Preview dungeonu Fungal Grotto

Fungal Grotto je nepříliš velký dungeon pro partu čtyř hráčů. Během jeho procházení je vám vyprávěn příběh o boji mezi Temnými elfy a Dreughy, kteří se v Grottu usídlili a teď jej používají jako základnu pro jejich akce ve Stonefalls. Vaším úkolem je samozřejmě Dreughy porazit a zbavit Stonefalls jejich krále – Kra´gha the Dreugh Kinga.

DC

Na úvod se sluší říct, že partu do dungeonu v Elder Scrolls Online můžete hledat jak přes klasický global „LFG spam“, tak přes nástroj zvaný Group Finder. Group Finder Vám sice najde partu lidí, ale už se nestará o to, jak se dopravíte do dungeonu a dokonce ho ani nezajímá, že mezi lidmi, které Vám našel není žádný tank ani healer – že jste v podstatě 4 damage dealeři.

Ano, to se stalo i nám. Dungeon Finder nás vhodil do skupinky, ve které nebyl tank. Protože jsme ale předem měli zprávy o tom, že trinity Tank-Healer-Damage Dealer je v Elder Scrolls Online trochu „volnější“ než v konkurenčních hrách, nezalekli jsme se a vběhli do dungeonu s hlavou vztyčenou. Prošli jsme táborem Temných elfů, kteří hlídali vchod do jeskyně a vrhli se na první skupinku nepřátel..

Po chvíli nám bylo jasné, že tohle není World of Warcraft, ani Rift, nebo Star Wars: The Old Republic. Souboje s moby byly úplně jiné, než ve všech hrách, které jsme doposud hráli a připomínali spíše bitvu, než organizovaný souboj, ve kterém všichni útočí na tanka a healer léčí tanka. Byla to chaotická bitva, ve které se vylíval na zem olej a následně podpaloval, ve které lítaly vzduchem světelné oštěpy a těla hráčů i nepřátel pod náporem knockbacků a kterou jsme nakonec i bez tanka těsně vyhráli. Takových skupinek před prvním bossem následovalo ještě několik.

DC

První boss – goblin Tazkad the Packmaster – na nás čekal poměrně nedaleko od vstupu do dungeonu. Měl kolem sebe pár pomocníků a v boji se oháněl jakýmsi kladivem. Myslel jsem si, že jde o poměrně lehký mechanizmus souboje, zabili jsme jeho pomocníky a pak jsme se začali koncentrovat na něj. V tom ovšem jeden z našich neopatrných společníků otevřel klec, ve které vězel uvězněný Dreugh, ten se na nás místo vděku za záchranu vrhl a zvrátil výsledek boje na bossovu stranu. Tak jsme wipli. Napodruhé už jsme ale Packmastera porazit dokázali (odměnou mi byl soul gem zelené kvality) a pokračovali jsme do hloubky Fungal Grotta.

Po pár dalších skupinkách trashe, který je mimochodem na poměry MMORPG trashe velmi inteligentní, čile kooperuje, chystá Vám pasti a když prohrává, obratně ustupuje a volá si posily, jsme dorazili k druhému bossovi – vůdci Gobliních žoldáků, které si Dreughové najali – Warchiefovi Ozozalovi. Stál majestátně na vyvýšená skalce uprostřed jeskyně a spolu s jeho poskoky na nás povýšeně shlížel. Nastal čas ukončit jeho trápení. Vrhli jsme se na něj, a v dalších pár minutách jsme naplno pocítili ten nejlepší aspekt PvE v Elder Scrolls Online – je obtížné. Dokonce velmi obtížné, na poměry dnešních MMORPG.

Ozozal nás několikrát pobil tak rychle, že jsme ani pořádně nestačili zjistit, jakže proti jeho schopnostem máme bojovat. Skákal, při dopadu působil neuvěřitelné zranění a občas z meče začal střílet jakýsi červený laser, pod jehož vlivem cílový hráč explodoval a zabil doslova vše kolem sebe. Následovalo asi desetiminutové probírání taktiky a pak další wipe, po kterém se stala věc, která nám – ač je to ostudné – nejspíše zachránila kůži. Encounter se bugnul a Ozozalovi noshledi, které jsme při posledním neúspěšném pokusu zabili se nerespawnuli. Warchief tak přišel o svoji osobní gardu a bez té byl v boji nepoměrně slabší. S pomocí této drobné výhody, kterou nám vývojáři poskytli jsme Ozozala nakonec porazili. Za odměnu jsem dostal další soul gem zelené kvality. Odměny tedy zatím nic moc – a to se mi velmi líbilo.

Smrtí Warchiefa goblinů jsme na svoji stranu naklonili gobliní obyvatele Grotta, kteří odteď stáli na naší straně proti Dreughům. Třetím bossem, který na nás čekal hlouběji v jeskynním systému byl Broodbirther – vůbec první Dreughský boss, kterého jsme v Grottu potkali. Po střetu s Ozozalem jsme byli připraveni na tuhý boj a opravdu přišel: Broodbirther střílel blesky na všechny strany a díky jakémusi elektrickému náboji, který čas od času prošel jeho tělem se pohyboval neuvěřitelně rychle. Ozozalovi se ale rovnat nemohl a brzy padl tlamou přímo do bláta, které pokrývalo zem v celém dungeonu.

Po celkem snadném vítězství se nám vrátila morálka, o kterou nás několik wipů na Ozozalovi připravilo a spěchali jsme k čtvrtému bossovi. Tím byl obří krabí mazlíček samotného krále Dreughů zvaný Clatterclaw. Clatterclaw byl určitě nejslabším bossem v Grottu – jediné, co dělal, bylo vyvolávání maličkých krabíků, kteří mu pomáhali, nebo se o to spíše jen snažili. Clatterclaw padl na první pokus a my měli opět pocit, že jsme hrdinové. Sebral jsem zelený soul gem, který z bosse vypadl – a vzhůru ke králi!

Kra´gh the Dreugh King, král Stonefallských Dreughů a pán Fungal Grotta se majestátně tyčil téměř na konci jeskyně. Byl to obří dreugh s odpornými elektrizujícími tykadly na zádech. Posíleni předchozími celkem snadnými vítězstvími jsme zapomněli na všechna možná nebezpečí a vrhli jsme se střemhlav do akce. Král ovšem dostál svému titulu – ovládal jakési plošné kouzlo, které způsobovalo tak silné elektrické plošné zranění, že Sorcerer zaměřený na Storm Calling, který byl u nás ve skupině, proti němu působil jako vybitá baterka. Navíc ovládal schopnost svého mazlíčka Clatterclawa – přivolával si na pomoc armády maličkých krabíků. Wipe na sebe nenechal dlouho čekat a my jsme opět ochutnali příchuť hlíny Fungal Grotta. Na druhý pokus jsme už byli o něco úspěšnější – zastavil nás ovšem třetí králův útok, totiž jakýsi výboj vystřelený z jeho tykadel, který vraždil vše, co mu přišlo do cesty. Naše trpělivost a zarputilost ale i tentokrát přinesla ovoce a král po několika neúspěšných pokusech přeci jen padl. A odměna? Opět zelený soul gem. Jestli jsem čekal něco víc? Určitě. Jestli jsem byl zklamaný, že jsem více nedostal? Právě naopak! Systém minimálních odměn se mi velmi zamlouvá. Hlavní odměnou mi bylo, že jsem tento na poměry dnešních MMORPG těžký dungeon vůbec dokončil. I když to trvalo asi hodinu.

 

Fungal Grotto je skvělý, obtížný dungeon. Pokud se podle jednoho kousku dá soudit celé PvE v Elder Scrolls Online, jako hardcore PvE hráč se velmi, velmi těším, co nás v plné verzi hry čeká. Díky aktivnímu bojovému systému bylo Fungal Grotto zábavné a díky těžkým encounterům to byla nesmírná výzva. Víc od moderního PvE nečekám. Zpočátku jsem měl strach, co znamená mírné uvolnění tradiční holy trinity, ale teď když jsem to viděl v praxi už strach nemám. Zenimax odvedl skvělou práci, kterou kazí možná jen špatné vykreslování textur, které provází celou Betu. Ale o tom zase někdy jindy.

final