Paul Sage: Chat o PvE a skupinovém contentu

| 26.1.2014 │ Rozhovory

Paul Sage včera odpovídal na dotazy uživatelů největší fanstránky The Elder Scrolls Online na světě – Tamriel Foundry. Drtivá většina otázek se týkala PvE a my se od Paula dozvídáme několik zajímavostí – ve hře bude na začátku 32 dungeonů, PvE pro velké skupiny bude opravdu pro 12 lidí, aj. Pojďme si shrnout vše podstatné, co bylo včera na chatu Tamriel Foundry řečeno.


 

Altmer sword

Paul, jak už mají developeři Zenimaxu zvykem, nebyl zrovna sdílný. Prakticky všechny důležité věci odmítl komentovat, stejně tak jako se odmítl blíže zmínit o Adventure zónách, i když na informace o nich čeká celá PvE komunita. Pár užitečných věcí nám však pověděl.

 

První otázka přišla od healera, který se ptal, jak daleko bude muset přibližně být od cílů, které bude léčit. Jak víte, v The Elder Scrolls Online neexistuje přímé léčení jednoho cíle – veškeré léčení je AoE nebo Cone.
Paul řekl, že maximální vzdálenost bude asi 15 – 20 metrů.

Další otázka opět směřovala na léčení – budou existovat kouzla, při kterých se léčitel nebude muset dívat přímo na svůj cíl?
Paulova odpověď je jasná – ano, jen jich bude méně a budou méně efektivní.

Další otázka směřovala na herní mechanizmus. Bude ve hře fungovat „otáčení se“? Budu moci utíkat z boje a zároveň se ohlížet a léčit spojence za sebou?
Paul tvrdí, že to ve hře bohužel umožněno není.

Jsou synergie důležité? Jak moc důležité je jejich použití v endgame PvE a PvP? Budou pro některé encountery nutností?
U většiny encounterů nutné nejsou, jen poskytují velikou výhodu, pokud je správně použijete. U některých jsou ale naprostou nutností a pokud je správně nepoužijete, zemřete. To je dobrá zpráva!

Pokud hráč úplně odmítne možnost spojovat se do skupin a bude chtít všechny dungeony projít sám, o kolik vyšší level bude muset být, aby to zvládl?
Tady si Paul není jistý, protože to prý nikdy nezkoušeli. Říká ale, že by mělo stačit 10 levelů.

Další otázka směřovala na PvE featury ESO – Jak vývojáři chtějí zajistit, že public eventy typu Dark Anchor budou stále těžké, i když se pod nimi sejde zerg hráčů?
Paul říká, že to zajistit nelze. Anchory jsou navrženy pro 2 – 4 hráče. Nechtěli je dělat příliš těžké, protože, jak říká, někteří hráči je už teď shledávají příliš těžkými, a jiní zase příliš lehkými. Existuje velmi tenká hranice v hratelnosti tak, aby byly spokojeny obě skupiny.

Bladed Dunmeri Weapon

Podle dalšího dotazu Zenimax sliboval, že ve hře nebude existovat grind v dungeonech. Jakou motivaci, když né lepší vybavení, budou hráči mít pro dělání dungeonů?
Paul váhá. Nakonec říká, že v dungeonech bude padat gear, který má uikátní vzhled a set statistik. Pro příklad uvádí, že gear, který získáte ve veteran dungeonech sice nemusí být nutně silnější, než například ten, který získáte v PvP, bude ale vypadat jinak a mít jiný set statistik.

Budou hráči moci po dokončení dungeonu ohodnotit své spoluhráče podle toho, jak dobře si vedli? Bude nějaký veřejný ranking systém?
Zde Paul uvádí, že ranking systém je velkým nástrojem pro in.game trolling, ale že jej plánují implementovat po lauchni.

Bude hráč dostávat ve skupině více XP, než mimo skupinu?
Paul okamžitě odpovídá, že ano. Hra Vás bude neustále tlačit k tomu spojovat se s ostatními – o tom přeci MMO je!

Můžeme v dungeonech očekávat také puzzly, jako jsme je viděli ve Skyrimu a nebo pasti?
Paul říká, že v dungeonech jsou zatím převážně pasti, kterým je nutno se vyhnout. Je v nich ovšem i pár puzzlů, které vyžadují hráčův skill.

Další otázka směřuje na endgame PvE – Jak Zenimax při současném casual-friendly systému PvE zajistí, že budou mít co dělat i elitní guildy s elitními PvE týmy?
Paul odpovídá, že ESO nabídne jak dungeony pro casual hráče, tak místa, která budou velmi tšžká dokončit. Podrobnosti ale nesděluje.

Další otázka směřuje na holy trinity – tank, healer a DPS. Budou ve hře opravdu potřeba?
Paul tvrdí, že ANO, tedy alespoň v těžkém contentu. Dark Anchory a dungeony ale podle něj ten opravdu těžký content ESO nereprezentují.

Budeme se moci spojit i s lidmi z jiných aliancí? Budeme s nimi například moci chodit dungeony?
Paul říká, že při launchi ne, ale tohle prý plánují implementovat později.

Redguard swordBudeme moci opakovat dungeony do nekonečna?
Ano, nicméně quest v nich budeme moci splnit jen jednou. A i tak by nás neměly omrzet, protože když přepneme dungeon do veteran módu, přibudou k němu úplně nové části a encountery.

Kolik úrovní obtížnosti budou dungeony v ESO mít?
Odpověď je jasná: 2. Normální mód, a Veteran mód.

Budeme moci uploadovat do hry logo své guildy?
Z mnoha důvodů bohužel NE.

Jak to bude s lootem? Bude vyřešen klasicky, nebo instancovaně?
Každý bude mít VŽDY svůj vlastní loot, pokud významně přispěl ke smrti moba, nebo bosse.

Bude se se obtížnost Dark Anchor stupňovat s množstvím přítomných hráčů?
Ano, do určité míry, tedy až do 4 přítomných.

Budou se jednotlivé Dark Anchory v něčem lišit?
Samozřejmě! Pokaždé to bude úplně jiný encounter, Anchory nejsou kopie jedna druhé, a to dokonce ani pokud se objeví na jednom místě.

A kolik dungenů můžeme vlastně při launchi čekat?
Neuvěřitelných 32!!! 16 obyčejných a 16 public dungeonů.

Kolik Dark Anchor na jednu zónu zhruba je?
Při launchi budou v každé zóně 3 a mnohem více v Cyrodiilu.

Další otázka směřuje na PvE pro velké skupiny. PvE pro malé je podle Zenimaxu pro 4 lidi, pro kolik je tedy PvE pro ty velké?
Zde Paul opakuje známou věc: Velká skupina je podle nich skupina 12 lidí.
 
 

Překvapily Vás některé odpovědi? Jste spokojeni s tím, co Paul říkal? Dejte nám vědět v komentářích.
 

final

  1. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 26.1.2014, 10:39

    to je škoda, že jsou anchory sranda pro 2-4 hráče, myslel sem si že to bude jeden z elitních eventů. celý příběh teso to staví trochu na hlavu ne? mimochodem jakým způsobem půjde v pvp získávat gear a peníze. včera mě napadlo jestli nebudou pvp hráči v tomto zaostávat za pve hráči…

  2. Autor: Raven | Přidáno: 26.1.2014, 10:49

    Vincente, ty jsi věčný pesimista. Přečti si něco z infa, které jsme tu za ten rok a půl nashromáždili, všechno tu je.

    Několikrát jsme opakovali, že PvE a PvP geary budou rovnocenné.

  3. Autor: Elder | Přidáno: 26.1.2014, 11:01

    No tak zrovna Dark Anchor jsem si dal třikrát. A to ve dvou případech s velmi rozdílným počtem hráčů.

    1. grupa cca 8-10 lidí – dávali jsme to v pohodě, ale né zas tak snadno.
    2. grupa – 4 lidi – měli jsme co dělat, neměli jsme healera, museli jsme se všichni hodně hýbat a používat CCčka, nakonec se na mě rozběhly tři příšeráci a pak jsem čichal ke kytičkám ze zdola.

    Nevím, jestli to byl jen můj pocit, ale řek bych, že když jsem byl v grupě s větším počtem lidí, bylo těch mobů ve vlnách o dost víc, než když jsme tam byli ve čtyřech. Takže bych řekl, že počet nepřátel se zvyšuje s počtem lidí, kteří se eventu účastní, ale jistě tam bude nějaký strop, takže ve dvaceti lidech tam těch mobů bude třeba stejně jako při grupě o osmi lidech.

    A zas taková dávačka mi to nepřišlo ani v jednom případě 😀

  4. Autor: Raven | Přidáno: 26.1.2014, 11:38

    Podle toho, co říkal Paul se obtížností Anchory dokáží přizpůsobit 2 – 4 hráčům, pak už asi ne, jestli jsem to správně pochopil.

    • Autor: Elder | Přidáno: 26.1.2014, 12:03

      No a já vim, co jsem sám viděl 😀 při osmi lidech tam těch monster bylo prostě dvakrát tolik, než při čtyřech… XD

  5. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 26.1.2014, 12:05

    ravene, já samozřejmě nemyslím gear co budeš dávat na sebe, já myslím ten na prodej a vůbec jestli budou mít pvp hráči srovnatelnou možnost získávání stejně peněz a na to navazují např guildovní poplatky (je tam to slovo peníze, příště ho víc zvýrazním) . zjištuju jestli o tom někdo neví něco víc.

  6. Autor: VincentBlanquin | Přidáno: 26.1.2014, 12:25

    navíc myslel sem si že anchory budou event, kam se hráči seběhnou z celého širokého okolí, jedna z velkých výzev ve hře, když je to vlastní esenciální součást hlavní linie. že nastane řezanice srovnatelná s velkými šarvátkami z Cyrodiilu. Není jasné jaký bude drop, asi mizerný, takže brzo budem anchorám věnovat pozornost asi jen tehdy když o nějakou zrovna zakopneme. což by byla škoda. Možná že Paul neví o čem mluví přesně, ale pokud už od počtu 10 hráčů to bude easy event. tak je to špatně. a co se týče pesimismu, tak ano, co se týče zatím nevydaných her, to jsem, život mě naučil 🙂

  7. Autor: Martin | Přidáno: 26.1.2014, 13:20

    Ten pocet dungeonov 32, to mysli tak, ze je 32 typov a su v hre 3x, teda pre kazdu alianciu?

  8. Autor: Raven | Přidáno: 26.1.2014, 13:24

    Celkem 32 pro všechny tři aliance dohromady, protože i jako člen DC můžeš jít do dungu EP & vice versa.

  9. Autor: Shigi | Přidáno: 26.1.2014, 14:06

    Mohli by by udělat „frankci“ – za ničení Dark Anchor by rostla reputace. Jinak taky nevidím žádný přínos. Hrozně mi to zavání tím Riftem a ikdyž to tam bylo fakt vymakané taky mně to nijak zvlášť nebavilo.
    Jak říkal VincentBlanquin mělo by to být více epic. Molag by měl zaútočit na nějaké město. Kotva by se objevila uprosted mesta a všechny NPC by se zapojili do boje a pomřeli. Dokud by to hráči nevyčistili nedalo by se v tom městě nic dělat. Jée – takhle to vlastně bylo v Riftu – tak nic – sry 🙂

  10. Autor: Deniel | Přidáno: 26.1.2014, 15:54

    Moc nechapu vetu – Každý bude mít VŽDY svůj vlastní loot, pokud významně přispěl ke smrti moba, nebo bosse. .. jsem zvedavy jak to vyresi u Healeru .. Ja bych urcite vlastni loot nedaval, je to takove blbe v raidech atd…. moc to nedela dobrotu.

  11. Autor: Stein | Přidáno: 26.1.2014, 17:30

    Ten loot je vyřešenej opravdu dobře, líbí se mi že se tam lidi nepřetahujou o každej kousek gearu. U healerů bych čekal systém assistů – jako má například LOL – healneš člověka který někoho zabil -> zúčastnil ses.

  12. Autor: Deniel | Přidáno: 26.1.2014, 19:23

    Jo tak to by mohlo jit no, v GW2 to moc nefungovalo, pokud si jen behal a healoval a nehitoval moby.

  13. Autor: Demosthenes | Přidáno: 29.1.2014, 00:10

    Trochu mě to zklamalo, jestli to bude jak říká. Příjde mi to jako přes kopírák GW2. Equip bude vesměs stejný jen se bude lišit vzhled? To bylo v GW2 a po par tydnech to téměř nikoho nebavilo. Většina lidi to hraje proto aby se pobavilo ale take proto aby ten jejich hrdina byl lepší a silnější a né krásnější. Pokud to teda není skupinka metrosexualů. Každý bude mít svůj drop, je to sice hezky udělané aby děti nebrečeli že nic nedostali ale to kouzlo když padl jeden item nebo 2 a ty jsi se modlil aby to bylo něco pro tebe mělo své kouzlo a pořád to dáva život těm dungum aby do nich lidi chodili.

    když projdu dungy kde nazbírám nejsilnější set ve hře, nemám důvod chodit další jen proto abych měl na rameni o zub navíc a místo zlate modrou barvu. Né že bych si ty ostatní dungy taky nezašel, ale jednou nebo 2* že se mi líbili, tot vše. I v GW2 museli přidat nějaké ty perky aby jim lidi ty dungy chodili, protože vzhled je sice hezka věc, ale ve většině hrách je nejvíce lidí kteří jsou hamižní a chtějí být silnější než jiní a mít něco lepšího.

    Lore krásné, svět nádherný ale tímhle to zadupou:/

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0