z ní F2P, zase kdyz koukam na stránky tak je jen u ní nekolik komentářu … pred vydaním GW2 litalo stovky komentaru na strankach. A nefanousci TESU naopak vidí hru jako průměr co jsem četl.

  19. Autor: ray111 | Přidáno: 12.2.2014, 13:20

    Ja zas dufam ze NIKDY neprejde na F2P. Je vzdy lepsie ked hraci hraju s ludmi, ktori si hru vazia. Ked nejaky fagan nezaplati ani cent, tak ma logicky vsetko na haku. To je vidiet aj v SWTORe – 99% f2p hracov sa absolutne neobtazuje starat sa o svoj gear, a ked ty mas na low leveli pretahovat dungom troch (v priemere) takych trtkov, ktori to maju uplne v pazi, nevedia hrat (a nemaju snahu sa naucit nieco pre zlepsienie – ja som sa snazil davat novacikom rady, aj ked ja sam som kazdy jeden aspekt hry pochopil v prvych 3 dnoch hrania, nie je to zas tak tazke), vobec sa nestaraju ze z bezneho dungeon runu robia wipefest.. Potom clovek hra za Mercenary healera a musi si to sam odtankovat, odhealovat a stale to vyzera ze aj vecsinu dmgu robis sam.

    Radsej nech davaju digital download za 0/20 euro a nie 60/80. To bude podla mna najvecsi zabijak. Zaplatis 80!!! euro za NIC – nedaju ti ani papierovu krabicu. Mesacne poplatky su stale lepsie ako masivne ceny. Ak budu hadzat expanzie skoro kazdy rok ako WoW tak sa moze clovek obesit ked ma zakazdym vyvalit 80 euro.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0