Phasing a rozhodování hráče

Phasingu podléhá celý svět Elder Scrolls Online. S Vašimi rozhodnutími se svět mění a události v něm se vyvíjejí. Pro každou instanci existuje několik vrstev, z nichž každá reprezentuje určitý směr hráčova rozhodování. Jako příklad si můžeme uvést startovní lokaci Ebonheart Pactu Bleakrock Island a jeho příběh.

DC

Bleakrock Island a tamní osadníci jsou na začátku Vašeho dobrodružství ohroženi Daggerfall Covenantem. Vy přicházíte jako čerstvě nalezený dobrodruh a hlásíte se do služby k místní kapitánce stráží Raně. Rana Vám řekne o blížícím se útoku jednotek Daggerfall Covenantu a o tom, že v poslední době beze stopy zmizelo několik vesničanů. Pověří Vás tudíž vznešeným úkolem: Najít vesničany a následně pomoci s evakuací vesnice.

Odteď je osud Bleakrock Islandu jen ve vašich rukou. Můžete projít prakticky celý ostrov a zachraňovat vesničany z různých potíží, nebo plnit úplně jiné úkoly. A nebo se na nějakou pomoc úplně vykašlat a říci kapitánce, že chcete z Bleakrocku odjet a chudáky vesničany nechat na pospas. Ať už je Vaše rozhodnutí jakékoliv, Vaše cesta dříve nebo později vždy vede ke kapitánce. Poté, co jí oznámíte, že chcete odjet (ať už s vesničany, nebo bez nich) dojde k útoku Daggerfall Covenantu. To je první chvíle, kdy se ozve Phasing a jeho kouzlo se projeví.

Poklidná osada na Bleakrock Islandu je rázem ta tam. Celá vesnice je v plamenech a vojáci Daggerfall Covenantu běhají v ulicích. Vy se musíte rychle chopit kýble s vodou a začít hasit to, co Daggerfallští natropili. Po hasičské vsuvce příběh pokračuje dále: Informujete kapitánku o úspěchuVašich hasičských snah a ona řekne, že je načase, abyste opustili spolu s vesničany ostrov. Zavede Vás tedy do systému jeskyní, kterým se společně s vesničany evakuujete do utajeného přístavu, ze kterého budete později moci odjet do Morrowindu.

Zde se opět projevuje Phasing a reakce příběhu na Vaše rozhodování. Pamatujete si, jak jste na začátku mohli nebo nemuseli zachraňovat ztracené vesničany? Pokud jste jim pomohli, přes jeskynní komplex s Vámi bude cupitat početná skupinka lidí. Pokud ne, budete opravdu velmi malá sebranka. Po proběhnutí jeskyněmi se ocitnete v onom tajném přístavišti a odjíždíte do Morrowindu, konkrétně do Bal Foyen.

Zde se opět projeví phasing a hráčovo rozhodování, tentokrát již opravdu v plné síle: Pokud se odteď vrátíte na Bleakrock Island, uvidíte vesnici ve stavu, který přísluší Vašemu rozhodnutí. Pokud jste pomohli vesničanům, budou tam. Pokud ne, nebudou. Vaše rozhodnutí je světem zaznamenáno a hra Vám dá příležitost „sníst si to, co jste si uvařili“.

final