Jsemtady pro nás přeložil článek, který se nedávno objevil na webu, týkající se chybějící Adventure zóny při launchi. Touto zónou by měla být zóna Craglorn. Jak to s adventure zónou bude? Čtěte dále!
Minulý týden Zenimax (Matt Firor) konečně vypustil nějaká větší čísla. Do ESO bety se celkově přihlásilo přes 5 milionu účtů. To je moc hezky znějící číslo, ale nevyjadřuje to přesný stav věci. Zenimax je docela upejpavý co se týče detailů a nezveřejnil kolik zatím skutečně prodal kopií ESO, nebo třeba jaký počet účtů se z 5 mil. účastnil každého individuálního testu (což běžně developeři neříkají). 5 milionu účtů tedy neznamená, že se 5 milionu hráčů skutečně testu účastnilo, ani z toho není poznat, kolik hráčů si třeba vytvořilo několik účtů. V tuto chvíli lze bezpečně říct, že i kdyby si udržel jen 20% a já bych nebyl překvapen pokud by si udržel tak 40% z těchto 5ti milionů účtů, tak stále budou mít komerčně úspěšný produkt, byť třeba ne kriticky úspěšnou hru.
Matt dále zmínil, že 98% vytvořených postav bylo unikátních a jinak vypadajících, což při množství posuvníků je docela snadné, stačí dát jeden posuvník o jedno jinak a už je to jinak vypadající postava. Ale je tomu tak? Vypadají opravdu z dálky jinak? Nevypadá snad jejich silueta z dáli téměř stejně? To ale není nějaká závada, jen jsem chtěl poukázat na absurditu dané statistiky.
Dále hovořil o změně startovního ostrova, ale toto téma už jsme rozebírali, proto se nebudeme opakovat.
Zajímavé oznámení je ohledně posilujících serverů při startu hry. Budou mít sice nějaké omezení, nelze na nich třeba hrát PvP, ale budete moci hrát hru namísto toho abyste stáli ve frontě na zalogování do hry. Po zklidnění situace se budete moct přesunout na běžný megaserver a na vaší postavě budete mít vše, co jste udělali na posilovacím serveru. Zenimax není první společnost, která o posilujícím serveru uvažovala a je hezké vidět tento nápad implementován po divadle, jaké způsobilo severoamerické data centrum při spuštění FFXIV:ARR.
Nejdůležitější téma tohoto týdne byla absence adventure zóny Craglorn při startu hry. Běžní hráči si toho asi nevšimnou, ale power gameři se možná budou divit, kde že je ten skupinový endgame obsah je.
Craglorn byl oznámen jako první „přídavný obsah“ který bude pro hru vydán s tím, že ještě nemají časový rámec, kdy by tento obsah mohl být vydán. 4 týdny, 6 týdnů, dva měsíce? To v tuto chvíli opravdu nikdo neví. I kdyby dali nějaké pevné datum, dalo by se mu vůbec věřit? Dá se očekávat, že to datum spuštění Craglornu může být někde okolo vydání konzolové verze TES. Jediné co opravdu víme je, že při platebním modelu, který si Zenimax zvolil, mají být přídavky obsahu časté a pravidelné. Nechci dělat reklamu platebnímu modelu, ale raději platím za kvalitní hru prostou neduhů f2p. Ale to je zatím jen taková líbezná písnička a uvidíme, zda tento slib pravidelných přídavků Zenimax dodrží.
Jediní developeři, kteří dodrželi podobný slib, byli ti z Trionu pro The Rift (po cca 18měsíců) a ArenaNet s GuildWars 2. Každopádně Trion přestal Rift updatovat, jakmile se změnil model na F2P, a updaty ArenaNetu jsou spíš drobné než větší.
Dobrodružná zóna Craglorn má být první ze samostatných skupinových PVE oblastí. Je určena levelům 50+, obsahuje krom jiného takzvané „trials“, které jsou určené pro skupinu 12ti hráčů. Craglorn bude venkovní zóna o velikosti cca 2/3 běžné zóny a přidá do hry tzv. raidy, na které jsme ze současných MMO zvyklí. Je to opakovatelný obsah a bude to rozšířením pro veterán ranky.
Jasně i bez Craglornu je zde spousta věcí ,které jde dělat na maximálním levelu, můžete procházet území zbylých aliancí v heroic módu pro 50té levely. Můžete pvpčkovat v Cyrodilu, objevovat celý svět stejně jako v jiných MMO. Jsou tu již přítomné veterán dungeony pro 4hráče s obtížností pro maximální levely, navíc zvyšující se s každým vyšším rankem. Také jsou po světě dark anchory atp.
Já jsem s oznámením zpoždění vydání Craglornu v pohodě hned z několika důvodů, ono raději když později vydají kvalitně zpracovanou a odladěnou kompletní adventure zónu, než aby něco na rychlo splácali a bylo to k ničemu. Co si o tom myslíte vy? Je OK vydat v roce 2014 MMO bez raidu při spuštění hry? Komentujte níže.
-
Tak sem se rozhodl napsat také pár slov můj názor je že to nám co budeme expit na 50 lv bude jedno a obsah se postupně odemkne rozhodující bude jak dlouho bude trvat přidání tohoto obsahu do hry
-
Dulezite bude jak brzo Adventure zonu pridaji. Pokud Zenimax nebude reagovat dostatecne svizne bude nedostatek obsahu znamekat rychli pad hry. Myslim ze maji naslapnuto na vydani uspesne hry, ale nesmi se s tim spokojit a hlavne v zacatku casto pridavat obsah aby i hraci co travi u her hodne casu meli porad co delat a byla pro ne nejaka vyzva.
-
Jo mas pravdu ze najit tu spravnou rovnovahu je tezke. Vzdy bude skupika lidi kteri vse dokonci co nejdriv a budou nadavat ze nemaji co hrat. Pokud bude obsah pridavam s rozumnym tempem jak Zenimax sliboval tak tu chvili dokazi nejak preklenout. Vzdyt i u Wow cekaji na novy raid dost dlouho.
Z meho pohledu hlavni je aby na zacatku par veci pridali a bylo mozne po dosazeni max levelu jit alespon jednu adventure zonu a dalsi by mohla byt pridana v dohledne dobe. Pokud dojde na to ze na max levelu clovek bude muset cekat mesic nebo vic aby si mohl zajit „raid“ tak to hodne lidi odradi. -
Už instalujete? Už je instalator bez bety..:D
-
Přidávat obsah vůbec jde? 😀
Sorry, ale casual hráč si kompletní endgame neprojde ani kdyby hra byla 10 let bez updatu. Napr. já jsem v životě neviděl ani Iloše ani Arthase, proč? Protože endgame většinou chce 2-4 hodiny na dung + 1 hodina hledání party + 3x wipe na prvním bossovy a hledání jiné party… a to je nutnto zopakovat zhruba 50x aby se posbíralo co jde, na to prostě nikdo casual v životě dost času nenajde.
Naopak, casual hráč si užije pár nových levelů, jiné prostředí etc.Ke kvalitě zmiňované zony, ono když nebude včas, tak dost možná víc jak 50% hráčů po prvním měsíci až dvou přestane hrát… odliv lidí po launchi je normální, ale nač mu ještě přispívat absencí end-game? Lepší nevylazená zona než žádná zona, ono patchnout quest je na jedno odpoledne.
-
*přidávat obsah příliš rychle
-
Ahoj Malek asi jsi používal heal ze schopnosti Restoration Staff zkus templáře já s ním v pohodě léčil koho jsem potřeboval a to sem měl obou ruční sekeru
-
Mohl by autor článku vyjádřit svůj subjektivní názor na konci ? Štve mě když čtu něco kde byl autor zaujat. Děkuji.
-
@Muminnek
Ano, jsou i jiné hry než WoW-like grindfest, bohužel ESO k nim nepatří: ESO je to mainstream hra klasického střihu takže endgame lze očekávat grind a kopu daily questů. (diť právě představili grind zonu!)
…jinak by lidi neměli co dělat, kdyby na max levelu ten grind nebyl…a po měsíci by odešli ze hry do dalšího datadisku(by což kravaťáci nikdy nedopustili) -
No jak občas koukám na novinky, tak jsem čím dál tím víc rád že jsem po předposlední Betě rozhodl, že by to byli vyhozené prachy za ESO. Nebude endgame při launchi? Ale no tak … na to už tu shořeli jiní a nechápu kde pánové a dámy v Zenimaxu berou ten pocit, že oni nedopadnou stejně a ne ještě hůře
-
Ja chci mít postavu ktera zvládne úplně všechno. Všechny zbraně, všechny tři stromy z povolání, craft…
než budu potřebovat další obsahy tak to aspoň rok potrvá 🙂 aneb 50LVL pro mně není vyexpena postava 🙂
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jak mít vlastní obrázek u komentářů
Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.
Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum
To byl jeden z duvodu odlivu hracu SW: ToR. Endgamu bylo malo nebo tedy byl moc lehky. Proste vydani hry aspon bez spetky endgamu neni moc dobre, protoze powerleveleri byli a budou. Nevim jestli se da jako plnohodnotny endgame povazovat expeni veteran ranku v lokacich od jinych alianci, ale snad to bude stacit. Uvidime no, kazdopadne nez ja dodelam 50ku, adventure zona uz bude otevrena,. takze osobne se toho nebojim, pro casual hrace je to OK 😀