Dungeony v Elder Scrolls Online

| 15.8.2013 │ PvE

Zenimax Online si pro nás na dnešek připravil zevrubný rozbor toho, co můžeme očekávat od Elder Scrolls Online dungeonů. Jste PvE hráč? Zajímají vás mechanizmy, které si pro nás vývojáři chystají? Pak vás tento článek jistě potěší.

V Elder Scrolls Online bude řada aktivit, které budete moci podnikat osamotě, nicméně budete mít i šanci prozkumat místa zvaná „dungeony“ – místa designovaná pro skupinu spolupracujících hráčů. Dungeony jsou strukturované a organizované PvE, potřebujete skupinu až čtyřech hráčů, abyste se mohli většině výzev uvnitř postavit. V dnešním článku se podíváme blíže na mechanizmy, které na nás čekají v Elder Scrolls Online dungeonech.

Role vašeho charakteru

Ve většině MMORPG her je váš charakter nucen dělat nějakou roli ve skupině, ať už jde o udílení zranění (DPS), udržování vašich spojenců naživu (Healing), nebo pohlcování ran nepřátel a ochraňování vašich spojenců (tanking). V Elder Scrolls Online jsou tyto role také velmi důležité, ale o mnoho více flexibilní. Se správnou kombinací zbraně, zbroje, a abilit můžete změnit specializaci vašeho charakteru kdykoliv tak, aby přesně pasovala do potřeb vaší skupiny.

Pro příklad, řekněme že healer vaší skupiny zemře během bitvy s bossem. Ve většině her by to byl konec. Nicméně, v Elder Scrolls Online zastrčíte meč za opasek, a ze zad sejmete svoji Hůl Obnovy, která aktivuje alternativní set hotbarů – a můžete zastat práci healera, alespoň dočasně.

Tohle není zdaleka jediný rozdíl oproti běžnému MMORPG konceptu. Pojďme si nyní blíže projít některé situace, které mohou s ESO dungeonech nastat.

DPS

– Mostra na vás budou útočit. Nesmíte panikařit, a nesmíte očkeávat, že tank vaší skupiny zvládne všechny nepřátele sám. Máte mnoho možností, jak zabránit nepřátelům, aby vás zraňovali – můžete blokovat, přerušovat jejich rány, a uhýbat.

– Soustředění na jeden cíl se vyplácí.Kooperujte se svými spojenci a pokuste se soustředit na stejný cíl. Čím delší je boj, tím větší šance, že healerovi dojde mana, nebo tankovi stamina.

– Area of Effect (AoE) ability jsou efektivní, ale mohou být nebezpečné. Když zraňujete více cílů najednou, riskujete, že se místo na vašeho tanka vrhnou na vás, nebo na vašeho healera. S AoE útoky tedy opatrně!

– Buďte opatrní! Nebojujte nikde na vlastní pěst. Pokud se příliš vzdálíte od zbytku party, především od tanka, nepřátelé si vás mohou vybrat jako snadný cíl.

Healing

– Ujistěte se, že ve vaší partě je alespoň jeden člověk, který může léčit. Čím více hráčů bude mít léčitelské schopnosti, tím méně kvalitní healeři to mohou bát. Naopak pokud bude jen jeden, bude muset být zkušený a specializovaný healer. V některých případech si se správnými abilitami každý hráč může kontrolovat vlastní zdraví sám.

– Lektvary many mohou velmi pomoci, ale ujistěte se, že je používáte s rozvahou.

– Tank nebude jediný člen party, který bude dostávat rány. Musíte se starat o zdraví všech členů skupiny – všichni jsou součástí boje.

– To platí i pro vás! Pamatujte, že můžete stunovat, přerušoat útoky nepřátel, blokovat, a uhýbat. CC ability jsou velmi důležitým pomocníkem každého healera.

Tanking

– Tankování v ESO není o tom získat pozornost všech nepřátel. Každý hráč ve skupině může ustát pár ran, a každý má spoustu možností, jak se o sebe postarat, alespoň na chvíli. Váš healer bude také léčit všechny, nejen vás.

– V boji s velkou skupinou nepřátel ve stěžejní vaše orientace v boji a schopnost kontrolovat situaci. Stunujte healery, a přerušujte kouzla mágům! V tomhle jsou tanci nejlepší ze všech, protože vaše CC ability zapříčiní vyšší koncentraci nepřátel na vás.

– Pokuste se udržet pozornost nejsilnějších nepřátel, jako například bossů. Jejich rány jsou extrémně silné, a vy jste jediný, který bude moci přežít jejich zranění trochu delší dobu.

Chování nepřátel (AI)

Kteří nepřátelé útočí na které členy party, a proč? Když jsme vymýšleli systém chování nepřátel v dungeonech, chtěli jsme udělat něco odlišného od klasiky, kteoru všichni dobře známe. Něco jiného, než klasický „agro“ systém, ve kterém všechna zranění pohlcuje jeden hráč. Také jsme si ale uvědomovali, že nemůžeme celý současný systém vyhodit z okna.

Dalším z cílů, kterých jsme v ESO chtěli dosáhnout je, že jsme chtěli, aby hráči nebyli nuceni celou dobu zírat na obří user interface. Chceme, abyste byli pohlceni světem, animacemi, vizuálními efekty, abyste podle nich poznali, kde číhá nebezpečí, a kde se něco děje.

Tady je výčet pár věcí, se kterými se můžete o nepřátel v dungeonech setkat.

– Nepřátelé nacházející se v jedné místnosti dungeonu o sobě navzájem vědí. Pokud napadnete jednoho, budou se navzájem bránit, a pomáhat si. Tento systém nazýváme „Pack Mentality“.

– Na začátku boje se celáskupina nepřátel rozdělí, a každý si najde svůj cíl. hráč může svými aktivitami toto chování výrazně ovlivnit. Například různými taunty způsobíte, že nepřítel bude útočit po nějakou dobu na vás. Silné útoky na nepřátele, na které nikdo neútočí taktéž upoutá jejich pozornost.

– Skupiny nepřátel neútočí okamžitě. Někteří se rovnou vrhnou do boje, ale jsou i tací, kteří se nejdříve přeskupí, a připraví, než se na vás vrhnou. Pokud se nebezpečně přiblížíte, je možné, že vás i tací napadnou okamžitě.

– Ve většině případů je prvním cílem nepřátel nejbližší hráč, který na ně útočí. Pokud nejsou pod útokem, liší se výběr jejich primárního cíle dle typu nepřítele. Například střelci budou preferovat útok na hráče, který střílí, než na hráče, který bojuje na blízko.

Dunegony reprezentují jednu z nejzajímavějších a zároveň nejnáročnějších částí Elder Scrolls Online. Doufáme, že vám tento článek objasnil alespoň základní věci, které můžete od dungeonů v Elder Scrolls Online očekávat, a velmi se těšíme na to, jak dungeony budete zvládat.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0