Player versus Player v Cyrodiilu

Pochopení Cyrodiilu

Nedávno ZeniMax vypustil video, ve kterém předvedl ukázku PvP lokace Cyrodiil. Jak všichni víte, Cyrodiil je centrální provincie Tamrielu, ve které bude probíhat mezialianční PvP, což bude primární složkou „endgame“.
Cílem všech hráčů je pro vaší frakci dobýt provincii, získat nárok na Rubínový trůn a být korunován císařem. Aby bylo možnost plně ovládat Cyrodiil, aliance bude muset dobýt a udržet si všechny tvrze, které obklopují Imperial City.
Následující článek se pokouší objasnit některé mylné představy, co se týká Cyrondiilu. Také se zaměřuje na obecnou strategii v útoku a obraně pevností.
 

Redgaurd heavy armorCyrodiil

V Cyrodiilu se střetnou tři armády na obrovském území a očekává se, že se jako příslušníci jedné z Aliancí zapojíte do bitvy. V tomto ohledu ZeniMax netají svůj záměr, nabídnout hráčům bitvy ve velkém měřítku. Dle slov Briana Wheelera (vedoucího ESO PVP návrháře) budete mít před sebou v bitvě na obrazovce často více než dvě stě hráčů. Zní to úžasně, zažít takové velkolepé bitvy. Avšak někteří hráči, kteří nejsou zvyklí na MMO hry a nebo na bitvy v takovém rozsahu, mohou být zdrceni, zmateni a mohou mít pocit, že vlastně na nich nic v takovém množství lidí nezáleží.
Terén a prostředí v Cyrodiilu budou mít obrovský vliv na způsob boje. Bude záležet jen na Vás, jak výhody okolního prostředí využijete. Bude záležet jen na Vás, kde na své nepřítele počkáte, nebo udeříte. Zda využijete mosty, základny, či jen výškového rozdílu.

Příklad: Jste těžce přečísleni ale za zády máte most. Nemá cenu se bít proti přesile. Lepší je ustoupit za most, kde nepřítel při přecházení nevyužije své početní převahy.

Chytrým plánováním taktiky můžete svého soupeře rozdrtit velice snadno. Samozřejmě to platí i o Vašich nepřátelích.

Ačkoliv tato taktika zní jako vytržená z nějaké vojenské příručky, nečekejte, že to bude tak snadné. Je nepravděpodobné, že Vaše aliance bude spolupracovat po celém území. Vždy se najdou skupinky a jednotlivci, kteří si budou hrát dle svého, bez ohledu na výsledek. Vždy bude existovat plno hráčů, kteří se budou chovat jako samozvaní generálové a to se může stát velkým problémem. Bude hodně záviset na tom, jak se bojující skupinky hráčů rozdělí a jak se zapojí do bitvy, protože počet hráčů v Cyrodiilu bude omezen dle úrovně kampaně.
I když je velice důležité aby velké skupiny hráčů útočili/bránili hlavní cíle, tak stejně důležité bude, aby se menší skupinky hráčů starali o podpůrné body. Útočili/bránili menší odlehlé body, hlídali nepřátelské posily, případně napadali boky nepřátelských uskupení.

Pamatujte, že ve válce jsou tři aliance. Využívat momentů, kdy dvě nepřátelské aliance spolu budou bojovat, může být zásadní.
 

Dobývání a alianční body

Jak to vše nakonec dopadne, bude záležet na tom, kdo bude kontrolovat důležité body, hrady, vesnice a podobně. Bez ohledu na to, zda budete zrovna útočit, či bránit, budete potřebovat obléhací stroje. Jako útočníci nebudete schopni prolomit dveře nebo zeď opevnění. Bude mnohem těžší útočit na hrady bez toho, aby jste si zajistili podporu okolních staveb.
Stejně tak obránci budou mít k dispozici obranné zařízení, jako například vařící olej nebo balisty, díky kterým si budou moct zajistit potřebný čas, než dorazí posily.
Bude velice důležité udržet kontrolovanou síť zdrojů, obklopující každou tvrz. Nejen že ty to sítě budou mít vliv na možnost cestování, ale také budou mít vliv na sílu obrany.

Nikdy nepodceňujte staré rčení „Nejlepší útok je dobrá obrana“. V Cyrodiilu budou vaše útoky a jejich účinek omezen dle dostupných zdrojů a proto bude velice důležité ovládat co nejvíce území, jak jen to bude možné. Bude záležet jen na schopnostech hráčských cechů, kolik území si dokáží udržet.

Ekonomika v Cyrodiilu bude závislá na aliančních bodech. Budou využívány ať už na nákup nových, tak na opravu poškozených vybavení. Alianční body budete získávat zabíráním či bráněním důležitých bodů, nebo zabíjením nepřátel. To znamená, že vaše aliance bude moci mít dobrý příjem bodů jen díky tomu, že budete vlastnit a tudíž bránit své území.
Nepřátelé budou moci své zásoby aliančních bodů vyčerpat a pak snáze přijít o své území. Časem se naučíte, jak a kdy reagovat na nepřátelské pohyby tak, aby jste je využily ve vás prospěch.
 

Císař a Elder Scrolls

Výsada být císařem bude poskytnuta hráči, který bude na prvním místě řebříčku té aliance, která bude držet všech šest okolních tvrzí okolo Imperial City. ZeniMax také uvedl, že císař bude mít své vlastní brnění (to už jsme viděliJ ), své vlastní skilly a bude poskytovat všem členům vládnoucí frakce pasivní bonusy. Je tedy jasné, že každá frakce bude mít zájem udržet si vedoucí postavení po co nejdelší dobu, protože to pro ní bude znamenat výhody v bitvách. Nicméně o to větší bude také motivace zbylých dvou aliancí o sesazení té vládnoucí.

Aliance si budou muset Staré Svitky (Elder Scrolls) chránit. Každá aliance bude začínat kampaň s dvěma svitky. Pokud budou kontrolované aliancí, budou poskytovat hráčům PvP bonusy. Čím více svitků, tím více bonusů pro alianci, která je bude mít v moci. Je tedy jasné, že kontrola těchto svitku bude prioritou. Vládnoucí aliance se jistě nebude schopna jen tak postavit dvěma zbylým, proto bude v jejím zájmu snažit se o kontrolu nepřátelských svitků.

Když si to shrneme, dojdeme k závěru, že úspěch v PvP v The Elder Scroll online bude záviset hlavně na organizaci, schopnosti spolupracovat, inteligenci a využívání taktiky. Pokud některá aliance bude schopna koordinovat více skupin aktivních hráčů, kteří by spolupracovali, měla by velké šance na úspěch a dobytí Cyrodilu

final