Jsemtady si pro vás opět připravil překlad, tentokrát se jedná o článek na základě leaknutého infa z Tamriel Foundry od tamních betatesterů. Dozvíme se víc o tom, jak probíhá souboj v dungeonech co by měly dělat jednotlivé role (tank, heal, dps). Protože je veškeré info od testerů, tak se to samozřejmě může kdykoliv změnit.
Tankování, léčení a boj v dungeonu
TES online má stejně jako jiná klasická mmo dungeony (jeskyně určené výhradně pro skupinu 4hráčů) a stejně jako jiná MMO zde při boji v těchto jeskyních uznává „role“ (Tank, Heal, Dps), které se ale od jiných mmo mírně liší. Boje jsou svižnější, akčnější, je zde hodně důležitý „positioning“ tj. kam se s vaším avatarem pohybujete, zda při tom používáte CC, zda se vyhnete, či zablokujete silný útok apod. Aby byl boj pořád takto překvapivý a akční, tak zde nefunguje to, že by tank nabral všechno na hromadu a ani healeři nemohou snadno targetovat své healy, ale mají je spíše plošné. To vše je dle vývojářů schválně a já se pokusím osvětlit základní principy jak se s tím nějak vyrovnat.
Jak zde vlastně funguje Threat
(threat – mob běžně útočí na toho, kdo mu způsobuje největší threat)
– moby (příšery) mají skupinové AI – takže pokud někam naběhnete společně, tak ty příšery které útočí na dálku mají tendenci si vybírat někoho kdo má v ruce luk, či hůl a naopak příšery co útočí na blízko si vyberou melee cíl. Jejich léčitelé mají snahu se schovat za útočníky a léčit je (toto je mnohem více znát ve VR dungeonech).
– taunt – kouzlo které má tank a tím přiláká příšery na sebe, zde jsou bohužel možnosti tauntu dosti omezené a stačí tankovi sotva na bosse a proto je potřeba věnovat pozornost následujícímu:
– už tím, že někde stojíte, generujete threat! – pokud na mobku nikdo neútočí, tak si běžně vybere nejbližší cíl. Tady si každý musí dát pozor kde stojí a co si natáhne. Tank se snaží být co nejblíž, ostatní co nejdál. Ale pozor – nemůžete stát někde pryč, vždy si musíte najít místo v okolí léčitele, pokud možno útočit na cíl který má na sobě tank a pokud už na sebe natáhnete něco, co byste neměli, tak s tím neutíkat pryč, ale k tankovi, aby to z vás mohl sundat. Prostě ten pohyb je zde důležitý.
– CC ability generují vysoké množství threatu. – pokud na mobku nikdo neútočí a dostane CC (root atp.) tak má tendenci jít po tom, od koho to CC dostala. Tím že tank svůj taunt běžně vyplýtvá na bosse, tak na ostatní musí používat CCčka. (Nikdy neudrží vše, to je cílem aby nemohl, ale může tak hodně pomoci.) Ideálně plošné (AOE) roots (pokud ho vaše klasa nemá, tak jde dobře použít – Volcanic Rune morf Fire Rune z Mages Guild skill stromu. Toto dává plošný stun na 4sec.)
Tank
– tank v TESo nikdy nemůže agrovat všechno – tady je lituju, asi budou z počátku dostávat dost nadávek od hráčů jiných her
– tank musí primárně poznat co je největší „hrozba“ v místnosti a poté …
– vběhnout do místnosti daleko jako první, ač neutéct léčitelovi, rozházet co nejvíc CC po všech a nakonec si na sebe nabrat největší hrozbu a tu si držet pomocí tauntu a CC ady (pull – AOE CC, taunt, stát co nejblíž, CC, taunt …)
– pokud k němu někdo dotáhne mobku co sám nedá (třeba heal) tak se to tank musí pokusit převzít
– důležité je to, že boss má svůj „timer“ tzn. vždy třeba každé dvě sec. něco udělá, malý útok, silný útok, abilitku, tank musí používat „pre-block“ a být připraven tuto silnou abilitku bloknout a případně pak po bloknutí použít „bash“ – když nebloknete nějaký opravdu silný útok, tak zemřete i s plným HP
– abyste mohli efektivně blokovat, potřebujete staminu takže stamina lahvičky sebou
Heal
– těžký útok resto stafky (hole obnovy) – obnovuje manu – takže pokud zrovna neléčíte, tak spamovat těžkej útok a obnovovat si tím manu
– většina léčivých kouzel má AOE efekt, takže se držet někde v okolí vašich spoluhráčů
– některé kouzla ale míří jen dopředu před vás, takže být spíše vzadu, hlavně dál od příšer
– pokud na vás naběhne mobka kterou neustojíte, tak s ní doběhnout k tankovi, nebo někomu kdo to z vás vezme a zabije (pokud to nezabere běhejte okolo, než mu to dojde 🙂
– vždy všechny nadotkovat a nastackovat aoe healy a mít připravenej silnej spell pro případ potřeby
– mana lahvičky s sebou, vždycky
DPS
– být k příšerám jen tak blízko jak je opravdu nutné
– útočit primárně na cíl tanka, případně na něco co sami zabijete
– dát si pozor na AOE, abyste nezrušili CC, případně si na sebe natáhli jen to co zabijete
– pokud po vás půjde něco co nezabijete, tak s tím k tankovi
– mít přehled zda nejste někde daleko, neutíkat pryč od ostatních (léčitele a tanka)
– lahev dle výběru
(leccos z tohoto znáte z jiných her, ale je tu jistě pár lidí kteří toto ze singleplayer her neznají)
-
nadávky budou a občas člověk asi odejde z dungu pěkně nakrknutej, ale pokud se sejde zkušená parta, problém to snad nebude. Jen tak mimochodem, když si to tu čtu,musím zatlačit slzu při vzpomínce na starý WoW dungy, kdy před útokem se vždy složitě přerozdělovala cc, primární cíle atd… to bývaly časy. Snad se to v trochu jiné podobě vratí touto hrou.
-
No potěš… za pár let tankování ve WoW si jeden na ledacos zvykne, ale tohle vypadá na regulérní chaos.
Nadávám na DPS, že si dovolí mi něco přeaggrovat a teď by mi měli ostatní nadávat, že něco nenaberu, když to nejde???
Za pár týdnů tohle lidem poleze tak krkem, že Zenimaxu nezbyde, než systém překopat podle zažitého standartu. -
@Spouter
On to ten chaos tak trošku je no…Jinak k tankování: z mých zkušeností tank neexistuje a skupinový boje je nejpodobnější boji v DoTě nebo LoL, tankové sice jsou ale nemají prostředky jak na sebe strhnout pozornost jinak než prostě „dělat bordel“.
Osobně bych tanka nenazýval tankem ale iniciátorem – sebere na sebe tu počáteční šlupku než si AI (víceméně náhodně) rozebere cíle. Pak už jen drží bosse protože nic víc nezmůže s jedním tauntem…. také si myslím že věnovat se agru v ESO je poněkud liché, protože tak to prostě nefunguje – je to náhodné rozdělení trochu hledící na poslední vaše akce. Ale rozhodně to není „inteligence“ ani WoWkařské přetahování o agro, prostě takový malý chaos mezi.
-
Tak mne sa podarilo pozriet dva dungy na lvl 12 a bola to zabava 😀 Isli sme v zostave 2xDps + 2xHeal a vcelku fajne, v podstate agrovat sa da hocikym, otazne je kolko ten dotycny vydrzi. Za NB som vyspamoval 4xAOE a uz som mal celu miestnost na sebe prilepenu, kym som neskapal 😀 AOE dmg abilitky mi celkovo prisli ako velmi slabucke, viac sa oplati mass CC.
V praxi to ale vyzera tak ze tankovat moze naozaj kazdy, dolezite je ale spravne blokovat. Kto ma stit a je na to stavany, to ma samozrejme jednoduchsie. Stamina potom ide hlavne na block + dodge takze na nejake abilitky moc nie je miesto. A potom uz ide len o to kto da vacsi dmg :)) Ja som uspesne odtankoval minibossa s lukom, tym ze som ho kitoval a behal v kruhu, nenechal sa od neho hitovat kym zvysok party donho solil. Ked bolo velmi zle, agro prebral niekto iny a prestriedali sme sa.
-
Takže celý plán na skilly u sorcerera jde do koše, a mohu začít uplně od začátku. Ale jak už tady přede mnou někteří psali, vše je to o mezikuse, myslím o tom mezi klávesnicí a židlí.
-
Uz vidim po mesici hrani vsecky socky v heavy armoru :))
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jak mít vlastní obrázek u komentářů
Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.
Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum
Pro lamu jako já velmi poučné. Už se těším, jak mi budou všichni nadávat 😀