Kvalita předmětů

V téměř každém MMO existuje několik tříd kvality předmětů. Předměty se od sebe samozřejmě liší statistikami – některé je výhodnější nosit, jiné ne, některé jsou lepší za určité situace, jiné zase v jiné situaci. Vyvojáři mají ale ve zvyku hráčům usnadňovat práci, a platí to i u rarity předmětů. Odlišili proto předměty podle barev, aby hráč byl schopen bez složitých výpočtů poznat, jak je jeho předmět kvalitní a vzácný.
 
EpicPrvní hra, ve které rozlišení rarity předměrů vešlo ve všeobecnou známost bylo WoW. Předměty vyšší kvality (Fialové, Modré, Oranžové) znamenaly, že hráč opavdu tvrdě dlouhé týdny, někdy i měsíce pracoval, aby je získal. Barva předmětu tedy nebyla jen ukazatelem síly předmětu, ale i toho, jak moc času hráč do hry investoval, popřípadě jak moc ve hře byl úspěšný. Většina hráčů se shoduje, že v raných verzích WoW e kvalita předmětů osvědčila a plnila svůj účel.

The Elder Scrolls Online se vydává téměř stejnou cestou, jako WoW. Hra rozlišuje předměty nejen silou statistik a bonusů, které poskytují, ale i barvou. Pojďme si tedy shrnout barvy indikujícíc kvalitu a raritu předmětů ve hře:
 

Obyčejný – Obyčejné předměty nemají žádné přídavné bonusy ani statistiky. Můžete je koupit od obchodníků a najít všude po světě.

Neobyčejný – Neobyčejné předměty jsou o něco vzácnější, než obyčejné. Některé můžete taktéž koupit od obchodníků a často jsou odměnami za plnění úkolů. Taktéž obvykle padají v dungeonech. Tyto předměty obvykle mají přídavné statistiky.

Vzácný – Vzácné předměty už jsou opravdu těžké získat. Občas je můžete získat z dungeonů nebo z world bossů, můžete je dostat za odměnu za ty nejnáročnější úkoly. Jen málokdy je najdete jen tak někde ležet, nehlídané.

Epický – Epické předměty jsou tím téměř nejlepším, co můžete získat. Je ale velmi těžké je najít. Je jen minimální šance na to, že padnou v dungeonu nebo někde ve světě a v Betě nebyl jediný quest, který by odměňoval hráče epickou věcí. Tyto předměty se budou dát získat pravděpodobně především na raidech a v endgame PvP.

Legendární – Legendární předměty jsou top-notch. Nic lepšího nemůžete získat a ve hře jich podle všeho bude jen velmi, velmi málo. tuto kvalitu by měly mít různé artefakty a relikvie, stejně tak jako očarované zbroje a šparky té nejvyšší kvality. Jen Ti nejšťastnější jedinci si budou moci na tyto předměty sáhnout.

Barevné rozlišování předmětů téměř kopíruje systém z World of Warcraft až na jednu drobou změnu – Legendární předměty nejsou oranžové, ale žluté.

I když systém barevného rozlišování předmětů na první pohled působí tak, že je velice prospěšný, existuje početná skupinka hráčů, kteří jej nenávidí. Ti tvrdí, že se méně zkušení hráči díky barevnému rozlišování nedívají na statistiky předmětu a nepočítají, jestli je pro jejich povolání a zaměření opravdu výhodný – že se prostě spokojí s tím, že má barvu vysoké kvality a vezmou si jej, i kdyby pro jejich povolání zase tak dobrý nebyl.

Jedno je jisté: Barevné rozlišení věci bylo zavedeno proto, aby hráči usnadnilo práci. To, jestli je spíše prospěšné, nebo škodlivé nechám na Vás, každý máá v tomto ohledu právo na svůj názor. Já osobně jsem rád, že ESO barevné rozlišování mít bude, za ty roky jsem si na něj totiž neobyčejně navykl a není nic hezčího, než se kochat postavou oděnou do oněch pověstných „fialkových“ písmenek. Napište mi svůj názor na rozlišování kvality předmětů podle barev do komentářů!

Komunitní a historická zajímavost:
Nakonec zmíním ještě jednu věc – epický předmět se již povedlo získat i několika Čechům a Slovákům. Během Beta testu se oficiálně prvním cz/sk držitelem epického předmětu stal Grindsman z guildy Semper Fidelis, který získal epický chránič hrudi v dungeonu Fungall Grotto. Děkujeme mu za poskytnutý screenshot! 

final