Moderní MMORPG nemůže fungovat bez public eventů Hry jako Rift nebo Guild Wars 2 povýšily tuto dříve ojedinělou featuru na standart, který se nyní objevuje napříč hrami. Podobné open world every přidávají so světa tolik potřebný život a prvek překvapení. Svět přestává být statickým místem a můžete na vlastní kůži pociťovat pocit nebezpečí a nejistoty. Dark Anchory jsou public eventy The Elder Scrolls Online. Chcete vědět více o jejich účelu a vývoji?
V The Elder Scrolls Online má Molag Bal jasný plán: Stáhnout Tamriel do své sféry Zapomění a během tohoto procesu uvěznit duše nevinných. Za tímto účelem vytvořil Dark Acnhory, neboli Temné Kotvy, magické konstrukce obřích rozměrů, které chrlí Daedry a táhnou Tamriel stále blíže a blíže ke zkáze. Na Dark Acnhoty určitě během svých cest po Tamrielu narazíte. Pokud se spojíte se svými přáteli, budete mít možná šanci uzavřít je a vrátit e zpět do Zapomění i s jejich strážci.
Když vývojový tým ESO tvořil Dark Anchory, bylo týmu jasné, co mají Dark Anchory představovat. Tyto konstrukce měly hned každému připomenout, jak blízko zkázy se Tamriel nachází, měly být přippomínkou nesmírného nebezpečí, které představuje Molag Bal. Tým také chtěl, aby Anchory představovaly místo, kde bude možná vyšperkovat hru ve skupině v otevřeném světě a tak poskyttnout skupinám další content. Když z dálky vidíte Anchoru, můžete k jí jít a pokusit se jí zavřít: Máte zaručeno, že v následujících minutách budete součástí kvalitního contentu, který Vás donutí spolupracovat s ostatními. Potom se můžete vrátit k činnosti, kteoru jste dělali předtím, nebo třea pokračovat se skupinou, která se kvůli Dark Anchoře stvořila v hledání dalšího skupinového contentu.
Kritickou částí vytváření Anchor byl zvuk. Jak taková monstrózní věc může znít? Zvukoví designéři věděli, že tenhele problém musí vyřešit a musí pečlivě kombinovat zvuky pro dosažení co nejperfektnějího výsledku. Zvuk je velkou částí herního zážitku. Vývojáři chtěli navodit ten správné „Ale né, to je konec světa!“ zážitek. Po spatření Dark Anchory můžete slyšet železné rámusení obřích řetězů a můžete slyšet zvuk podobný tomu, když rámusí jedoucí nákladní vlak. Cílem vývojářů bylo vytvořit silný zážitek, ehož docílili především hlasitostí efektů, což jimpřidává naútočnosti a nebezpečnosti. Myslím, že budete souhlasit, až nějakou Anchoru uvidíte ve hře.
Anchory ale rozhodně nejsou jen zatrašujícíc zvuky. MAsivní okovy jsou zaseklé do země a z portálu vybíhají Daedry ze Zapomění, aby rozsévaly chaos napříč Tamrielem. Abyste oslabili a poté i zavřeli Anchoru, musíte je see svými spojenci zastavit, ale to rozhodně není lehké. Encounterů u Dark Anchor je několik typů, je jen malá šance, že v krátkém intervalu zažijete dva stejné. Rozhodně se nejedná o kopie. Nikdy tedy nevíte, co čekat. Abychom ještě více rozlišili jednotlivé typy Anchor, každý typ je ukončen encounterem s jiným minibossem, kterého je třeba na závěr udolat. Ve vzácných případech se dokonce může stát, že Anhorou do Tamrielu sestoupí jeden ze samotných generálů Molaga Bala. Celý encounter je pak podtržen hlasem samotného Daedrického prince Molag Bala, který Vás uráží a vysmívá se Vám, když se pokoušíte porazit jeho služebníky.
Samozřejmě, že velmi důležitou částí Dark Anchory je i získání odměny za její uzavření. Odměny jsou kvalitní a určitě Vám dají dobrý důovod Anchory vyhledávat a zavírat. Samozřejmě, že Vám nebudeme do detailu odhalovat loot a tím kazit Vaše případné překvapení, ale zklamáni určit nebudete. Jen zmíním, že odměny nejsou složeny jen z klasického vybavení, ale i z kosmetického vybavení, splněných úkolů pro Cech Bojovníků, achievementů, a jiných věcí.
Dark Anchory můžete nalézt po celém Tamrielu, tak buďte připraveni. Sestavte se svými přáteli skupinu a vyražte na lov Daeder! Doufám, že si Dark Anchory užijete stejně tak, jako si tým vytvořil jejich vytváření. Na závěr můžete shlédnout toto video shrnující vývoj této klíčové herní featury The Elder Scrolls Online.
-
Já potkal dva.byli otevřené,ale nic se u nich nedělo. Jen tam pobýhalo desítky lidí a nic třebas pul hodky a pak jsem to vzdal a šel dál:-DD
-
Co se lootu týče je třeba brát v potaz že tESO je vytvořeno tak aby podporovalo crafting, resp. spíš si předmět dané kvality vyrobíš, než by ti padnul. Což je rozdíl oproti MMO založených na WoW. Příkladem jsou třeba dungeony, kde můžeš v tESO získat hromadu pro crafting pouzitelneho dropu.
-
Snad Dark anchors nabidnou nejakou vyzvu a nebude to takovej faceroll jak na low levelu
-
Pokud takto budou dark anchors vypadat i v life, tak to je naprosté zklamání. Event je statický, objevuje se ve stále stejných lokacích (a navíc kotva pasuje do podstavce co tam stojí na zemi i před a po než event začne!) kolem se sice spavnují moby, ale opět je to naprostá nenápaditá nuda. Doufám že na tom zapracují, tohle je opravdu hrůza.
-
Asi tak 2x sem temnou kotvu potkal a zavřel. Hodnocení: Doporučuje 5/10 výrobců praček Whirlpool!
Zvuky: Epické, přes celou lokaci slyším anchoru, většinou je i vidět, takže není problém se k ní dostat…
Umístění v lokacích: Statické, kotva se spawnuje pořád stejně…tomu tedy říkám náhodný event 😀
Souboj: Každý fight je jiný? Pokaždé se spawnují menší mobové (impové / raptoři), potom větší (fire, earth, storm elementálové) a nakonec přijde boss. Žádná inovace, žádná výzva, 20 lidi behá kolem anchory a mačkaj to své jedno tlačítko. Jeslti chce Molag Bhaal na tento svět, měl by se víc snažit 😀
Kladně hodnotim, že se duše zabitejch potvor shromažduji v takovejch divnejch kosočtvercovitejch podstavcích okolo anchory, čimž se pak anchor zavře.
Odměny: Nějak nvm kde se ty odměny za anchoru vezmou, jen tak mi přibydou v inventáři a nebo je tam po uzavřeni anchory nějaká truhla, které jsem si nevšiml? -
Náhodnej a epickej event bych si představoval tak jako v GuildWars 2 (sice sem tu hru neměl rád, ale něco na ní bylo). Souboj u Anchory by nemusel bejt tak EASY a pokud se včas nezavře, démoni by útočili na okolní elfí vesnice…
-
Bohuzel, ESO si z jinych mmo, co se tyce eventu vzali to spatne. Takhle ze ma vypadat mmo hra 21. stoleti? Naprosto zadna inovace- ba naopak, degradace. Kdyby si alespon Zenimax vzal system evwntu z GW2- ale i to ne, takze v teto podobe jsou DA naproste a obry zklamani. (PS: Pokud bych betu nehral, tak bych po precteni dvou Ravenovych clanku ocekaval naprostou bombu. Bohuzel, nic takoveho se nekona..) skoda.
-
Horší než WoW nebo SWOTR to ale být nemůže !! 😀
-
Nekoleduje:) každému s průměrným rozumem a výše je jasné, že WoW bylo, je a bude dlouhodobě stále nejlepší.
-
Edit: Něco nového o nějakém dalším „novém“ platebním modelu?
-
Wow je nejlepší v zlehčování všeho a v omalovánkách 🙂
-
Kdyby nebylo dobrý, tak ho nehraju 7 let 😀
Wowko stejně jako Teso navazuje na plno předchozích her, knih atd. W3 sem dohral snad víckrát jak Skyrim, Oblivižn, Morouwind a všecky ostatni gamesy od Beshedy dohromady…
Lidi ho hrajou protoze maji radi ten svět a tak vybalancovaný classy sem v jinejch hrach neviděl, z TESa sem třeba nečetl jedinou knížku? Vyšly vůbec nějaké česky?Zabít Archimonda, Kazzaka, Illidana ti přijde lehký? Jeden chcípák a můžeš to zabalit, samozřejmě, je to jen o 4 tlačítkách, tancích, healech a dpskách co nestojej v červenejch kruzích na zemi (stejně jako v ostatních hrách…ve wowku ti dá onyxia CLEAVE a žádnej trapnej červenej kužel/kruh na zemi tě na to neupozorní, prostě umřeš). A pak je zkus zabít na freečku kde vše funguje 200% blizzlajk a vecne te zabijej neviditelny ohně 😀
Dark Anchory sou asi tak zábávný jako Black Morras / Violet Hold
…prostě sem od TESa čekal víc (jakože víc lepších herních mechanik / lore, questy a vzhled světa je v pořádku).
PS: Rozhodně mi jsou milejši iron veiny ve wowku, než ty divný hnědý bobky kovu ktery nam předhazujou v tesu. Rudnou žílu sem nikdy neviděl, ale ve Skyrimu mi přijde celkem dost realisticka…
-
Když už se teda někdo vysmívá WoWku, hrál ho dotyčný alespoň 5 let+-? Jaký rating v areně? Jaká sezóna? Jaký datadisk? I pitomý classic měl víc než dnes můžou nejnovější MMO nabídnout. Jinak můžu s klidem konstatovat, že daná osoba ví kulové o chodech dané hry. Ono jako psát na stránkách Elder scrolls Online o spamu tlačítek 1234 je vcelku úsměvné…pardon tady je to Q+R ještě, bože… Víceméně 1234 stačí… co se týče každého PvE úkonu, který tak mnoho lidí obdivuje, u většiny MMO. Není ten spam rotace 1234 zrovna to, proč má PvE zrovna tolik lidí rádo? Jedna ruka na klávesnici… druhá v zadnici… a světe div se, ono to stačí! A ještě za to platit 3kila měsíčně abychom mohli mačkat 1234 u hry, která je při nejmenším den ode dne víc a víc rozporuplná…
ESO mě zajímá jelikož jsem asi jako většina zde vyrostl na předešlích dílech. WoW hraju pro PvP, kde 123 stačí pouze jako vizuální odpočet času při duelu. (možná nějaké to DK či cement pro chudáky bude mít na bindech 1234 fixlé a pujde za to hrát…) Samozřejmě je nutné občasně zajít i raidy pro doplňky, pro lepší sestavení a vyvážení equipu. Každopádbě u PvE u jakékoliv takové MMO hry (ESO není vyjimkou) si u toho 1234 jak už jsem řekl můžete utírat třeba zadek a budete v topce. Já si u toho většinou druhou rukou kreslil. Stačila číslá pár bindu QERFYXC, shift+další bindy, alt+další bindy… a ejhle… většina tady by se z toho posrala a přesto budou o WoWku tvrdit taková s prominutím ho*na. 🙂
Povíme si za rok/dva jak na tom bude ESO.
-
Edit:
nehledě na to, že dnes už jsou nejen na jutub dostupne veškeré návody a taktiky na veškeré instance apod. Tohle v počátku neexistovalo, i dnes full clear raidy na heroic mod by dalo sotva 20-30% guild. Nezajímají mě vaše memoáry z „Dungeon finderu“ a progresu Heroicu pro 5 lidí.
Rozhodně tu nikdo nepíše o WoWku jako o něčem supertěžkém. Pouze tu píšem o tom, že nic lepšího není a prozatím jak se zdá ani nebude. 🙂
-
A který že to byly hry? 😀
-
OK nechtěl jsem, ale donutili ste mě =) ESO sleduju od ohlášení a popravdě čím víc se blíží vydání je to víc a víc slabota. Tak to dopadá když člověk čeká hodně v době kdy všemu vládnou peníze a mainstream.. WoWko jsem hrál s přestávkami do nedávna od vydání. Je třeba říct, že ze začátku to nebyl med a trvalo hezkou dobu než to Blizzrad vyladil v čemž mu hodně pomohla věrná fanouškovská základna (a taky v té době nedostatek konkurence) O tom kde je WoW dnes se bavit nechci to je kapitola sama pro sebe (aneb jak šel Blizzard na burzu) a taky důvod proč už nehraju, nicméně strávil sem u něj hodně času a zábavy a proto komentář typu mačkání 1,2,3,4 který je naprosto nesmyslný a nedostatečný od fanouška hry kde sem po dobu bety vystačil s 1 a 2 + myšítkem a to v základním equipu (siphoning nightbalde s lukem) mi přijde hloupý a urážející, navíc přihlédneme-li k tomu, že ESO se snaží o jakousi realističnost kdežto WoW je jasná arkáda.. Další věc říci, že SWTOR je lepší než WoW je fakt těžce k smíchu, protože je to z 90% vykradený WoW jen v jiné grafice a jinými názvy =) Jediné za co mají odemne klobouk dolů je příběhově udělaný quest systém, expení mě tam opravdu bavilo. A na závěr bych vás všechny chtěl vyvést z omylu protože nejlepší a nejkomplexnější MMO je doposud nepřekonaná stařičká Ultima Online! Od ESO podle původních informací Bethesdy jsem očekával jejího nástupce, ale bohužel.. Snad se jednoho dne dočkám…
-
Neverwinter nahodou hraju, lukostřelbu tam maji asi tak na „srovnatelný úrovni“ jako v TESu (klikfest). Hra si určitě najde hodne príznivcu, kteří jsou odkojeny na DnD pravidlech. Na wowko ale nemá, jakmile si musim kupovat bágly a větší banku za reálný prachy, tak je to špatná hra 😀
– všecky lokace tam sou jako koridory, za hearthstone se musí platit nekřesťanské peníze, na lepšího mounta normální člověk nikdy neušetří…ale jo, mezi pofidernima free mmo hrama je to celkem solidni hra.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jak mít vlastní obrázek u komentářů
Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.
Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum
Výborný článek. V betě jsem na jednu kotvu narazil ale nepouštěl jsem se do ní sám, když jsem šel kolem ní podruhé tak už byla zavřená a běželi k ní nějací NPC a znovu jí otevřeli.