10 důvodů, proč se těšit na ESO

| 27.1.2014 │ Článek

The Elder Scrolls Online je hra, na kterou se těší milióny fanoušků po celém světě. Je jistě mnoho důvodů, proč se na hru těšit, proč ji sledovat a chtít hrát, ncicméně které důvody jsou ty nejdůležtější, nejpodstatnější? Pokud se Vás někdo zeptá na ty nejlepší featury The Elder Scrolls Online, co odpovíte? Nad tímto tématem jsem se zamyslel a sestavil jsem top 10 důvodů, proč bychom se měli na ESO těšit.


 

10. Grafika

Vývojáři The Elder Scrolls Online udělali skvšělou práci, pokud jde o grafiku. Ta vypadá nejen velmi reálně a realisticky, ale je i velmi nenáročná k Našim strojům. Když hru porovnáme s jinými MMO typu WoW, má graficky samozřejmě navrch. Nejde ale jen o prastaré WoW, nad kterým The Elder Scrolls Online po grafické stránce vyhrává na celé čáře. Jde i o současníky ESO, o hry, které vyjdou dokonce ještě později – EverQuest Next a WildStar. The Elder Scrolls Online má svojí grafikou jednoznačnou výhodu proti těmto svým hlavním konkurentům a u hráčů, kterým jde o grafiku by mělo jednoznačně vyhrát.

Engine, který je vytvořen speciálně pro The Elder Scrolls Online umožnil vývojářům udělat velmi věrohodný, velmi temný svět, na který jsme v The Elder Scrolls sérii tolik zvyklí. Ve hře jsou temné jeskyně, tajemná zákoutí. Svět je propracovaný do posledního detailu, nikde nenajdete planinu, která vypadá, jako by ji vygeneroval generátor. Ač se to na první pohled nemusí zdát, grafika bude jedna ze silných stránek The Elder Scrolls Online.

KingEmeric9. Crafing

Crafting v The Elder Scrolls Online je revoluční. Nejste tupě vázáni recepty, hlavní část výroby předmětů je zcela na Vás a Vaší touze objevovat nové věci a efektivní kombinace materiálů. Nebudete tupě plnit úkoly podle deníčku, budete experimentovat a objevovat zcela unikátní recepty.

8. Vývojáři

I když je The Elder Scrolls Online oficiálně první hrou, kterou Zenimax Online Studios vyvíjí, studio je nacpané k prasknutí velmi zkušenými vývojáři a MMORPG veterány. Máme zde lidi, kteří pracovali na Dark Age of Camelot, na Warhammeru Online, na World of Warcraft, v Bioware, v Sony Online Entertainment a v dalších předních světových firmách na dalších AAA titulech. Tato jména, tyto osobnosti a zkušenosti jsou navíc podpořeny štědrým financováním, kterým Zenimax studio zajišťuje.

7. Obrovský svět

Tohle myslím naprosto doslova. Ve hře bude možno navštívit více, než 20 lokací, když odečteme provincii Cyrodiil. Každá z těchto lokací je velká zhruba jako polovina herního světa v The Elder Scrolls V: Skyrim. Cyrodiil má potom rozlohu zhruba toho, na který jsme zvyklí z The Elder Scrolls IV: Oblivion. Přičtěme si lokace v Coldharbouru, desítky dungeonů a adventure zóny. Svět je tudíž obrovský. Možností, kam jít a co dělat je nepočítaně. Je dost možné, že půjde o největší svět, jaký kdy AAA MMORPG při svém releasu mělo.

6. Megaserver

Megaserver je kontroverzní téma, každý z nás ale musí uznat, že má své nesporné klady. Už se nikdy nebudete muset starat o to, na jakém realmu si svůj charakter zakládáte. Už nikdy po týdnu levelování trpce nezjistíte, že máte charakter jinde, než většina Vašich přátel. Už nikdy více nebudete muset platit spoustu peněz za transfery. Už nikdy se neocitnete sami na téměř mrtvém realmu. Megaserver sjednotí komunitu na jeden obrovský server.

Ale to není všechno. Megaserver bude dokonce i inteligentní. Pokud jste hráč, který preferuje PvE a boj ve skupinách, megaserver Vás zařadí do instance s podobně smýšlejícími lidmi. Pokud jste Roleplayer, který se chce jen tak procházet krajinou a užít si freefrom RP, megaserver Vás opět zařadí mezi lidi, kteří chtějí to samé. Nebo jste hráč, který chce hrát osamotě, a potkávat co nejméně ostatních hráčů. I na to má megaserver odpověď. A nebo chcete hrát jen s lidmi nad 25 let? Můžete. Megaserver to zařídí.

5. Plně akční souboj

Pryč s desítkami hotbarů. Pryč s cooldowny Pryč s autoattackem. Pryč s matematickou šancí na minutí cíle. V The Elder Scrolls Online budete sami mířit, sami sekat, sami sesílat kouzla. Můžete uhýbat, kutálet se, uskakovat. Souboj je prakticky kopií toho, na co jsme zvyklí z The Elder Scrolls V: Skyrim. Odteď už vždy bude záležet jen na tom, jak hru umíte hrát, a né na tom, jak generátor náhodných čísel spočítá Vaši šanci na zásah.

4. Prozkoumávání TamrieluBosmer medium armor

Poprvé v historii dostaneme možnost prozkoumat místa v Tamrielu, na kterých jsme ještě nikdy nebyli. I když na začátku nebude přístupný celý Tamriel, postupně se toho prý dočkáme. Budeme tedy moci prozkoumat celý úžasný svět The Elder Scrolls protkaný nekonečným lore, domovy elfů, lidí i jiných ras, které nás provázejí už přes dvacet let skrze The Elder Scrolls sérii. Budeme mít šanci vidět překrásnou, pompézní kulturu Vznešených elfů, stromová obydlí lesních elfů, i temné močály Argónie. Podíváme se do vesnic na dalekém severu, do velkých, obchodních měst Hammerfellu, do městských států v High Rocku, i do ponurého Morrowindu. Budeme mít šanci vidět vzkvétající Cyrodiil, ale i písčitý Elsweyr. Tamriel na nás čeká a je připraven nám nabídnout podívanou, kterou jsme ještě nikdy nezažili.

Hra Vás navíc bude za prozkoumávání různými způsoby odměňovat. Budete nacházet knihy plné skvělého lore, Skyshardy vylepšující Vaše vlastnosti, kameny propůjčující další schopnosti, mapy k pokladům, a spoustu dalších věcí.

3. Customizace

Customizace je základní přísadou The Elder Scrolls her. Je samozřejmé, že si v ESO můžete udělat charakter přesně takový, jaký chcete. Desítky posuvníků, trojúhelníků a jiných nastavovacích ploch Vám umožní vypiplat Váš charakter do úplného detailu, od šířky boků a ramen až po barvu oční duhovky. Pro ty línější z nás je tu pak tlačítko „náhodné“.

Tvorbou charakteru to ale jen začíná. Ve hře můžete používat jakékoliv brnění a zbraň, které chcete. Můžete tak být mág v těžké zbroji s kápí na hlavě, nebo bojovník v róbě, který kolem sebe mává obouruční sekerou, či vrah s mečem a štítem. Díky rozsáhlému craftingu pak můžete vytvářet zbroje a zbraně, které budou vyrobeny v jednotlivých kulturních stylech. Chcete vyrobit zahnutý meč ve stylu Redguardů? Žádný problém. Nebo vznešenou katanu Altmerů? Můžete. Či těžkou Nordskou válečnou sekeru? I to je možné.

Tímhle to ale zdaleka nekončí. Ovlivnit budete moci i vzhled a statistiku svých mountů a to různýmí prostředky, především jídlem. Která hra se může v oblasti customizace pochlubit takovými možnostmi? Hrajte jak chcete – to je heslo The Elder Scrolls Online.

2. Alliance versus Alliance

Stěžejní featura The Elder Scrolls Online. Ve hře na nás čekají bitvy, ve kterých bude najednou několik stovek hráčů. V Cyrodiilu budou probíhat boje o města, tvrze, vesnice a hlásky 24 hodin denně mezi armádami třech Aliancí. Bitvy takového rozsahu, jaké budou k vidění v ESO jsou něčím v současných MMORPG hrách naprosto nevídaným. Pokud se navíc dokážete v takovéto PvP vřavě prosadit, můžete být korunován Císařem celého Tamrielu.

PvP má být jedním z hlavních taháků The Elder Scrolls Online. A přiznejme si: Kdo z nás by nechtěl bojovat bok po boku se stovkou svých přátel o město ve jménu Aliance nebo guildy? Míra epičnosti takového zážitku je úchvatná a nedá se srovnat z žádným strukturovaným PvP, které nabízejí konkurenční hry.

1. Budoucí content

Pro někoho možná překvapivé číslo 1, ale pojďme si to rozebrat. The Elder Scrolls Online je pracenou hrou, která plánuje stabilně vydělávat peníze po dlouhou dobu. Takhle vydělané peníze pak budou moci jít na vývoj nového contentu do hry. Sami vývojáři tvrdí, že poplatky ve hře jsou právě proto, aby mohli přidávat do hry kvalitní content co nejčastěji. Hra se tedy bude rozrůstat – updaty by měly přicházet každé 3 – 5 týdnů.

Ale má se hra kam růzrůstat? Tamriel přeci není nekonečný.

Tamriel jistě poskytuje jen omezené možnosti pro expanze, nicméně svět Elder Scrolls a planeta, na které se série odehrává je obrovská a plná jiných kontinentů a zajímavých míst. Hloubka The Elder Scrolls lore je velmi podobná, jako hloubka konkurenčního Warcraft lore nebo lore Pána Prstenů. Budeme se tedy moci podívat za Mořškými elfy, na Akavir za Dračím a Hadím lidem, nebo jít prozkoumávat dalekou Altmoru. A co třeba zjistit, proč a jestli vůbec se potopila Yokuda?

Hra má obrovský, prakticky neomezený potenciál pro budoucí vývoj. Vše bude záležet jen na nás, hráčích, jestli na něj poskytneme Zenimaxu dostatek prostředků.

 
 

Souhlasíte s mými top 10 důvody, proč bychom se měli těšit na The Elder Scrolls Online? Nebo byste udělali jiný seznam? Podělte se o svoji top 10 v komentáři pod článkem, Vaše reakce mě neobyčejně zajímají.

final

  1. Autor: Daorin | Přidáno: 27.1.2014, 07:42

    Myslím, že budeme barvit oční duhovku a ne rohovku :D. Jinak se na hru těším jak malé děcko.

  2. Autor: blackmorian | Přidáno: 27.1.2014, 09:09

    No budoucí kontent, toho se bojím. Jestli si to dobře pamatuju tak ve Skyrimu se o takových to oblastech mluvilo v některých knihách jako o neprozkoumaných nebo jestli vůbec existují atd. A myslím, že Skyrim je až po ESu.

  3. Autor: Raven | Přidáno: 27.1.2014, 09:12

    No a co? Proč bychom se nemohli podívat na neprozkoumaný kontinent?

    By the way, ty kontinenty existují, to je úplně jisté. Na Akavir se dokonce několikrát útočilo a Akavirci útočili na Tamriel.

    • Autor: blackmorian | Přidáno: 27.1.2014, 11:15

      No pokud se v budoucnosti mluví o neprozkoumaných kontinentech, tak přeci je nemůžeme prozkoumat teď, to by pak nedávalo smysl. Pokud se to bude odehrávat před Skyrimem.

      Samozřejmě bych za ty nové kontinenty byl rád a asi 99% lidí též. A ESO to udrží na živu, takže se pravděpodobně otevřou.

      Jenom že se tu mluví pořád o lore a tohle mi prostě přijde divné.

      • Autor: Raven | Přidáno: 27.1.2014, 11:25

        Jak říkám, na Akavir už v době před Skyrimem útok byl, a stejně se pořád považuje za neprozkoumaný. Nevidím v tom nepřekonatelný problém, a upřímně, byl by to ještě jeden z menších lore-rapů co se ESO příběhu týče.

        Vývojáři řekkli, že důvodem, proč jsme v přechozích TES hrách nic neslyšeli o konfliktu tří aliancí bylo, že drtivá většina dokumentů z doby ESO bylo ztraceno, nebo zničeno. Mezi tyto dokumenty by se mohly počítat i případné mapy a záznamy o jiných kontinentech.

        Když se zapomnělo na celou válku a na pokus Molag Bala stáhnout Tamriel do Coldharbouru, proč né na pár starých map, že?

        • Autor: blackmorian | Přidáno: 27.1.2014, 11:47

          Jak říkám, nové věci uvítám ,ale nerad bych se dopustil nějakého cestování v čase, jiných dimenzí a podobných zajímavostí :))

          O tom zničení dokumentů jsem neslyšel, to by vyřešilo asi všechny nesrovnalosti.

  4. Autor: Martin | Přidáno: 27.1.2014, 09:40

    Ohladom buduceho obsahu netreba mat velke ocakavania. Myslim, ze bude stacit, ak do par rokov otvoria cely Tamriel. Minimalne prvy rok to bude asi len o novych dungeonoch, pretoze budu musiet makat na oprave bugov a balancovani hry. Prvy rok bude asi taky velky open beta test 🙂

  5. Autor: ewelord | Přidáno: 27.1.2014, 10:32

    Ja sa tesim na vsetko pomali a hlavne jal ai to zahram 😀 ale to asi kazdy ja bi som rad isiel za lukostrelca alebo tal bojoval s lukom ake veci bi ste mi odporucili ako rasu cech a tak ? 😀 vopred dakujem

  6. Autor: fortrens | Přidáno: 27.1.2014, 15:29

    S Raven se u většiny věcí souhlasit dá. Jen si nemyslím, že AvAvA bude něco revolučního, je to vlastně to samé jako má GW2
    Grafika určitě souhlas, ale i GW2 mělo boží grafiku 😛 Na budoucí kontent se těším, soubojový systém je také skvělý, ale opět to neni nic extra vyjímečného, docela dost MMO už jede na tento, popřípadě podobný systém (teď nepočítám tu absenci cd)
    AvAvA bych určitě neřadil na druhé místo, ale tak na 10, jelikož si myslím, že grafika, customizace, dokonce i crafting, jsou zajímavější než AvAvA..

  7. Autor: Radar | Přidáno: 27.1.2014, 16:47

    Už mě netrapteeeee 66 06 14 02 aaaaaaaa

  8. Autor: wondras | Přidáno: 27.1.2014, 19:46

    osobně můj komentář:
    10. grafika: značně rozporuplná – mají implementované moderní efekty a skvělý design lokací, ale detail mdlý a nezajímavý (malé objekty dotvářející realitu krajiny vyypdají dost mdle a jsou v malém počtu) z důvodu optimalizace a animace příšerné(tohle bych čekal od hry z roku 2000, ne 2014. Pravda, ES je známé svými prkenými animacemi a pravda, viděl jsem záběry z alfa a beta buildů v nichž bývají animace provizorní, mohou se zlepšit).
    9. nemohu se dočkat, zní lákavě
    8. veteráni ano – ale vesměs z mrtvých a neúspěšných titulů(jinak by nebyli volní)
    7. v rozlehlosti světa patří ke špičce
    6. megaserver není žádná novinka, – pravidelně se vyskytuje méně či více úspěšně ve hrách posledních let (channely v Aion, TERA, Neverwinter…)
    Jsou nějaké informace jak to funguje interně? Jestli je jeden server v Americe tak je to stejně pro nás čistě špatná zpráva(to bude lagů) – pokud je virtuální server sestavený z mnoha malých serverů po světě(jako např. google) tak je to skvělá zpráva a nechvástají se tím že by byl revoluční.
    5. moderní pojetí MMO, nic nového nicméně baví pokud je správně vyvážen
    4. není co dodat – těšíme se všichni
    3. je na dnešní dobu pěkný průměr – nicmoc nového
    2. gimme, gimme, gimme – už dlouho tu nic podobného nebylo rozhodně to zní skvěle (jen škoda že nejsou areny protože říkejte si co chcete, ale v open-world PvP je počet >> skill )
    1. skvěle – rád bych aby ESO svět ES nejenom pasivně konzumovalo ale abych se podíval i tam kam mě single player hry nepustí
    Přes všechnu tu kritiku (opravdu nových věcí je minimum, však už ani není moc co vymýšlet) se na ESO těším – je to herní událost roku a doufejme že bude i herní událostí dekády.

  9. Autor: targ | Přidáno: 28.1.2014, 00:27

    Nevíte někdo jak vyřeší pink? Proto že v PVP je větší pink docela nepříjemná věc.

  10. Autor: WORF | Přidáno: 28.1.2014, 05:00

    Zajímavbé shrnutí hry. Sice jednostranné, ale budiž. JEN Poslední věta: „Vše bude záležet jen na nás, hráčích, jestli na něj poskytneme Zenimaxu dostatek prostředků.“ Je to naprostÝ NESMYSL. Něco jako: kupujte víc benzínu, at má stát víc na daních. Jen ekonomický břídil si může naivně myslet, že kvalita hry se jen odvíjí od spokojenosti akcionářů Zenimaxu. Tenhle teleshoping si prosím příště odpuste a věnujte se kvalitám hry – čemu rozumíte, ne ekonomice herních firem z dvojím účetnictvím! haha

  11. Autor: Raven | Přidáno: 28.1.2014, 07:39

    Nemusím být žádný ekonomický génius, abych věděl, že se kvalita a frekvence budoucích updatů bude přímo odvíjet od výnosnosti hry – spokojenosti akcionářů Zenimaxu. Je to trochu jako spočítat si 1 + 1.

  12. Autor: Martin | Přidáno: 28.1.2014, 10:58

    Az take priamociare to nie je. Zenimax uz preinvestoval okolo 200 milionov, takze je najma ich starost, aby ta hra bola uspesna. Co samozrejme znamena, ze budu musiet prinasat updaty a urobit hru dostatocne zaujimavu, aby hraci kazdy mesiac platili. Rozhodne to neplati naopak, ako sa to tu prezentuje.

  13. Autor: Raven | Přidáno: 28.1.2014, 11:10

    Těch 200 miliónů je čirá ničím a nikým nepotvrzená spekulace. Investice Zenimaxu do ZOS byla 300 miliónů, přičemž studio začínalo takříkajíc „na zelené louce“. 200 miliónů tedy na hru určitě nezbylo. Tohle je dohledatelné ve finančních zprávách, takže tu prosím přestaňme šířit nepodložené fámy.

    Placení jde ruku v ruce s vývojem. Pokud se bude platit, bude content, pokud bude content, bude se platit, pokud se bude platit, bude content, a tak dále.

  14. Autor: Martin | Přidáno: 28.1.2014, 12:46

    Ja som nepisal, ze to bola investicia len do hry. Bola to jednoducho investicia do noveho studia, ktore pracuje len na jednej hre. A ta hra ma obrovsku konkurenciu. Tie mesacne poplatky su mozno ok pre cloveka, ktory zaraba a hra len tuto jednu hru, ale cielova skupina su najma ludia, ktori hraju aj ine MMO, za ktore uz mozno platia, plus na konzolach sa tiez plati za multiplayer, cize je to o tom, ze bud budu platit este viac, alebo prestanu hrat a platit za nieco ine. A ulohou ZOS je ich o tom presvedcit. Nie naopak.

  15. Autor: petr | Přidáno: 28.1.2014, 13:19

    Když tady tak rozumujete nad ekonomikou, tak byste si měli uvědomit že mnoho peněz může té hře spíš ublížit, než prospět. Protože nebude nic nutit Zenimax k tomu aby hru zlepšoval a tím lákal ke hraní další potenciální plátce. Vždycky je lepší bojovat o každou dušičku, ze které chceme peníze vyrazit, než mít těch duší tolik, že nás nic nenutí zlepšovat své služby a produkty.

  16. Autor: javorovej | Přidáno: 28.1.2014, 13:49

    Martin: já hraju wow a eve – obojí placené. Tudíž do tvého tvrzení nezapadám a stejně je na tom dost lidí.
    Navíc, proč by to neměl být problém jen pro osobu samostatně výdělečně činnou? Vždyť já jakožto student, jsem si pravidelně vydělával pěknou cifru a díky ní jsem si platil velmi nákladného koníčka – airsoft a hrál do toho wowko, kupoval si hry, jezdil na nákupy, do kina, do mekáče apod.
    Kdo si chce hru platit, platit si jí bude. Kdo chce na ESO hledat jen chyby, aby ji nemusel hrát, tak vždy začne poplatkama. 🙂

  17. Autor: mrako | Přidáno: 1.2.2014, 12:51

    „Máme zde lidi, kteří pracovali na Dark Age of Camelot, na Warhammeru Online.“ No doteraz som mal istu nadej ale po tejto info . Zbohom tato hra je uz dopredu odsudena k zkaze. Tym co robili Warhammer online by som uz nedal ani zametat ulice.

  18. Autor: WORF | Přidáno: 2.2.2014, 01:35

    Omlouvám se předem Raven, že jsem Tvou recenci rozšířil o tak malou část úspěchu hry – o peníze. Pokud čtenáři opravdu chcete (upozornuju že to je na déle!) porozumět ekonomice herních firem, doporučuji se nejprve seznámit s výrazem „dvojí učetnictví“ a grantovým systémem na především výzkum v oblasti nových technologii v EU a USA. Pro velmi zkrácené pochopení, kde se „berou“ velké peníze a „kam, kdy a proč“ jdou dále doporučuji nový film od M. Scorsese Vlk z Wall Street. Jedině s bližším přehledem o toku peněz kolem makleřu a jejich investoru totiž pochopite že je lidem, kteří stojí na vrcholu pyramidy peněz do ESO zcela buřt zda bude nebo nebude hra úspěšná. Oni svůj zisk získají v obou případech, Zenimax je jen JEDEN z nástrojů. KDO chce vidět skutečnost, vidí, kdo ne, žijte v blažené nevědomosti přátelé dál. PROTO jsem zde upozornil na nesmysl poslední věty této jinak dobré reklamy ESO. …. Apropo od čeho pochází slovo „reklama“? Klamat … 🙂 sorry všem. Doufám, že se těšíte na hru jako já. Jen moje finanční inteligence (kterou jsem nezískal na žádné české škole) mě nenechá klamat jako drtivou většinu lidí.

  19. Autor: Vetolor | Přidáno: 2.2.2014, 09:05

    Škoda že tam nebudou naše titulky.

Napsat komentář

Jak mít vlastní obrázek u komentářů

Zaregistrujte se na stránkách Gravatar.com, připojte si k účtu e-mail, který používáte na MMOzone.cz a nastavte si libovolný obrázek.

Snažte se v komentářích držet tématu, na rozsáhlejší diskuse je vhodnější naše fórum

Page 1 of 0