Ask Us Anything – Cyrodiil

| 25.12.2013 │ Novinky

 

Doufám, že si všichni v klidu užíváte Vánoce. A abyste měli k tomu cukroví i něco na čtení, tak tady dnes máme nový článek od Zenimaxu, ve kterém se podíváme na otázky ohledně Cyrodiilu. Dozvíte se nové informace o Alianční válce a co všechno můžete v Cyrodiilu očekávat.

Ask Us

Za posledních pár týdnů se nám nashromáždilo hodně otázek na PvP a Cyrodiil. Jako obvykle jsme vybrali některé z nich a odpověděli na ně, hodně jsme vybírali z Německé stránky ESO-Schatzsucher a Francouzské JeuxOnline. Pokud máte otázku a chcete znát odpověď, pošlete nám ji na [email protected] a možná, že vybereme právě tu vaši v nadcházejícím Ask Us Anything.

 

Říkáte, že Cyrodiil je obrovský, ale jak moc? Kolik času zabere než přejdeme celou mapu pěšky?
Pokud cestujete vzdušnou čarou z nejsevernějšího bodu až k nejjižnějšímu, stejně to zabere daleko více času, než strávil náš tým na QuakeCon. Když uvážíte, že tam budou i nepřátelští hráči, kteří vám budou do vašeho snažení zasahovat, agresivní NPC, pevnosti, kterým se budete muset vyhnout, abyste se nedostali do bitvy a souboje, které budete muset absolvovat, abyste se příliš nezdrželi ve zříceninách, kterými budete procházet… nějaký čas to potrvá.

 

Umožní hra solo hráčům nebo malým skupinkám aby se pohybovali Cyrodiilem bez toho, aniž by musely být součástí větší skupiny? Je např. více možností jak se dostat do nějaké oblasti, nebo budou muset všichni použít jeden uzký průchod?
Mezi všemi 3 teritorii v Cyrodiilu najdete zúženou lokaci, kde se budou vyskytovat hráči ostatních frakcí, snažící se proniknout na nepřátelské území. Každý se bude moct podívat, kde jsou hranice jednotlivých frakcí, takže poflakováním se na tomto území se jistě dostanete do souboje.

 

Můžete popsat jak obsadit pevnost nebo jinou budovu? Je zde nějaký rozvrh nebo vyhlášení války, které se musí dodržovat a splnit před útokem? Jaký je průměrný čas nebo počet lidí k obsazení pevnosti?
Žádné vyhlašování není nutné – můžete zahájit útok kdykoliv. Řekněme, že je tvrz naprosto bez obrany hráčů. V takovém případě může zabrat 15 minut než tvrz obsadíte. S beranidlem a třemi skupinami hráčů. Obsazování nebráněné budovy (např. farma) nebude trvat dlouho a měla by stačit jedna skupina hráčů. Ale léčitele budete muset mít v každém případě, i když totiž nejsou poblíž žádní hráči, tak pořád budou na stráži NPC. A ty nejsou jenom pro parádu.

 

Jak funguje vylepšování pevností? Jsou viditelně větší (větší hradby, věže, apod.) nebo se jenom navýší čísla?
Každý zdroj příjmů pro pevnost (pila, důl, farma) okolo pevnosti poskytuje speciální vylepšení: farmy vylepšují vojáky, doly hradby a pila dodává dřevo pro bránu. Hradby a brána obdrží více životů, zatímco vojáci dostanou lepší schopnosti. Je zde pár visuálních zlepšení: hradby vypadají lépe v rozích a okolo postranních dveří. Tyto vylepšení se odvíjí od vlastnictví těchto zdrojů a budou platit tak dlouho, dokud zdroje nezabere někdo jiný.

 

Můžeme obléhací zbraně rozložit kdekoliv? Např. budou obránci schopni postavit beranidlo za bránu aby blokovali viditelnost útočníkům?
Většina obléhacích zbraní budou moct být postavena kdekoliv, kde na to bude místo. To je zobrazeno kruhem promítnutým na zem jakmile se nějakou zbraň pokusíte postavit. Pokud bude červený, musíte najít jiné místo pro postavení. Nebudete moci postavit beranidlo v pevnosti, kterou ovládá vaše aliance – mohou být postaveny jen u nepřátelských pevností.

 

Když je pevnost pod útokem, jsou o tom informováni členové bránící aliance? Pokud ano, kdo dostane upozornění? Můžeme ho dostat i pokud jsme mimo Cyrodiil a uvidíme bitvu na mapě? Máte nějaký nápad jak se vypořádat se špionáží?
Když je pevnost pod útokem, tak každý v dané oblasti uvidí na mapě ikonku, která upozorňuje na útok, takže budete moci snadno poznat, jaká z vašich pevností je v nebezpečí. Některé události jsou vyhlášeny po celé hře, např. nehledě na to kde právě jste, uvidíte pokud bude korunován nový císař. Co se špionáže týče, musíme být opatrní, abychom za honbě za překažením špionáže nekazili zábavu ostatním hráčům. Ale může například zabránit hráčům připojit se do kampaně, pokud mají jeden z charakterů v jiné alianci v té samé kampani.

 

Jsou ve hře PvP hodnosti? Pokud ano, budeme dostávat více či méně Aliančních bodů v závislosti na naší hodnosti?
Ano, ve hře máme 50 PvP hodností s 25 tituly a stupni. Jakmile povýšíte, zasloužíte si více Aliančních bodů za zabití nepřítele. Ovšem nebudete dostávat méně za zabíjení nepřítel s menším levelem, naopak, budete dostávat více za zabíjení nepřátel s vyšším levelem.

 

Uvidíme jména svých nepřátel? Nebo jejich level a hodnost?
Budete si moct vybrat jestli uvidíte pouze své jméno, nebo i jména spojenců a nepřátel. Hodnost nepřítele bude zobrazeno formou symbolu vedle jejich jména, jakmile je zaměříte.

 

Postava s malým levelem může vstoupit do Cyrodiilu. Samozřejmě nejsou tak silní, jako postavy s vysokým levelem. I s nízkým levelem bude postava prospěšná na bitevním poli, ale bude mít nějakou šanci proti skutečným veteránům?
Opravdu bude záležet na hráči. Viděli jsme souboj kde postava s levelem 50 dostala od 10. Samozřejmě je vždycky velký rozdíl v číslech, takže i hodně zkušená 50 dostane od několika 10. Momentálně pořád pracujeme na balancování, aby byl váš level pořád důležitý.

 

screenshot

 

Můžeme prohodit zbraně okamžitě?
Výměna zbraní není okamžitá, ale je velmi rychlá – tak rychlá jak jen animace dovoluje. Zbraně můžete kdykoliv během boje vyměnit, jakmile si tuto schopnosti odemknete na 15. levelu.

 

Předpokládám, že video mělo ukázat stupňování bojů od malých skupin, po větší souboje až k obrovským bitvám s obléháním. Bude mít v Cyrodiilu 1v1 nějaký smysl?
Samozřejmě. Spousta solo soubojů se bude odehrávat v úzkém bodě bitevního pole, nebo na hranicích, či ve městech.

 

Od německé komunity z webu ESO-Schatzsucher:

Mají převleky nějaké využití v Cyrodiilu a PvP? Můžeme s jejich pomocí oblbnout NPC stráže, nebo dokonce hráče?
Můžete nosit kostýmy v Cyrodiilu pokud chcete, ale nenabízejí vám žádní bojové výhody.

 

Co může dělat postava zaměřená na plížení jiného, než je vraždění nepřátel? Budou dostatečně rychlí, aby mohli obhlídnout nepřátele, aniž by byli sami spatřeni? Budou schopni přerušit zásobování a napadat karavany?
Hodně plíživých postav najde uplatnění v kempení u hranic a na důležitých místech, jako jsou např. mosty, které slouží jako zúžená cesta mezi územím Aliancí. Taky všech 5 měst v Cyrodiilu poskytuje prostor pro slídění a hledání kořisti k zabití.

 

Budete moci ukrást Elder Scroll s malou skupinkou, nebo se hned objeví zpráva, že byl svitek ukraden? Bude pozice svitku viditelná na mapě?
Pokud se otevře/zavře brána vedoucí ke svitku, nebo pokud se svitek zvedne nebo navrátí, tak o tom bude každý informován. Malá skupinka může ukrást svitek, ale pozice svitku bude na mapě viditelná. Každý v Cyrodiilu bude vědět, kde se právě nachází.

 

Screenshot_20130928_085110

 

Líbí se mi nápad s podpůrnými stavbami kolem pevnosti. Jak blízko pevnosti jsou umístěny?
Skoro všechny zdroje jsou ve vzdálenosti 60 vteřin cestování pěšky od pevnosti. Jsou velice blízko a vaše aliance z toho bude těžit při jejich obraně.

 

Znamená ztráta podpůrných staveb okamžité degradování obrany tvrze?
Pokud ztratíte kontrolu nad jednou z budov, např. farmou, tak se bude vylepšení postupně snižovat, ale nebude to okamžité.

 

Jak dlouho vydrží titul císaře?
Aliance si zachová svého císaře tak dlouho, dokud udrží alespoň jednu pevnost okolo Imperial City. Pokud císař změní svou domovskou kampaň, ztratí titul císaře automaticky.

 

Slyšel jsem, že je nějaký bonus za držení pevností mojí aliancí. Nebude pak daleko obtížnější porazit vyhrávající alianci?
Zajímavou věcí ohledně tohoto bonusu je to, že se rozdělí mezi všechny členy aliance. Takže i když může být poražení jednoho člena takové aliance těžší, taky to znamená, že aliance musí bránit více pevností a členové se musí více rozptýlit a jsou tak zranitelnější.

 

Jak fungují obléhací zbraně? Můžu s ní zaměřit cokoliv – hráče, bránu, hradby, stráže, nebo to jen tak napálit do země? Nebo mají určité zbraně možnost zaměřit jen nějaké cíle (např. beranidlo jenom na bránu)?
Většina zbraní může být zaměřena kamkoliv. Jedinou vyjímkou je beranidlo, které může útočit jen na bránu. Každá jiná zbraň má různou efektivitu proti lidem a budovám.

 

Od francouzské komunity z webu JeuxOnline:

Je ve hře „raid“ rozhraní, které spojuje několik skupin? Pokud ano, kolik lidí může spojit?
Můžete zformovat velké skupiny 24 hráčů a toho snadno docílíte pozváním více než 4 lidí do skupiny.

 

Pro skupiny, které chtějí prozkoumávat pohromadě, existují nějaké schopnosti, které zvýší rychlost všem víc než na pár vteřin? Máte plán jak dostat hráče rychle do bitvy?
V linii Alliance War naleznete schopnosti, které dočasně zvýší rychlost skupiny, ale to co doopravdy chcete v Cyrodiilu, je kůň. Ten je daleko rychlejší než postava a s jejich sprintem se budete moct pohybovat opravdu rychle. Taky se vám zpřístupní rychlé cestování z pevností, které vaše aliance ovládá rovnou tam kam chcete.

 

Na druhou stranu, mohou být teleportační body blokované za účelem prodloužit dobu cestování mezi dvěma strategickými body?
Ovšem! Odříznutí teleportu k pevnosti může být dosaženo nejen zabráním samotné pevnosti, ale také zabráním všech 3 podpůrných budov (farma, pila, důl) okolo pevnosti. Navíc, další poškození již poničené pevnosti ji dostane do statusu „pod útokem“.

 

Můžete nám prozradit něco víc o obléhacích zbraních a jejich rolích? Víme o beranidlu (ničí bránu) a přesunutém táboru (pro respawn). Jaké jsou další?
Mimo beranidla a tábory máme ve hře trebuchety, katapulty, balisty a zápalný olej. Trebuchety jsou nejlepší proti hradbám, balisty zase excelují v sundávání jiných obléhacích zbraní. Katapulty jsou dobré pro pokrytí široké oblasti trvajícími efekty, jako nemoci a zpomalování a zápalný olej můžete vylít na nepřátelské beranidlo.

 

battle keep

 

Protože máte jen jeden megaserver, budou fronty při vstupu do Cyrodiilu? Pokud ano, uvidíme alespoň svoje pořadí ve frontě?
Budete zařazeni do kampaně hned, jakmile si vytvoříte postavu a přístup dostanete na 10. levelu. Občas se může objevit fronta v některých kampaních, aby se vyrovnal poměr mezi aliancemi. Ale můžete se přidat do jiné kampaně pokud nebudete chtít čekat, nebo můžete skočit do kampaně s jiným hráčem ze své skupiny.

 

Jak systém kampaní funguje? Prostě uvidíme seznam kampaní a vybereme si jednu kde hrají naši přátelé?
Uvidíte dostupné kampaně v rozhraní Alliance War. Vaše domovská kampaň, kampaň kde jste hostem a kampaně vašich přátel budou na seznamu taky. Můžete se stát hostem kampaně vašich přátel nebo dokonce změnit vaši domovskou kampaň (ačkoliv to bude omezeno).

 

Můžete nám říct něco o odpojení ze hry? Budeme se moct snadno vrátit do hry a přidat se opět k přátelům?
Bude dostupné okno, kde se znovu přihlásíte a budete v lokaci s vašimi přáteli, se kterými jste byli před odpojením.

 

Co říkáte na nové informace? Jak se vám líbí obléhací stroje? Diskutujte na našem fóru.

  1. Autor: fortrens | Přidáno: 25.12.2013, 20:13

    Informace vcelku dobré. Obléhací stroje ničím nepřekvapily 😀 Ale díky za dobré počtení

  2. Autor: raven | Přidáno: 25.12.2013, 20:28

    Takže bude pro každou kampaň jeden Císař. Sto Císařů.

  3. Autor: targ | Přidáno: 25.12.2013, 20:38

    Nějak pořádně ty kampaně nechápu:-( Jsem si myslel že bude jen jeden císař. Tak že jestli to chápu dobře tak třeba poběží souběžně 3 kampaně a třeba v jedné povede aliance A a v 2 aliance B.

  4. Autor: raven | Přidáno: 25.12.2013, 20:48

    Ano Targu, chápeš to správně.

  5. Autor: Erendil | Přidáno: 25.12.2013, 22:21

    Mi docela vadí ta fronta u kampaně. Takže PvP skupina jde bránit a já jako jediný nebudu moct 😀

  6. Autor: sullycz | Přidáno: 26.12.2013, 05:07

    Prostě to bude jako v planetside 2, nějaký dlouhodobý držení pevností nepřipadá v úvahu.A taky jsem si představoval že bude jen jedna kampaň, kde se to bude nepřetržitě řezat a ne že tam bude X kampaní a x císařů jak správně napsal Raven.Ale pokud to bude dobře udělaný, tak to myslím bude v pohodě 🙂

    • Autor: hadas | Přidáno: 26.12.2013, 08:50

      tak to je pekne naprd to me prave na planestside nejvic stve

  7. Autor: Quintal | Přidáno: 26.12.2013, 07:37

    5 Cisárov pôjde dungeon 🙂

  8. Autor: raven | Přidáno: 26.12.2013, 07:58

    Musíte si uvědomit, že tu hru budou hrát miliony lidí. Kdyby byla jedna jediná kampaň, do Cyrodiilu by se všichni ani fyzicky nevešli.

    Ovšem domníval jsem se, že Císařem bude nejlepší hráč napříč všemi kampaněmi.

  9. Autor: Erendil | Přidáno: 26.12.2013, 08:58

    Tak kampaně zastupují jednotlivé světy nebo servery, jak tomu je u jiných MMO her. To by se zas spoustě lidí nelíbilo, kdyby z 50 kampaní byl jenom jeden Císař.
    Ale naprd je, že se fakt mohou setkat, pokud budou ze stejné Aliance.

  10. Autor: Quintal | Přidáno: 26.12.2013, 09:06

    You didn’t think that you were the only one? He was the first. Emperor!

    Možno že sa Cisári nebudú môcť navzájom vidieť…..ale skôr to vypadá na dungeon OP

  11. Autor: lordrek | Přidáno: 26.12.2013, 10:37

    Ja byť vami tak sa usmievam, každý tu plakal nad zergami, ak bude niekoľko kampaní bude sa selektovať rozmanitosť a štýl hrania, budú sa selektovať, silné skupiny, bude to rozmanitejšie, lebo nebude prístup do top skupiny, takže budete taktizovať s tým čo je. I keď silná skupina nebude môcť byť na vrchole viac ako 3 mesiace potom bude reset (to písali v iných ASK). Selekcia a reset urobí PvP v Cirodiile znovuhrateľné!

  12. Autor: amth | Přidáno: 26.12.2013, 15:04

    Vždyť psali, že pokud císař změní kampaň, tak o titul přijde, takže jak by se podle vás mohli potkat dva císařové?

    • Autor: fortrens | Přidáno: 26.12.2013, 15:35

      Reading skill -10 xD

    • Autor: Erendil | Přidáno: 26.12.2013, 17:44

      Je tam napsáno pokud změní domovskou kampaň. Může jít klidně hostovat jinam. A klidně může jít do jakékoliv jiné lokace. Kampaň je totiž jen Cyrodiil 🙂
      Ale klidně může jít do jiné kampaně a tam zabít jiného císaře.

      • Autor: amth | Přidáno: 27.12.2013, 17:13

        Vůbec nechápu. Odkud čerpáte tyto informace? Mně dává smysl, že císař je císařem, dokud je přítomen na svém písečku. Jak přijde na návštěvu k jinému císaři, tak by měl docísařovat. Ale v těch PvE lokacích nevím, no.

    • Autor: Sithard | Přidáno: 27.12.2013, 04:50

      ja myslim ze pokud pujde hostovat tak minimalne docasne o ten titul prijde.. zenimax snad neni tak blbej jak si tu vsichni myslite

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0