Preview ekonomické stránky ESO

| 17.3.2014 │ Článek

Protože se blížíme k launchi hry, pojďme si společně s redaktory z mmorpg.com shrnout vše, co můžeme čekat od ekonomické stránky The Elder Scrolls Online. Hra po ekonomické stránce nebude tím klasickým stereotypem, na který jsme zvyklí z ostatních MMORPG. Hlavním článkem obchodu nebudou sami hráči, ale guildy, hra postrádá aukční síň a crafting je velmi důležitý. Všechny podrobnosti se dozvíte v dnešním článku od Erendila.


 

Elder Scroll Online se nebude spouštět s funkcí, kterou mnoho hráčů považuje za samozřejmost – aukční síň. Místo toho ESO nabídne systém, ve kterém jsou jednotlivci sami za sebe a ekonomika je vázána s gildovním systémem. Tento způsob má vliv i na další funkce a vybízí hráče, aby spolu skutečně komunikovali. Bude to skutečně fungovat?

KingEmeric

V jiných moderních hrách můžete prostě prohlížet seznam předmětů a pár kliknutí vám cokoliv doručí přímo do inventáře. Bez prostředníka. Zlato proteče aukční síni, peníze zmizí z ekonomiky a oba, kupující i prodávající odejdou spokojeni. V ESO to ovšem funguje jinak. Není žádná centrální lokace pro obchod. Hráči se budou moci přidat do 5 gild s jedním účtem a gildy mohou zřídit gildovní obchod pro jejich členy. V gildovním obchodě bude limit pro předměty, ale toto je jediný aukční síni podobný způsob, který dostanete abyste si mohli koupit cokoliv chcete. Nakonec v obchodě skončí základní výběr a něco z nejlepšího vybavení, které budou moct řemeslníci vyrobit.

Ano, pokud gilda zabere pevnost v Cyrodiilu, pak se začnou dít zajímavé věci. Gilda může spustit obchod ve kterém mohou obchodovat všichni hráči tak dlouho, dokud potrvá kontrola nad pevností. A protože je více pevností a některé jsou strategicky lepší místo pro obchod než jiné, můžeme očekávat rychlé střídání pevností, obchod, ve kterém jste nakoupili dnes už zítra nemusí existovat. Nebo už za hodinu. Tento prvek nestabilnosti ovlivňuje celý systém. Vytváří prvek vzácnosti a omezení, podporuje gildy aby nabírali různé lidi (mít lidi jen z jednoho časového pásma asi není nejlepší pro udržení pevnosti) a vyzývá hráče k zapojení do dění v Cyrodiilu.

Nicméně, spousta hráčů v dnešní době nekomunikuje téměř s nikým, což je nepochopitelné pro veterány MMO her, ale tyto systémy šetří hráči spoustu času. Ale Zenimax chce, aby spolu hráči komunikovali a obchodovali. Buď uvnitř gildy nebo při bojování o pevnost, kterou vlastní určitá gilda ve vaší alianci. Tím, že tady není jedna centrální lokace je podporován průzkum a sbírání dalších materiálů, tím se posiluje význam profesí. Pro ty, kteří nechtějí svůj čas a zlato věnovat řemeslné činnosti je obchod pořád velice důležitý, ale už neuvidíme jak všichni snaží nakoupit pod cenou a komunikují pouze s automatickým systémem. Vyjednávání a specifické objednávky se stanou samozřejmostí. Řemeslné gildy mohou povýšit a s možností přidat se do více gild budou vznikat i specificky zaměřené cechy.

Přirozeně jsou i nevýhody. Počet členů v gildě je nastaven na maximum 500, to znamená, že pokud bude mít gilda opravdu jedinečné předměty, možná už nezbude místo pro potenciální členy. Limit pro počet členů je výhoda i nevýhoda, zabraňuje to aby se jedna gilda stala obrovskou a dominující, ale zároveň to limituje obchod. Gilda nejsou (zatím) napříč frakcemi, takže by mohla existovat nevyrovnanost v předmětech a kvalitě. Hráči, kteří se ke hře dostanou později už mohou mít dveře do obchodních gild zavřeny, zvlášť pokud si budou své členy pečlivě vybírat a hledat jen odborníky z daných profesí. A i když už budete v gildě, místo nemusí být jisté, pokud nebudete dosahovat jisté aktivity. Pokud se gilda zaměří na obchod tak zisky mohou být opravdu velké. A menší gildy nemusí nikdy dostat příležitost k zabrání a ubránění pevnosti. Je zde reálná šance, že zergem se bude dát zabrat všechno.

Chat spam by mohl být taky problém. Bez žádného centralizovaného systému se dá očekávat spousta WTB/WTS spamu (want to buy, want to sell), zvlášť ve městech. Je nevyhnutelné, že některá místa budou známa svou obchodní pověstí nebo dostupností předmětů. Města toho asi zažijí spoustu. Trade chat by byl fajn, ale možná že by to ohrozilo jinou věc. Obchod je svázán se Cyrodiilem, alespoň se vstupem do něj a do nějaké pevnosti. Někteří hráči nebudou chtít pořád chodit do Cyrodiilu za nákupem. To se netýká aktivních PvP hráčů jako spíš PvE, kteří navíc hrají hru kvůli příběhu. Jistě, mohou si nakoupit u své gildy, ale její možnosti mohou být krajně omezené.

V tomto momentě je ekonomika ESO nastavena velice zajímavě. Ale bude fungovat? V hodně směrech to vypadá nově, ale taky jsou zde mnohá úskalí. Je zde nebezpečí, že malému pánovi zabouchnou dveře před obličejem, ale vložit ekonomiku znovu do rukou hráčů je významné. Svět je pak živější, víc než s automatickým systémem. Mít obchodníky ve městech kteří volají své nabídky přinese tu pravou atmosféru (a trochu spamu) a mimo herní nabídky a průvodce říkající lidem, kde najít ty správné obchodníky se zbožím. Hráči si vždy najdou způsob jak si systém přizpůsobit podle sebe, zatímco záměry Zenimaxu stále vypadají, že bude chtít věcmi ještě zamíchat.

Vypadá to tedy na rozdělení „velcí proti malým“, ale vždy je několik způsobů jak to obejít, např. malá crafterská gilda, která vstoupí do aliance s velkou gildou válečníků, aby jim pomohla s předměty a oni ji pomohli udržet pevnost. Možnosti jsou na hráčích, což je určitě vítaná změna a dalším znamením, že je ESO moderním „old-school“ MMORPG.

final

  1. Autor: kosac | Přidáno: 17.3.2014, 09:53

    dobry clanek.. jen v nekterych guildach si to obchodovani hraci… diky pravidlum tech guild moc neuzijou 😉

  2. Autor: Demosthenes | Přidáno: 17.3.2014, 10:27

    No je to spíše záměr a ideologická představa o tom jak by chtěli aby to fungovalo:) Ale myslím si že tak horké to nebude. Ze začátku to určitě bude o tom že kdo co bude mít bude mít vzkvétající obchod, ale časem až se trh nasytí se vše uklidní a bude po tom velkém bum. Samozřejmě, vyrábět se bude stále ale už kvůli tomu nikdo nebude dělat takovou vědu aby něco jen kvůli tomu dobíval atd:)

    Jediné řešení by bylo kdyby se věci nenávratně ničili:) Sice pro primárně zaměřenou PvE hru je to drastické řešení ale jelikož má být více než důležitý craft tak by to bylo to nejlepší co by mohli udělat. Nic nepodpoří živost světa a obchodu jako neustálá poptávka.

    Lidi by stále museli chodit dungy a po světě aby měli suroviny a potřebné věci na výrobu:) S tím že by museli pořešit důvod chození dungu, ale tam by mohli padat určité suroviny a potřeboval bys mít drop určité věci aby jsi to uměl. ´Také to není ideální, protože by lidi mohli mít snížený zájem o dungy ale tím že by jsi potřeboval ty suroviny z nich by se to asi pořešilo.

  3. Autor: carneval | Přidáno: 17.3.2014, 12:37

    Taky mám pocit, že trh se velmi rychle zahltí – každý bude craftit o sto šest a poptávka tak bude minimální

  4. Autor: Izida | Přidáno: 17.3.2014, 12:47

    Idealne je znizovat durabilitu (vydrz) vybavy po kazdej oprave. Napr mec ma 50/50, ked sa znici, das si ho opravit ale opraveny uz bude len 47/47 a podobne. Top vybava by sa aspon sama recyklovala v hre a ludia by mali stale ciel zbierat nieco dalsie.

  5. Autor: Moneta | Přidáno: 17.3.2014, 13:31

    Přesně tak, bez ničení věcí nebude nikdy žádná ekonomika fungovat. Jediná MMO na trhu kde je slušná ekonomika je EVE.

    Všechno ostatní je jen o nasycení trhu, kde kolikrát je lepší získat item z drop raidu než těžce craftovat.

  6. Autor: destro | Přidáno: 17.3.2014, 14:32

    Tiez mam ten pocit ze az take uzasne to nebude. Zenimax „odovodnuje“ spawn surovin „kto driv pride…“ tym ze nechce aby sa trh zaplavil materialom. V konecnom dosledku sa to ale stane, pretoze ten kto chce tazit si jednoducho pocka na respawn a bude. Cize ide len o natiahnutie casu kedy nastane kriticka hodnota mnozstva surovin na trhu, nie o jeho vyriesenie. Zaroven je to velmi sikovne, clovek nema pristup k surovine hned, musi si pockat -> zaberie mu to viacej herneho casu -> za herny cas sa predsa plati 🙂

    Ked chce Zenimax aby ludia spolu komunikovali pri trade, mal by im dat prostriedok na komunikaciu. Trade chat je zaklad. Takto sa len mesta zaplavia shoutami WTS/WTT/WTB a ked clovek bude zhanat partu na dung bude v tom mat len chaos. Za faktom ze nie su ani implementovane vendor stanky kde by mohli majstri crafteri predavat afk vidim zase len umele natahovanie ingame casu, ked bude treba kazdy trade vybavit „rucne“. Crafter zahlasi WTS „item“ a pride mu hned 10 whispers a uz sa bude kazdemu zvlast odpisovat…velmi prakticke.

    Neviem co vyriesil presun AH do mensej mierky v podobe Guild Store. Princip rovnaky, akurat obmedzene na 499 potencionalnych zakaznikov/predajcov max. Toto moze fungovat v closed bete, ked je na megaserveri cirka 5000 hracov (cislo vycucane z päty na lavej nohe), nie ked ich bude 2-3 mega. Ked si nejaky crafter nafarmi matros a bude vyrabat ako na beziacom pase, zase bude podliezat ceny, tomu sa nevyhneme. Akurat ze to neovplyvni situaciu na trhu globalne ale len lokalne. Nasledok? V extreme iny crafteri z guildy odidu, par noliferov si z toho spravi monopol a budu sa hrotit ceny, lebo hrac nebude mat realne sancu porovnat aka je situacia v inych guildach, kde nie je clenom.

    Ovela viac by som ocenil proaktivny pristup ku predaju. Moznosti je viacero. Implementovat by sa dala burza, kde by hraci registrovali svoje WTB poziadavky a crafter by videl kde je dopyt, za kolko, ci sa mu to oplati vyrobit a nasledne rovno cez burzu predat konkretnym hracom. Alebo princip aukcii, vyvolavacia cena a moznost „buy now“ pre nedockavcov.
    Osobne si myslim ze by ekonomike neublizil ani klasicky Global AH, ceny si predsa tvoria samy hraci. Obmedzit deformaciu cien v AH by sa dalo zavedenim minimalnych cien podla lvl itemu. Ekonomika sa v MMO nici hlavne tym, ze pada vela dobrych „zelenych+“ veci ktore sa potom hracmi predavaju za rychle peniaze a crafter sa nema sancu presadit v takejto zaplave itemov. Toto by som vsak u TESO problem nevidel, itemov tolko nepada a crafteri maju vzdy navrch lebo vycrafteny predmet rovnakej urovne by mal byt vzdy lepsi ako to co padne v PVE. Implementacia takeho Global AH je vsak znacne narocna zalezitost, na ktoru Zenimax akutalne nema vobec cas (sudim podla stavu poslednej bety, v akom stadiu sa build nachadzal), kedze sa ide aj na ine platformy.

    O to smutnejsie je ze som sa po precitani clanku nad tym zamyslel na 15min a hned ma napadlo par veci ktore by sa dali spravit lepsie. Na to ze sme 17 dni pred releasom je to bieda. Zase sa mi potvrdzuje moja domienka, ze Zenimax je tlaceny terminom vydania a aby hra bola na naozaj dobrej urovni a doladena, potrebovali by este viacej casu.

    • Autor: Erendil | Přidáno: 17.3.2014, 16:22

      Souhlas, ale itemy se ničí a ubývají právě tím, že je crafteři rozebírají. Surovin může být hodně, ale někdo z nich musí něco vyrobit a někdo jiný to zas rozebere. Teď bude záležet na poměru.

  7. Autor: Radar | Přidáno: 17.3.2014, 14:39

    Ono craft nebude nic jednoduchého jak si možná někteří myslí. Na lvl 17 blacksmith potřebuješ rozdělat tak 10000 itemů…. Nechci ani vědět kolik bude potřeba na vyšším lvlu. Mě osobně to moc neláká, radši surovinami pomůžu guild crafterovi, který se v tom bude vyžívat a já dostanu vkusné, na míru střižené hadříky. A co se týče ekonomiky, nechal bych to koňovi ten má větší hlavu, ono je totiž jedno co teď napíší, ale co skutečně bude a co bude za pár měsíců až MMO vývojářské dušičky narazí na zájmy akcionářů ZENIMAXU a Bethesdy, kteří budou chtít více divident – a to znamená více hráčů, rozuměj casual hráčů. A pak se bude lámat chléb, jestli být za tvrďáka s old school ekonomikou, nebo (podobně jako jiné MMORPG, včetně WOW) jít směrem zjednodušení ekonomických pravidel (aukce ap.)
    Uvidíme co bude…

  8. Autor: ray111 | Přidáno: 17.3.2014, 17:32

    Mne sa to absolutne nepaci a zrejme budem predavat v mestach. Budu tam mozno miliony ludi ale pevnosti v Cyrondile je strasne malo, tak co budu ludia robit? Pochybujem ze sa da obchod otvorit v „domovskej“ pevnosti, a tak budu vecsinou dobyte maximalne 1-2 pevnosti (ak tam vobec bude nejaka rovnovaha sil)…

    Je to dementny system. Radsej mohli do sveta na nejake krizovatky umiestnint nejake trhy s X slotmi, a tam by si gilda mohla vydrzovat za nejaky tyzdenny poplatok nejakeho automatickeho vendora..

  9. Autor: Malek | Přidáno: 17.3.2014, 20:26

    Tohle je bezva… tak ja si to sam nafarmarim ucraftim pak se budu dohadovat s 5 guildama o vsemoznejch pravidlech a povinnostech a aktivitach abych vubec byl jejich clenem pak se poseru prez nekonecny nacitani a cestovani nekam do nvm kam v Cyrodiilu abych to prodal nejakym supakum z moji guildy a ty pak budou nespokojeny protoze nehraju 18/7 a vic toho nestihnu… zni to skvele dovedu si to predstavit. Kazdej kdo chodi do prace bude celej veselej z takeho systemu. 😀 😀 😀 /facepalm

    Crafting 4life $$$

    • Autor: Orwens | Přidáno: 17.3.2014, 21:33

      Co takhle nelezt do 5ti guild kdyz nemam cas 😀 ?

  10. Autor: Orwens | Přidáno: 17.3.2014, 21:35

    Ted si nejsem jistej jak tu pisete o tech itemech co by bylo lepsi kdyby se rozbijeli, jestli neni sance na rozbiti pri upgradu nebo se mylim ? ( a nebo to je jen sance na to ze se to nepovede ?)

    • Autor: soptik | Přidáno: 20.3.2014, 15:50

      v bete to bylo tak, ze kdyz se to nepovedlo, tak se automaticky znicil predmet i upgradovaci material. Na druhou stranu pouziti dostatecneho mnozstvi upgradovaciho materialu zarucovalo 100% sanci.

  11. Autor: Cipi | Přidáno: 17.3.2014, 23:27

    Přesné stačilo by aby to fungovalo jako v L2 při enchantu šance na zničení a je to,bylo by pořád kola co vyrábět. Ale taky myslím že už to tu někde padlo.

  12. Autor: DS | Přidáno: 18.3.2014, 00:01

    Vseobecne ma mrzi, ze je ekonomika na takej nizke urovni (slabo prepracovana), ale ak je jedna vec s ktorou sa stotoznujem, je to absencia AH. Auction house uz tolkym hram dokaslal ekonomiku az to nie je pekne. Pri ESO je socialna interakcia ovela dolezitejsia a vzhladom na nadupany crafting by AH z mojho pohladu narobil len skodu. Na druhu stranu co mi neskutocne chyba su ine riesenia ako podporit/pozdvihnut ekonomicky aspekt hry. Je tolko moznosti …. osobne by ma velmi potesili aj obycajne osobne „stanky/obchodiky“. Tak jednoducha a pritom tak rozumna metoda ako posunut vycraftene veci do sveta a zaroven pridat hre este vacsi immersion. Stacilo by naimplementovat kludne aj nieco uplne primitivne ako napr. v l2, kde si character sadol na zem a rozlozil svoj obchodik cim dal priestor ostatnym hracom pre nakup. Namestia vacsich miest by zaplnili predavajuci medzi ktorymi by sa prehanali guildovi obchodnici hladajuci chybajuci matros za nizsie ceny. Toz, snad sa dockam(e).

  13. Autor: Pan Tau | Přidáno: 18.3.2014, 00:02

    Mně se tento systém taky nezamlouvá. Na jedné straně budou crafteři, kteří se budou pochopitelně snažit prodat s co největším ziskem a na straně druhé budou kamarádi a členové z vaší main guildy, kteří vám to vyrobí bez problémů pouze za suroviny, pokud to budou umět. Co je na tom jakože suprového?! Ten systém je úplně na hlavu 😀 Moderní MMO bez aukční síně?!
    V článku padlo, že by se hráči, co se plánují přidat do hry déle, se měli bát, že už nebudou volné fleky v obchodních guildách. To je nesmysl všech nesmyslů. Crafteři budou chtít své itemy aktivně prodávat druhým, jak by to splnily se stálými členy, kteří už jsou jejich itemy nasyceni? To se mi nějako nezdá lol 😀

    Musím říct, že ta hra má čím dál tím větší obdiv z mé strany. Na to abyste do světa vypustili hru, která je jedna velká tragédie, na to musíte mít pořádný koule 😀 A je vidět, že páni a dámy ze Zenimaxu (hlavně ty dámy 😀 ) je skutečně mají 😀 Fakt klobouk dolů.

  14. Autor: Cipi | Přidáno: 18.3.2014, 02:51

    „V článku padlo, že by se hráči, co se plánují přidat do hry déle, se měli bát, že už nebudou volné fleky v obchodních guildách“. 😀 To je jasnej tahák jak navočkovat lidi aby to ze začátku koupilo co nejvíc lidí,než se provalí že je to jeden velkej fail za 200 mega:-D

  15. Autor: Deniel | Přidáno: 18.3.2014, 16:22

    Libilo by se mi, kdyby sli spise smerem – Obchodni lokace – trziste – lidi si zde postavi vlastni stanek a budou si tam prodavat, treba pres noc … Jako je tomu napriklad v Lineage 2 .. Je to proste nejlepsi mozny system a taky me celkem bavi prochazet ty ruzne obchody a pak znicehonic – Ou typek to ma pod cenou koupim to a prodam draz atd.. 😀 takhle mi to prijde na spamspamspam…

  16. Autor: Peter | Přidáno: 18.3.2014, 16:51

    Tak už se těším jak se budu domlouvat s němčinou na anglickém chatu super nápad no hold zůstanu u wow

  17. Autor: WORF | Přidáno: 18.3.2014, 17:07

    K ekonomice hry mám dvě stručné poznámky.

    Ad 1/ Do půl roku, nejdéle jedoho roku, tenhle nesmysl guildovních aukcí zruší a otevřou normální aukční dům všem pro všechny.
    Byt s omezeními různého typu, jako free hráč prodává max 5 itemů současně, platící 50 itemů např.
    Důvodem je právě komunikace. Separování hráčů do různých exklusivních klubů a spolků přes guildy, sorry, tohle je nesmysl omezující počet hráčů hry.
    Ad2/ Do půl roku, nejdéle jednoho roku bude hra, stejně jako ostatní mmo zpřístupněna pro free hráče. Je naivní si myslet, že pres noc se „narodí“ dalších několik milionů hráčů v ekonomicky lepší části světa (spíše naopak) měsíčně dravidelně platících 15 dolarů za kreslenou hru. Sen Betshedy konkurovat s tímhle modelem v roce 2014 Wow je … sen.

  18. Autor: Gordias | Přidáno: 18.3.2014, 18:29

    Oni se zas někde rozdávaly křišťálové koule ? 😀

  19. Autor: Demosthenes | Přidáno: 18.3.2014, 19:52

    Worf: to co jsi napsal je nesmysl od začátku do konce. Pokud toto někoho bude omezovat aby kvůli tomu nehral tak jen kvůli jeho omezenosti, to že se neumí domluvit je čistě problém daného jednotlivce. A toto pravidlo plati hlavně pro CZ/SK/PL a podobně. Ve většině zemí, které jsou nějak vyspělé umějí lidé anglicky včetně svého jazyka, samozřejmě neříkám ve 100%.

    To že hra bude free? to je čistě jen o hře jako takové. Na světě je dostatek lidí co jsou ochotni zaplatit, jen hra musí být dostatečně zajímavá.

  20. Autor: Deniel | Přidáno: 18.3.2014, 19:59

    Neprestanou lidi whinovat s tim F2P, to je proste fakt masakr. Tak at to je klidne do roka a do dne F2P, who cares?! Ted to je proste P2P a kazdemu to jen trha zily, ze by mel neco platit. Torrentova/Stahovaci doba FTW….

  21. Autor: Cipi | Přidáno: 18.3.2014, 22:39

    „jen hra musí být dostatečně zajímavá.“

  22. Autor: Pan Tau | Přidáno: 19.3.2014, 00:55

    Ale je fakt, že se tímto WoW zatím konkurovat teda nedá… já wowko už nějakou dobu nehraju a neplánuji se k němu vrátit. Real life je pro mne momentálně stěžejní. WoW toho nabízí až přespříliš.
    Ale co my víme, kolik toho budou přidávat do hry. Já se nechám mile překvapit. Rád si o tom počtu a rozmyslím se. Když to bude málo, nekoupím to. Stejně tak, jako to spoustu lidí nasere a přestanou platit 😀
    Však je to zatím ve hvězdách… nechme si zdát o ideální hře pro nás pro všechny, ještě je stále možnost, že se tou vysněnou hrou stane právě tato, ale vypadá to bledě, velmi bledě…

  23. Autor: WORF | Přidáno: 19.3.2014, 02:28

    Na to odhadnout první rok ekonomiky nově vydané hry mmo dnes není potřeba křištálová koule.
    Když jsem si koupil (vždy si kupuji plné krabicové verze) měsíčně PLACENOU hru Lotro, pak měsíčně PLACENOU hru Rift, pak měsíčně PLACENOU hru Guild Wars a tak můžu pokračovat … všechno je dnes „free“! Kromě Wow.
    Tak jsem si dal tu práci a rok postupně vyhledával, hledal a spojoval nitky herních studii, kreslil si pavouky vztahů od skutečného investora, skutečné majitele až po skutečné vývojáře. Zjistil si důležitá data reálných osob i firem tech 20ti nejvýraznějších za posledních 20 let, abych si sám odpověděl na otázku, jak vlastně tenhle obor podnikání funguje. Normální detektivní práce. 🙂
    Prostě mě baví hledat si vlastní cesty k odpovědím. Bez neuromarketingu co na nás denně sypou media u nás.

    A tak si můžu dovolit predikovat to, že Eso bude do max. roka přístupné free hráčům a aukce bude rozšířena pro všechny.
    To neznamená, že nemám tuhle hru rád. Miluju Elder Scroll a mám všechny díly (samozřejmě v krabicích). Jen konstatuju ekonomickou realitu dneška.
    Všem přeji krásnou novou hru a doufám, že se v ní potkáme. 🙂

  24. Autor: Gordias | Přidáno: 19.3.2014, 03:13

    Tak pokud jsi hral mesicne PLACENOU hru Guild Wars, tak to jsem hral asi jinou, protoze ta co jsem hral ja nikdy mesicni poplatky nemela. Ty detektive 😀

  25. Autor: peter | Přidáno: 19.3.2014, 05:44

    Snad nikdo nemusí bejt detektiv aby věděl jak to skončí kdo chce koupí kdo ne tak ne a k jazyku v u nás se učí němčina a angličtina a kdo měl před 20 lety tušit že mu ta němčina bude na ho…o 🙁

  26. Autor: Jirka | Přidáno: 19.3.2014, 11:58

    Mě osobně by se zamlouvaly stánky. (L2,metin2,silkroad,knight online atd.)

    Krásně to zalidní města,narvané naměstí stánkama a všude spousta lidi.
    Je zábava hledat věci pod cenou a pak je následně resselovat a vydělávat.
    Celkově to dodá hře život.
    Hráči spolu smlouvájí o cenách,tedy spolu komunikují pokad sami chcou a když se nechtějí bavit ,tak se prostě nebaví .Každý si příde na své.

    Systém obchodu co má být v ESO mi nějak zabavný nepříde 🙁 .
    Spíše bych řekl,že mi to příde až otravne ,pouze zaspamovaný chat , třeba to ostatním vyhovuje ,ale co je zabavneho sedět za PC a hodinu klikat ctrl+v.

  27. Autor: WORF | Přidáno: 19.3.2014, 20:22

    Oprava: Guild Wars (28. duben 2005) ani Guild Wars ( 28. srpna 2012) jsou od vydání přístupné free hráčům. Podmínkou hrát bylo zakoupení hry (v ceně srovnatelné s Eso). Aukce jsou pro všechny a minitransakce také od začátku obou her. Hlavním investorem těchto her je T.J. Kim.

  28. Autor: Emental | Přidáno: 19.3.2014, 21:44

    Když přestanete všechno srovnávat s WoW tak vám z toho vyleze celkem zajímává hra plná zajímaých nápadů. Blizzardi jsou zlatokopové o tom žádná a pkud hra bude po půl roce pořád zajímavá tak nemám problém dát 300-400 Kč měsíčně za dobrou zábavu s lidmi které hra baví.

  29. Autor: kraken | Přidáno: 20.3.2014, 00:04

    peter: Tak mozna misto 20ti let si stezovani na blbou volbu jazyka, ses mohl za par mesicu tu anglictinu potrebnou ke hrani naucit. Takovym alibismem akorat omezujes svuj potencial

  30. Autor: WORF | Přidáno: 20.3.2014, 03:28

    Zajímavý článek o ekonomice her vyšel před měsícem na bonuswebu. Plus diskuze k němu.
    http://bonusweb.idnes.cz/predplatne-u-her-025-/Magazin.aspx?c=A140204_134806_bw-magazin_oz

    Hry lidé hrají nejen mmo a poměrně velká část „peněz“ do her jde také přes sociální sítě. A protože jsou nejblíže k hraní „A“ titulů her, uvedu zde pár řádek.
    Protože především sociální sítě spolu s mobilními aplikacemi rozšiřují „mikrotransakční“ systém plateb a nutí ho často použít i do standarních samostatných mmo her.

    Je to něco jako souboj mezi kabelovou televizí přeplněnou seriály a filmy pro diváky kin. Aby film přežil, uvede se do kin, ale po čase se MUSÍ zaplatit v kabelovce.

    Pro zajímavost:
    Před několika lety jsem v době prvního rozmachu facebooku u nás i já vyzkoušel řadu herních titulů, kterých nabízí tisíce. A seznámil se tak s řadou „denních“ hráčů konkretních titulů. Jednak těch, většiny, co klikají na vše a vždy (ted nemyslím autoroboty, kterých jsou sociální sítě plné, prověřuju si vždy chatem otázkami s kým hraju) a tu a tam utratí pár dolarů anebo „nic“.
    Druhá kategorie „hard“ hráčů na sociálních sítích, s kterou jsem se setkal, si vybírá zpravidla dva až tři tituly her. A za ty utrácí denně „šílené“ peníze.
    Typickým hráčem jsou starší nudící se ženy z bohatých rodin. Nehledě na kontinent a národnost jich znám několik co do mikrotransakcí těchto, pro ně max. dostačujících her, jak co do obtížnosti tak i dostupnosti, týdně vráží +10.000 dolarů! A nejde o „výherní“ tituly jako loto apod. Nehrají pro výhru ani pvp.

    Rozhodnutí uvést „A“ titul hry s pravidelně placeným obsahem je dnes pro schopného investora jednoznačně pouze první fáze prodeje hry hráčům.

  31. Autor: Peter | Přidáno: 20.3.2014, 03:40

    Zdar kraken v pohodě já se těch pár slov naučím, ale já nemám zase tolik času jsem cca 1-1,5 hodin na cestě do práce a 8 hod v práci k tomu Práce doma hold není moc času na hraní a učeni se, když už si ten čas udělám tak se chci bavit a ne zase učit ale co se dá dělat když nám náš stát nezajisti praxi a 65% studentu po škole končí nakonec někde ve fabrice ale to je na jiná fóra a témata já sem hrál betu a osobně si hru koupím jen budu hrát se slovníkem 🙂

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0