Pochopení Cyrodiilu

| 31.1.2014 │ Článek| PvP

Dnešní článek, který pro vás připravil Gordias, pojednává o mass PvP v Cyrodiilu, kterému se také říká Alianční válka. Provincie Cyrodiil je jedním z hlavních featur The Elder Scrolls Oline a Zenimax vložil do vývoje tamního PvP contentu podstatnou část prostředků. Spoléhá potom, že se hráči tohoto masového PvP budou účastnit a bude to zábava. Pokud se chcete o Cyrodiilu a PvP obecně dozvědět více, přečtěte si dnešní článek.


Pochopení Cyrodiilu

Nedávno ZeniMax vypustil video, ve kterém předvedl ukázku PvP lokace Cyrodiil. Jak všichni víte, Cyrodiil je centrální provincie Tamrielu, ve které bude probíhat mezialianční PvP, což bude primární složkou „endgame“.
Cílem všech hráčů je pro vaší frakci dobýt provincii, získat nárok na Rubínový trůn a být korunován císařem. Aby bylo možnost plně ovládat Cyrodiil, aliance bude muset dobýt a udržet si všechny tvrze, které obklopují Imperial City.
Následující článek se pokouší objasnit některé mylné představy, co se týká Cyrodiilu. Také se zaměřuje na obecnou strategii v útoku a obraně pevností.
Redgaurd heavy armor

Cyrodiil

V Cyrodiilu se střetnou tři armády na obrovském území a očekává se, že se jako příslušníci jedné z Aliancí zapojíte do bitvy. V tomto ohledu ZeniMax netají svůj záměr, nabídnout hráčům bitvy ve velkém měřítku. Dle slov Briana Wheelera (vedoucího ESO PVP návrháře) budete mít před sebou v bitvě na obrazovce často více než dvě stě hráčů. Zní to úžasně, zažít takové velkolepé bitvy. Avšak někteří hráči, kteří nejsou zvyklí na MMO hry a nebo na bitvy v takovém rozsahu, mohou být zdrceni, zmateni a mohou mít pocit, že vlastně na nich nic v takovém množství lidí nezáleží.
Terén a prostředí v Cyrodiilu budou mít obrovský vliv na způsob boje. Bude záležet jen na Vás, jak výhody okolního prostředí využijete. Bude záležet jen na Vás, kde na své nepřítele počkáte, nebo udeříte. Zda využijete mosty, základny, či jen výškového rozdílu.

Příklad: Jste těžce přečísleni ale za zády máte most. Nemá cenu se bít proti přesile. Lepší je ustoupit za most, kde nepřítel při přecházení nevyužije své početní převahy.

Chytrým plánováním taktiky můžete svého soupeře rozdrtit velice snadno. Samozřejmě to platí i o Vašich nepřátelích.

Ačkoliv tato taktika zní jako vytržená z nějaké vojenské příručky, nečekejte, že to bude tak snadné. Je nepravděpodobné, že Vaše aliance bude spolupracovat po celém území. Vždy se najdou skupinky a jednotlivci, kteří si budou hrát dle svého, bez ohledu na výsledek. Vždy bude existovat plno hráčů, kteří se budou chovat jako samozvaní generálové a to se může stát velkým problémem. Bude hodně záviset na tom, jak se bojující skupinky hráčů rozdělí a jak se zapojí do bitvy, protože počet hráčů v Cyrodiilu bude omezen dle úrovně kampaně.
I když je velice důležité aby velké skupiny hráčů útočili/bránili hlavní cíle, tak stejně důležité bude, aby se menší skupinky hráčů starali o podpůrné body. Útočili/bránili menší odlehlé body, hlídali nepřátelské posily, případně napadali boky nepřátelských uskupení.

Pamatujte, že ve válce jsou tři aliance. Využívat momentů, kdy dvě nepřátelské aliance spolu budou bojovat, může být zásadní.

Dobývání a alianční body

Jak to vše nakonec dopadne, bude záležet na tom, kdo bude kontrolovat důležité body, hrady, vesnice a podobně. Bez ohledu na to, zda budete zrovna útočit, či bránit, budete potřebovat obléhací stroje. Jako útočníci nebudete schopni prolomit dveře nebo zeď opevnění. Bude mnohem těžší útočit na hrady bez toho, aby jste si zajistili podporu okolních staveb.
Stejně tak obránci budou mít k dispozici obranné zařízení, jako například vařící olej nebo balisty, díky kterým si budou moct zajistit potřebný čas, než dorazí posily.
Bude velice důležité udržet kontrolovanou síť zdrojů, obklopující každou tvrz. Nejen že ty to sítě budou mít vliv na možnost cestování, ale také budou mít vliv na sílu obrany.

Nikdy nepodceňujte staré rčení „Nejlepší útok je dobrá obrana“. V Cyrodiilu budou vaše útoky a jejich účinek omezen dle dostupných zdrojů a proto bude velice důležité ovládat co nejvíce území, jak jen to bude možné. Bude záležet jen na schopnostech hráčských cechů, kolik území si dokáží udržet.

Ekonomika v Cyrodiilu bude závislá na aliančních bodech. Budou využívány ať už na nákup nových, tak na opravu poškozených vybavení. Alianční body budete získávat zabíráním či bráněním důležitých bodů, nebo zabíjením nepřátel. To znamená, že vaše aliance bude moci mít dobrý příjem bodů jen díky tomu, že budete vlastnit a tudíž bránit své území.
Nepřátelé budou moci své zásoby aliančních bodů vyčerpat a pak snáze přijít o své území. Časem se naučíte, jak a kdy reagovat na nepřátelské pohyby tak, aby jste je využily ve vás prospěch.

Císař a Elder Scrolls

Výsada být císařem bude poskytnuta hráči, který bude na prvním místě řebříčku té aliance, která bude držet všech šest okolních tvrzí okolo Imperial City. ZeniMax také uvedl, že císař bude mít své vlastní brnění (to už jsme viděliJ ), své vlastní skilly a bude poskytovat všem členům vládnoucí frakce pasivní bonusy. Je tedy jasné, že každá frakce bude mít zájem udržet si vedoucí postavení po co nejdelší dobu, protože to pro ní bude znamenat výhody v bitvách. Nicméně o to větší bude také motivace zbylých dvou aliancí o sesazení té vládnoucí.

Aliance si budou muset Staré Svitky (Elder Scrolls) chránit. Každá aliance bude začínat kampaň s dvěma svitky. Pokud budou kontrolované aliancí, budou poskytovat hráčům PvP bonusy. Čím více svitků, tím více bonusů pro alianci, která je bude mít v moci. Je tedy jasné, že kontrola těchto svitku bude prioritou. Vládnoucí aliance se jistě nebude schopna jen tak postavit dvěma zbylým, proto bude v jejím zájmu snažit se o kontrolu nepřátelských svitků.

Když si to shrneme, dojdeme k závěru, že úspěch v PvP v The Elder Scroll online bude záviset hlavně na organizaci, schopnosti spolupracovat, inteligenci a využívání taktiky. Pokud některá aliance bude schopna koordinovat více skupin aktivních hráčů, kteří by spolupracovali, měla by velké šance na úspěch a dobytí Cyrodilu

final

  1. Autor: Deniel | Přidáno: 31.1.2014, 07:27

    Moc nechapu teda kolik muze byt celkem cisaru dejme tomu na Megaserveru EU … Pokazde co se napojite do bitvy, tak vas to hodi do jakoby stejne instance jak minule ? Stejni lidi atd. ? Nebo zase novi lidi, jine body atd.? To by byl docela bordel a komplikace v ziskani Cisare.. 😀 Dejme tomu, ze nam chybi posledni pevnost – Odejdeme z Cyrodiilu, pak se naportime zpatky, ale budem na mape, kde budeme drzet treba jen 1 pevnost? Moc tomu nerozumim a potreboval bych v tom mit uz konecne jasno. Nicmene clanek pekny, uz se na to PvP tesim, tak ci tak, na cisare si ambice nedelam 😀

    • Autor: Duko | Přidáno: 31.1.2014, 08:14

      Vždy tě to hodí do té samé kampaně. Jedině jak změnit kampaň je, když ty sám budeš chtít nebo dvě budou sotva z poloviny naplněné, tak systém je může spojit, ale ještě se neví jak to bude pořádně fungovat.
      Překládal jsem ke kampaním článek, tak se možná brzy objeví a trošku to osvětlí.

  2. Autor: wondras | Přidáno: 31.1.2014, 12:22

    Emperorů může být tolik kolik bude kampaní… zmiňovali se kolik lidí příjde do jedný kampaně(něco v řádech tisíců). Tak odhadem celosvětově by moblo být najednou 50 Emperorů 😀 nicméně ne u všech kampaních musí být emperor(když nikdo nemá dost sil vzít ty pevnosti)

  3. Autor: Deniel | Přidáno: 31.1.2014, 14:14

    A co kdyz jedna kampan bude takova, co se tyce zabranych pevnosti – 90% AD , 5% DC , 5% EP ? Bude se to nekdy resetovat nebo michat? Nebo ty kampane proste budou naporad? Furt u me vyvstavaji jen otazky 😀 Ale, tak jeste je cas do releasu no 😀

  4. Autor: wondras | Přidáno: 31.1.2014, 14:25

    @Deniel
    Kampaň by měla být omezenou dobu trvání (říkali 2-3 měsíce? ale nic nebylo potvrzený) a stejně tak by mělo být i víc druhou kampaní s různými pravidly(jen lvl 50, krátká, etc.) A k 90-5-5 by nemělo docházet – budou určitý mechanizmy vyrovnávání – limit počtu hráčů jedný frakce(soft a hard cap) a server pravděpodobně bude rozhazovat nové hráče tak, aby se to vyrovnalo (…jak chytré házet nováčky do prohrávajících kampaní 😀 <- moje domněnka, nepotvrzeno)

  5. Autor: fh | Přidáno: 31.1.2014, 18:29

    Nečítal som o pvp všetko, tak to bolo možno niekde spomínané, ale podľa čoho sa rozhodne či pevnosť obsadí guidla Semper fidelis, alebo nejaká iná konkurenčná guilda z danej aliancie? Ako to bude v jednotlivých situáciach? Keď sa spustí server budú všetky pevnosti rovnomerne rozdelené medzi aliancie, alebo ich bude treba najprv nejakým spôsobom obsadiť? Keď pevnosť pripadne jednej aliančnej guilde a bude ju chcieť druhá má ju nejakú možnosť prebrať? Alebo treba čakať kým ju obsadí iná aliancia a potom ju prebrať? Zaujíma ma to kvôli obchodu, keďže bolo písané, že len keď má guilda pevnosť v Cyrodile môžu hráči predávať veci aj hráčom mimo guildy.

  6. Autor: Demosthenes | Přidáno: 1.2.2014, 02:31

    Mrkněte na GW2 je to jako přes kopirak:)) Ne že by to bylo špatné ale časem to začne nudit, jelikož to nemá žádný podstatný význam pro jednolvce ve hře. Já nevím, kdyby za to že to vlastni tvoje aliance přichzeli nějaké goldy, nebo co bude za měnu, lektvary a nebo jine zajimave věci které jinde neseženeš pro každého jednotlivce tak ano, ale takhle co bude nějaký bonus který nebude podstatny, protože krom samotného PvP ten buff nebude důležitý. Reset, proč? to evokuje to že si aliance řekne, no teď nám to nejde dobit tak to zkusime po resetu… Je to krásná ideologie, ale pokud cisar nebude mit nejaky zasadni vliv na celkovou hru tak to nic neznamena. Další věc je ta že by se muselo bojovat jen v urcite hodiny, pokud to bude celou dobu tak se někdo s pasmem -2 (+2h ) napoji s větší skupinou a seberou to těm co tam lidi mít nebudou. Už toto zkoušelo par her a nikdo nenašel tu hranici kdy to ma smysla a hrače to dlouhodobě baví a přitom by to nebyla otročina která by určovala že musíš být jen v PvP aby jsi nahodou nepřišel o trun. Aliance jsou rasové jsem koukal, co se stane když některá aliance bude o dost méně početná, rozhodíto? už to ale nebude aliance atd atd. z některých věcí vyplívá další a další věci ale tak snad stačí takto aby to znalejší hráče navedlo na tu myšlenku:))

    • Autor: Raven | Přidáno: 1.2.2014, 04:00

      Je vidět, že hodnotíš něco, co jsi nehrál. Doporučuji přečíst zdejší četné články o PvP.

    • Autor: Deniel | Přidáno: 1.2.2014, 09:10

      Je to podobne jako v GW 2 o tom zadna, ale v GW 2 nebyla motivace to WvW hrat. Tam byl bonus z PvP prenasen do PvE a jeste byl uplne mizerne maly. V GW 2 ve WvW nepadalo absolutne nic, jo obcas nejaky Badge of Honor, ktery byl absolutne useless, ze startu hry a nejakych par mesicu potom 😀 Tady lidi bude hnat myslenka Cisare (Armor, prestiz, bonusy, buff) a taky novych itemu co si muzou za PvP poridit. Navic se v cele PvP lokaci nachazi spousta questu, dungu a jinych veci. Cely koncept GW 2 a jeho budeme si vsichni rovni proste neni motivujici pro budouci hrani. Doufam, ze se tohohle nedockame u ESO.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0